quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:30 schreef ForumGek het volgende:Eigenlijk heb ik nooit problemen met bussen en/of buschauffeurs. Tjah, d'r komt er wel eens eentje te laat, of ze snappen het niet zo goed zodat ze met 3 bussen 1 lijn rijden ipv 2 waardoor ik een half uur moet wachten, maar wat geeft het.
Dat snappen ze inderdaad niet, maar dat komt omdat de chauffeurs het onlogisch vinden en de planning niet.
quote:
Ik vind dat je als voetganger/fietser ook wel rekening mag houden met zo'n bus. Het zijn lompe apparaten en ze hebben niet altijd goed zicht. Maar je hoort ze van verren aankomen en het is een kleine moeite om ff uit te kijken of om te zien hoe hij de bocht neemt.
Eens.

quote:
Ik groet dan ook altijd de buschauffeur en krijg altijd een groet terug. Ook bedank ik vaak als ik uitstap. Ik ben namelijk blij dat zij die bus besturen en ik niet. Buschauffeurs zijn wat dat betreft wel ondergewaardeerd. Waarschijnlijk verdien je er ook niet zo goed mee, en je moet toch maar de hele dag geconcentreerd (thans, zo veel mogelijk) aan het werk. Is iets anders dan al die kantoormongolen die lekker Skyradio ophebben en liters koffie naar binnen gieten op een dag !
Dan ben je een uitstervend ras. De meesten komen al bellend binnen en nemen geen enkele notie van de man/vrouw achter het stuur. En daar worden chauffeurs terecht chagerijnig van en mijn pa zal ook blij zijn als hij over twee jaar met de VUT mag.
quote:
Dus bij deze:
Buschauffeurs in Drenthe - Groningen, bedankt !

Ik zal het doorgeven.