quote:Koevermans debuteert in Oranje-basis
16 november 2007
Danny Koevermans debuteert zaterdagavond tijdens de thuiswedstrijd in de EK-kwalificatie tegen Luxemburg in de basisformatie van het Nederlands elftal. De 29-jarige spits van PSV vormt in de uitverkochte Kuip een aanvalskoppel met Ruud van Nistelrooy.
Koevermans viel tot dusver slechts tweemaal in bij Oranje, dat bij een zege zeker is van deelname aan het EK komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland. Afgaande op de laatste training voor het duel met Luxemburg speelt Wesley Sneijder vlak achter beide centrumspitsen. Rafael van der Vaart en Clarence Seedorf bezetten de flanken.
Het Nederlands elftal begint in Rotterdam zonder spelers van Ajax. Van Basten trainde vrijdag nog met 24 spelers. Hij maakt vrijdagmiddag bekend welke zes voetballers het duel met Luxemburg thuis mogen bekijken. Zij moeten zich wel beschikbaar houden voor de uitwedstrijd van woensdag tegen Wit-Rusland.
Vermoedelijke opstelling Nederland:
Van der Sar; Melchiot, Mathijsen en Bouma; De Zeeuw, Sneijder en Van Bronckhorst; Van der Vaart, Koevermans, Nistelrooij en Seedorf.
Bij verlies van Bulgarije zijn we voor de wedstrijd al geplaatst. Als we zelf winnen van Luxemburg zijn we sowieso geplaatst.quote:Oranje uitgedund; Huntelaar exit
ZEIST - Bondscoach Marco van Basten heeft vrijdag zes internationals van het Nederlands voetbalelftal naar huis gestuurd. Hij heeft Klaas-Jan Huntelaar, Tim de Cler, Kew Jaliens, Nigel de Jong, Hedwiges Maduro en Henk Timmer niet nodig voor de EK-kwalificatiewedstrijd op zaterdag tegen Luxemburg. De selectie is daarmee teruggebracht tot achttien spelers.
De zes spelers moet zich wel beschikbaar houden. Van Basten kan nog een beroep op ze doen voor de laatste kwalificatiewedstrijd komende woensdag tegen Wit-Rusland.
Ja.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:18 schreef Plastic_Power het volgende:
Zijn we niet al bij puntverlies van Bulgarije geplaatst?
De Cler is ook weer voor de show op mogen draven.quote:
Apart dat hij zo centraal staat in de reclamecampagne voor die nieuwe uitshirtsquote:
Klopt ja, wat ik overigens triest vind. Ik had als de Cler zijnde al lang 'n dikke vinger richting v. Basten uitgestoken ..quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:22 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
De Cler is ook weer voor de show op mogen draven.
Hadden wel meerdere al mogen doen...quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:26 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Klopt ja, wat ik overigens triest vind. Ik had als de Cler zijnde al lang 'n dikke vinger richting v. Basten uitgestoken ..
Dat zal best, maar ik denk dat Tim de Cler er 't meeste aanspraak op 'n basisplaats mag maken. Wedstrijd na wedstrijd dat lulletje rozewater nog geen deuk in 'n pak boter zien schoppen vanuit je luie stoel thuis. Terwijl je 'n paar dagen ervoor nog samen op 't veld stond ..quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:27 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Hadden wel meerdere al mogen doen...
Ik snap dat hele gedoe met die voorselectie sowieso niet echt, nee. Het brengt alleen maar teleurstellingen met zich mee.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij gaat gewoon belachelijk met spelers om. Ga toch weg met je voorselecties.![]()
sociale vaardigheden zijn bij deze bondscoach totaal niet te ontdekken, dat wordt nog wat als ie clubcoach wordt straksquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij gaat gewoon belachelijk met spelers om. Ga toch weg met je voorselecties.![]()
Dat niet, meer hoe er met hem wordt omgegaan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:46 schreef Suijk het volgende:
Wel ja, wereldster De Cler die zich te groot zou moeten voelen voor Oranje.
Nee tuurlijk was ik er niet bij captain obviousquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:51 schreef Suijk het volgende:
Hoe weet jij nou hoe er met hem wordt omgegaan? Was je erbij de afgelopen dagen?
Ik zou tegen Luxemburg ook niet met pure verdedigers gaan spelen, 2 moet voldoende zijn. De Cler heeft ook wel aanvallende kwaliteiten, maar V. Basten vindt die blijkbaar minder dan die van Urby.
Inderdaad, Huntelaar scoort in Oranje aan de lopende band en Koef heeft altijd moeite met scoren tegen kleintjesquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:51 schreef sjimz het volgende:
Dat Koevermans in de basis begint is minstens zo lachwekkend trouwens
Koevermans is leuk voor de laatste paar minuten en voor de sfeer in de kleedkamer.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:53 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Inderdaad, Huntelaar scoort in Oranje aan de lopende band en Koef heeft altijd moeite met scoren tegen kleintjes![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |