abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54630249
Hallo,

2 maanden gelden is bij mij het leidingwerk van de CV compleet vervangen en opnieuw aangelegd. Allemaal keurig gedaan en de hele installatie werkt perfect alleen is er een 'probleem' namelijk lucht in de leidingen.

Heb nu sinds gisteren voor het eerst de kachel weer aangezet en nu hoor ik telkens water stromen door een gedeelte van het leidingwerk en een bepaalde radiator. Heb zelf sinds de aanleg van het systeem alles ondertussen al 3x volledig ontlucht. Kwam tijdens de 2e keer al nergens meer lucht uit maar toch blijft ik het water horen stromen in de leiding.

Heb het systeem op de volgende manier ontlucht:

- CV installatie 10 minuten aangezet
- CV installatie uitgezet via de thermostaat en stekker uit de ketel.
- 10 minuten gewacht en daarna van hoog naar laag alle plekken ontlucht (alle raditoren op dezelfde verdieping, appartement, alleen loopt het meeste leidingwerk bovenlangs en dus niet via de vloer. De boveneidingen zijn op de hoeken waar de leiding naar beneden gaat en naar de radiator toe gaat te ontluchten
- druk gecontroleerd na ontluchten en die is nu 1,5 bar

Alle radiatoren worden wel zeer snel heet dus heb niet het idee dat er lucht in de radiatoren zelf zit. Als ik de radiatoren ook ontlucht komt er ook gelijk water uit en geen lucht meer.

Wat zou ik nu nog kunnen doen voordat ik contact op neem met de monteurs?
  donderdag 15 november 2007 @ 17:43:35 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_54630495
Zou eerder een probleem kunnen zijn met de leiding zelf. Als die niet goed zijn afgewerkt en er nog braampjes opzitten waar het water langs stroomt krijg je 'ruis' in de leiding. Daarom altijd goed de leiding , waar het afgezaagd is, glad maken zodat de braampjes weg zijn.
pi_54630497
Dat is geen water, dat zijn visitors
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_54630586
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:43 schreef RedFever007 het volgende:
Zou eerder een probleem kunnen zijn met de leiding zelf. Als die niet goed zijn afgewerkt en er nog braampjes opzitten waar het water langs stroomt krijg je 'ruis' in de leiding. Daarom altijd goed de leiding , waar het afgezaagd is, glad maken zodat de braampjes weg zijn.
Als de CV hier aanslaat hoor je het overal heel eventjes omdat dan de pomp begint met draaien dit geluid gaat vanzelf weer weg. Je blijft het alleen horen bij een radiator die deels aangesloten is met een flexibele buis en een normale leiding.

Het is ook geen ruis maar klinkt echt als water wat door de radiator naar beneden stroomt/druppelt.
pi_54631374
Zou het niet zo kunnen zijn dat er ergens een soort van zwanehals is ontstaan in je leidingen en dat daar dan lucht in blijft hangen?
pi_54631552
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:26 schreef Pollewoppie het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat er ergens een soort van zwanehals is ontstaan in je leidingen en dat daar dan lucht in blijft hangen?
Dat zou heel misschien kunnen want een deel van dat traject iseen flexible buis die onder de keuken door gaat. Maar die leiding ligt voor het grootste deel over de vloer dus daar zou geen hals kunnen ontstaan. Toch?
pi_54632928
Heb je thermostaatknoppen? Is er naast de ruis ook een zachte fluittoon hoorbaar?
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:31:17 #8
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_54642898
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:39 schreef Sodium het volgende:

Heb je thermostaatknoppen? Is er naast de ruis ook een zachte fluittoon hoorbaar?
Nee, zijn normale radiator knoppen. Ook geen fluittoon hoorbaar, echt alleen een stromend/vallend water geluid
pi_54643346
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:31 schreef Black-Hole het volgende:
Hallo,

2 maanden gelden is bij mij het leidingwerk van de CV compleet vervangen en opnieuw aangelegd. Allemaal keurig gedaan en de hele installatie werkt perfect alleen is er een 'probleem' namelijk lucht in de leidingen.

Heb nu sinds gisteren voor het eerst de kachel weer aangezet en nu hoor ik telkens water stromen door een gedeelte van het leidingwerk en een bepaalde radiator. Heb zelf sinds de aanleg van het systeem alles ondertussen al 3x volledig ontlucht. Kwam tijdens de 2e keer al nergens meer lucht uit maar toch blijft ik het water horen stromen in de leiding.

Heb het systeem op de volgende manier ontlucht:

- CV installatie 10 minuten aangezet
- CV installatie uitgezet via de thermostaat en stekker uit de ketel.
- 10 minuten gewacht en daarna van hoog naar laag alle plekken ontlucht (alle raditoren op dezelfde verdieping, appartement, alleen loopt het meeste leidingwerk bovenlangs en dus niet via de vloer. De boveneidingen zijn op de hoeken waar de leiding naar beneden gaat en naar de radiator toe gaat te ontluchten
- druk gecontroleerd na ontluchten en die is nu 1,5 bar

Alle radiatoren worden wel zeer snel heet dus heb niet het idee dat er lucht in de radiatoren zelf zit. Als ik de radiatoren ook ontlucht komt er ook gelijk water uit en geen lucht meer.

Wat zou ik nu nog kunnen doen voordat ik contact op neem met de monteurs?
Ik zou de installateur even bellen en vragen of ze een keer langs kunnen komen om te kijken of zij kunnen vinden waar het in zit, als het een goede installateur is dan komt ie gewoon even langs.
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:12:01 #10
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_54644776
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:05 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik zou de installateur even bellen en vragen of ze een keer langs kunnen komen om te kijken of zij kunnen vinden waar het in zit, als het een goede installateur is dan komt ie gewoon even langs.
Daar zit ik zelf ook al aan te denken ja, dat doen ze vast wel want heb er ook het onderhoudscontract lopen.

Zelf kijk ik het nog heel eventjes aan want ik heb ook gelezen dat er de ketel zelf ook mogelijk automatisch kan ontluchten. De ketel zelf is al een 12 jaar oude Vaillant dus geen idee of oudere ketels deze functionaliteit hebben. Heb de verwarming nu nog maar 3 keer een half uurtje aangehad dus misschien lost het zichzelf op. Heel eventjes aankijken dus.
  vrijdag 16 november 2007 @ 19:03:45 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54657026
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:05 schreef Gurb het volgende:

[..]

Idd en brengt niets in rekening....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54657232
Wat je zou kunnen doen, maar ben bang dat het niet helpt:

Even de pomp ontluchten. Vaak is dit een (rode) grundfos pomp. Welke er zo uit ziet:

Ontluchten: even de schroef in het midden eruit draaien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')