Slimmerik!quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:25 schreef veldmuis het volgende:
Wat denk je zelf?
Het water in de CV installatie koelt sterker af als het koud is in jouw kamer, waardoor de ketel langer en harder moet stoken om het in de huiskamer op temperatuur te houden.
Dus.
Je ontrekt warme lucht uit de woonkamer want er zitten altijd wel wat kieren onder de deur en er boven.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:20 schreef candygirl het volgende:
Haai,
Het zal natuurlijk wel hele domme vraag zijn maar jammer dan.
Als je op de slaapkamer bijvoorbeeld je raam open hebt en de verwarming aan,verbruik je dan meer energie?
Ik heb de verwarmingsketel op zolder en de thermostaat in de huiskamer.
Ik neem toch aan dat als ik de deuren dicht houd dit weinig van invloed heeft omdat het dan onder niet kouder word en daar hangt dus de termostaat.
Of klopt mijn theorie niet?
Oh, ik heb ook vaak de verwarming aan en het raam een stukje open. Frisse lucht op de slaapkamer is heerlijk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:24 schreef Blue-eyes het volgende:
Even een tegenvraagje:
Waarom????? zou je je raam open doen terwijl je verwarming aanstaat??
Er zijn geen domme vragen. 1quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:20 schreef candygirl het volgende:
Haai,
Het zal natuurlijk wel hele domme vraag zijn maar jammer dan.
Om te luchten?quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:24 schreef Blue-eyes het volgende:
Even een tegenvraagje:
Waarom????? zou je je raam open doen terwijl je verwarming aanstaat??
ddaar zit wat in.quote:
ja vind dat ook heerlijk,wel lekker warm maar ook frisse luchtquote:Op vrijdag 16 november 2007 09:34 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Oh, ik heb ook vaak de verwarming aan en het raam een stukje open. Frisse lucht op de slaapkamer is heerlijk.
Maar als de thermostaat in de huiskamer hangt zou het niet moeten uitmaken.
Okay, dit is voor mij dus ook nuttig topic. Had er geen idee van. Zal thuis leuk gevonden worden. Troubles stookt gewoon vrolijk voor de buitenwereld.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:54 schreef Evik het volgende:
Zal ik de oplossing dan maar geven...
Ja, je verbruikt meer energie. De grootste reden waarom je te veel energie verbruikt is de volgende.
Bij het opwarmen wordt de temperatuur van het water in je ketel opgevoerd naar de gewenste uitstroomtemperatuur. Dit warme water wordt verdeeld over alle radiatoren die open staan.
Omdat er ook warmwater naar andere vertrekken gaat dan als naar je woonkamer, duurt het langer voordat de radiatoren in je woonkamer op temperatuur zijn. Hierdoor heeft je woonkamer langer nodig om op temperatuur te komen. Hierdoor verbruik je meer.
Dit in combinatie met verlies van warmte naar koudere ruimten in je huis zorgt ervoor dat je uiteindelijk meer verstookt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |