Als de CV hier aanslaat hoor je het overal heel eventjes omdat dan de pomp begint met draaien dit geluid gaat vanzelf weer weg. Je blijft het alleen horen bij een radiator die deels aangesloten is met een flexibele buis en een normale leiding.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:43 schreef RedFever007 het volgende:
Zou eerder een probleem kunnen zijn met de leiding zelf. Als die niet goed zijn afgewerkt en er nog braampjes opzitten waar het water langs stroomt krijg je 'ruis' in de leiding. Daarom altijd goed de leiding , waar het afgezaagd is, glad maken zodat de braampjes weg zijn.
Dat zou heel misschien kunnen want een deel van dat traject iseen flexible buis die onder de keuken door gaat. Maar die leiding ligt voor het grootste deel over de vloer dus daar zou geen hals kunnen ontstaan. Toch?quote:Op donderdag 15 november 2007 18:26 schreef Pollewoppie het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat er ergens een soort van zwanehals is ontstaan in je leidingen en dat daar dan lucht in blijft hangen?
Nee, zijn normale radiator knoppen. Ook geen fluittoon hoorbaar, echt alleen een stromend/vallend water geluidquote:Op donderdag 15 november 2007 19:39 schreef Sodium het volgende:
Heb je thermostaatknoppen? Is er naast de ruis ook een zachte fluittoon hoorbaar?
Ik zou de installateur even bellen en vragen of ze een keer langs kunnen komen om te kijken of zij kunnen vinden waar het in zit, als het een goede installateur is dan komt ie gewoon even langs.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:31 schreef Black-Hole het volgende:
Hallo,
2 maanden gelden is bij mij het leidingwerk van de CV compleet vervangen en opnieuw aangelegd. Allemaal keurig gedaan en de hele installatie werkt perfect alleen is er een 'probleem' namelijk lucht in de leidingen.
Heb nu sinds gisteren voor het eerst de kachel weer aangezet en nu hoor ik telkens water stromen door een gedeelte van het leidingwerk en een bepaalde radiator. Heb zelf sinds de aanleg van het systeem alles ondertussen al 3x volledig ontlucht. Kwam tijdens de 2e keer al nergens meer lucht uit maar toch blijft ik het water horen stromen in de leiding.
Heb het systeem op de volgende manier ontlucht:
- CV installatie 10 minuten aangezet
- CV installatie uitgezet via de thermostaat en stekker uit de ketel.
- 10 minuten gewacht en daarna van hoog naar laag alle plekken ontlucht (alle raditoren op dezelfde verdieping, appartement, alleen loopt het meeste leidingwerk bovenlangs en dus niet via de vloer. De boveneidingen zijn op de hoeken waar de leiding naar beneden gaat en naar de radiator toe gaat te ontluchten
- druk gecontroleerd na ontluchten en die is nu 1,5 bar
Alle radiatoren worden wel zeer snel heet dus heb niet het idee dat er lucht in de radiatoren zelf zit. Als ik de radiatoren ook ontlucht komt er ook gelijk water uit en geen lucht meer.
Wat zou ik nu nog kunnen doen voordat ik contact op neem met de monteurs?
Daar zit ik zelf ook al aan te denken ja, dat doen ze vast wel want heb er ook het onderhoudscontract lopen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:05 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik zou de installateur even bellen en vragen of ze een keer langs kunnen komen om te kijken of zij kunnen vinden waar het in zit, als het een goede installateur is dan komt ie gewoon even langs.
Idd en brengt niets in rekening....quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:05 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik zou de installateur even bellen en vragen of ze een keer langs kunnen komen om te kijken of zij kunnen vinden waar het in zit, als het een goede installateur is dan komt ie gewoon even langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |