TS heeft ZoMooi.nl gezien in de WHOIS. Er is duidelijk een band tussen de mooiemensen.com website en
ZoMooi.nl B.V. (kvk 32123148), gevestigd op
hetzelfde adres in Baarn dat op de contactpagina vermeld staat.
(Het KVK-nummer genoemd op de contactpagina is overigens van een ander bedrijf namelijk "Bright Holding B.V.", op hetzelfde adres dat ook op de site staat. Enig bestuurder van Bright Holding B.V. is R.J.E. Maartense Beheer B.V. te Hilversum. Maartense is een privé-investeerder die zich o.a. bezighoudt met media.)
De hoofdactiviteit van het op 29-06-2007 opgerichte ZoMooi.nl B.V. is "Expl.zoekmach., startpag., websites e.d." en de bedrijfsomschrijving is "Het ontwikkelen, het beheer en de exploitatie van een datingsite op internet. Beheeractiviteiten in de ruimste zin". Het eerder genoemde Bright Holding B.V. is enig bestuurder van ZoMooi.nl B.V.
In de KvK-gegevens is ook te zien dat "MooieMensen.com" een handelsnaam is van wederom ZoMooi.nl B.V.
Het is op zijn zachtst gezegd zeer ongebruikelijk, en in gevallen ook strafbaar, als een onderneming zich totaal niet bezighoudt met de omschrijving waaronder hij/zij zich bij de KvK heeft ingeschreven. Kortom, alles wijst erop dat hier wel degelijk een datingsite geexploiteerd wordt en gaat worden. En er zit, zo lijkt het, geld in vanuit de media-hoek, dus dat mag je serieus nemen.
Dan de naam ZoMooi.nl B.V. Ik vermoed dat Zomooi.nl B.V. het internetdomein zomooi.nl heeft willen overnemen van de Bartiméus Onderwijs Organisatie, maar dat dit op het laatste moment afgeketst is. (Het internetdomein zomooi.nl bestaat al sinds 12-04-2000. Er is momenteel geen site op het domein actief.)
Neem verder nota dat de domeinnaam mooiemensen.com pas veel later na de oprichting van Zomooi.nl B.V., namelijk op 10-08-2007, is geregistreerd. Ik persoonlijk vermoed dat "mooiemensen.com" de tweede keus was, nadat er over de domeinnaam zomooi.nl geen overeenstemming bereikt kon worden.
Maar dit is puur een (geinformeerd) gokje. Vraag maar aan de initiatiefnemer of ik gelijk heb
[ Bericht 6% gewijzigd door eleusis op 14-11-2007 22:16:37 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel