abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54592432
quote:
Op woensdag 14 november 2007 03:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, dat inderdaad. Korsten er vanaf eten en dan weer in de oven.

Moet kunnen. Beetje panneermeel erover heen enzo
pi_54592434
quote:
Op woensdag 14 november 2007 03:38 schreef Beelzebub85 het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij korsten van gehakt? Klinkt niet echt lekker...
De aangebraden stukken Hij wil alleen de binnenkant. No problem trouwens, hij lijkt erg op mij en zal intime alles leren eten. Koppig typje
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_54592443
quote:
Op woensdag 14 november 2007 03:44 schreef Morwen het volgende:

[..]

De aangebraden stukken Hij wil alleen de binnenkant. No problem trouwens, hij lijkt erg op mij en zal intime alles leren eten. Koppig typje
Dat is precies de goede insteek: Leren eten
pi_54593985
Ik eet wel drop
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_54594417
Only in .......

Serieus, ik denk dat dat persoonlijk is
Of je het wel of niet lust.
pi_54597492
Mijn vader (komt uit Indonesie) lust graag muntdrop.

Ik zelf lust alleen zoete drop.
  woensdag 14 november 2007 @ 13:00:27 #32
81894 godigita
Trollercoaster
pi_54598771
Ik ben zo Nederlands dat het niet leuk meer is, en drop,
  woensdag 14 november 2007 @ 13:16:39 #33
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54599137
quote:
Drop is een typisch Europees snoepgoed, dat wordt gemaakt van het wortelsap van de zoethoutplant Glycyrrhiza glabra (vlinderbloemfamilie). De zuivere vorm heet blokdrop. De blokdrop wordt dan gebruikt als ingrediënt voor de snoepjes. Voor de smaak wordt suiker of een andere zoetstof toegevoegd en salmiak (ammoniumchloride). Vroeger bond men de drop met Arabische gom, tegenwoordig doet men dit meestal met zetmeel. Toch wordt Arabische gom in kwaliteitsdrop nog steeds gebruikt.

Gezondheid[/b[
Vroeger werd gedacht dat drop gezond was. Tegenwoordig denkt men daar anders over.

Door het glycyrrhizinezuur, dat in het zoethoutextract zit kan het eten van grote hoeveelheden drop hoge bloeddruk tot gevolg hebben. Glycyrrhinezuur heeft een structuur die erg gelijkt op die van aldosteron (een bijnierhormoon). Doordat de moleculen van glycyrrhizinezuur erg op aldosteron lijken, passen zij in de aldosteronreceptoren van cellen in sommige organen in het lichaam, die daardoor denken dat de aldosteronspiegel in het bloed verhoogd is en dan dusdanig reageren. Dit werd althans vroeger gedacht. Tegenwoordig wordt aangenomen dat het bloeddruk verhogende effect van glycyrrhinezuur ontstaat doordat deze stof de omzetting van cortisol in cortison remt. Cortisol heeft een soortgelijk effect op de aldosteronreceptoren als aldosteron.

Aldosteron heeft een belangrijke functie in de zouthuishouding van het lichaam; het draagt zorg voor retentie (vasthouding) van natrium en excretie (uitscheiding) van kalium. Het is juist dit aldosteron effect dat de hoge bloeddruk (hypertensie) veroorzaakt.

Drop bevat zelf geen natrium; de zoute smaak komt niet van natriumchloride, maar van ammoniumchloride (salmiak). Dubbelzoute drop kan wel tot 8 procent salmiak bevatten. Ook zoete drop bevat vaak een kleine hoeveelheid salmiak, tussen 0.5 en 2 procent, die dan gemaskeerd wordt door een doorgaans wat hoger suikergehalte. [1]

[b]Soorten drop

Alhoewel drop in vele vormen gemaakt kan worden, blijven de meest bekende soorten bestaan.

* Apendrop
* Autodrop (diverse smaken)
* Beertjesdrop (bruine beertjes)
* Bielzen
* Boekendrop
* Boerderijdrop
* Boerenbruintjes
* Brussels manneke
* Dinodrop
* Dropduimen (duimdrop)
* Dropdonders
* Dropjojo's
* Dropkabels
* Dropmatjes
* Droprupsen
* Dropsleutels
* Dropstaafjes
* Dropveters
* Dropzuurstok
* Duimdrop
* Engelse drop (in Engelstalige landen Liquorice allsorts genoemd).
* Flopjes
* Fortisal
* Gapertjes
* Geldlijn (reeks van 'Klene' met de soorten: muntdrop, Salmiak Riksen, Spaarpotjes, Steekpenningen, Bankkluizen, Zakgeld & Grofgeld)
* Gelatinevrije drop
* Glutenvrije drop
* Griotten
* Heksendrop (zachte salmiakdrop; Deens: heksehyl)
* Honingdrop (in de vorm van een bijenkorf en met honing gezoet)
* Horoscoopdrop
* Jujubes
* Katjesdrop
* Kokindjes
* Krepeliendjes
* Krijtjesdrop
* Lakrisal (salmiakpastilles)
* Laurierdrop
* Meeuwenflatsen
* Menthol kruisdrop
* Mokumdrop
* Mounties
* Muntdrop
* Muntdrop Mini's (van Klene)
* Oldtimersdrop (Zoute Hindeloopertjes, Sneeker Zoethoudertjes, Oudhollandsche Eksterdrop, Volzoete Scheepsknopen & Originele Stoofpeertjesdrop)
* Pepermuntdrop
* Pionierslijn (reeks van 'Klene' met de soorten: Waterwerken, Bodemvondsten, Ontdekkingsreizen, Gelukzoekers & Handelsvloot)
* Pottertjes
* Rockies
* Salmiak rocks
* Salmiakdrop
* Salmiakjes
* Salmiaknopjes (ook wel zeska's of zwartwitnopjes geheten)
* Salmiakriksen
* Schuine drop (zoute schuinen)
* Schoolkrijt
* Sleuteldrop (dropsleutels)
* Spaarpotjes (Klene)
* Smilies
* Suiker Oompjes (Klene)
* Suikervrije drop (reeks van 'Klene' met de soorten: Zoete zonnetjes, Zoete visjes, Muntdrop, Zoute ovaaltjes, Thijm knoopjes)
* Suske en Wiske drop
* Tikkels
* Topdrop
* Trekdrop
* Trollendrop
* Vanilledrop
* Visjesdrop (dropharingen)
* Waddendrop
* Wybertjes
* Zaanse drop
* (Extra) Zoete drop
* Zoete en zoute harlekijnen
* Zoute drop en dubbel zoute drop
* Zoute hakdrop
* Zoute rol (van Klene)
* Zoute schuinen (schuine drop)
* Zoethout
* Zwart-wittikkels
* Zwart-witpoeder (zwart-wit, zwart-op-wit)
* Zweedse peperballen
aldus wikipedia

ik hou van bijna alle soorten drop maar eet het eigenlijk bijna nooit

winegums zijn trouwens veel lekkerder
an urge to help mankind overcomes me
pi_54599394
De schoen die Charlie Chaplin in één van zijn films opat, was gemaakt van drop. .
I´m back.
pi_54599444
In Indonesie vonden ze drop wel ok, er was 1 meisje die het echt lekker vond (zachte zoete). In Japan vonden ze het smerig. Er waren laatst uitwisselingsstudenten uit Zwitserland een weekje hier en die namen allemaal drop mee voor thuis; 1tje moest 5 pakken Klene zoute drop meenemen voor d'r moeder.
pi_54599487
Zoute vind ik het lekkerstststst.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_54599495
In Scandinavië en Zweden eet men ook drop, las ik.
In Zuid-Europa waar men ook zouthout verbouwt, kauwt/sabbelt men wel op blokdrop (de grondstof die gemaakt wordt uit de wortels van zouthout).
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 13:34:35 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54599572
drop is een libidokiller. komt door een stofje dat er in zit. ik neem wel af en toe een dropje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54599698
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:53 schreef Labrador1974 het volgende:
ik lust absoluut geen drop en ben een echte hollander
Same
pi_54599968
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
drop is een libidokiller. komt door een stofje dat er in zit. ik neem wel af en toe een dropje.
In IJsland, las ik, combineert men drop met chocola, wrs ter neutralisering van het effect dat jij hier noemt.
Overigens heb ik daarover tot nu toe niets gelezen. Drop dat vroeger vooral ook medicinaal werd aangewend (tegen hoest, zere keel enz.) schijnt in hoge kwantiteiten genuttigd vooral de bloedruk te verhogen. Of een hoge bloeddruk vervolgens weer een libidokiller is, weet ik niet.
I´m back.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:44:36 #41
197165 Captiosus
a glass is never half empty.
pi_54601344
haha strak plan.. dat kan niet gezond zijn..
"nothin but the max"
  woensdag 14 november 2007 @ 14:44:42 #42
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54601346
quote:
Het eten van drop blijkt een rampzalig effect te hebben op het mannelijk libido. Dat blijkt uit onderzoek door de universiteit van Padua (Italië). Mannen werd dagelijks 7 gram drop gegeven, wat een normale hoeveelheid is als het gaat om de consumptie. Hun testosteronwaarden gingen flink achteruit (met 44%). De wetenschappers zagen dat drop twee enzymen rent die een functie hebben in de aanmaak van testosteron.
maar ook
quote:
Dat drop slecht is voor de bloeddruk en het libido was bekend; nu blijkt ook nog dat mensen met een trage stoelgang maar beter van deze snoepjes af kunnen blijven. Bart Ploeger, promovendus aan de Universiteit Utrecht, heeft berekend dat glycyrrhetinezuur in dropjes met name voor consumenten met wc-problemen extra schadelijk kunnen zijn, omdat de stof zich langer in hun lijf bevindt. Het zuur zorgt er indirect voor dat het lichaam water vasthoudt, wat weer een verhoogd risico op hart- en vaatziekten met zich meebrengt
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 14 november 2007 @ 14:47:54 #43
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_54601428
Zoete drop
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:52:45 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54601550
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:44 schreef saaw het volgende:

maar ook
[..]
omdat ze dan harder moeten persen?
pi_54605303
Mijn ouders zijn beide allochtonen (Surinaamse moeder en Poolse vader ) en lusten beide geen drop.

Ik (geboren in Nederland) houd zo ontzettend veel van drop .

Mijn twee zussen eten ook wel drop overigens, maar niet zo graag als ik .
  woensdag 14 november 2007 @ 17:17:25 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54605346
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:15 schreef Tegan het volgende:
Mijn ouders zijn beide allochtonen (Surinaamse moeder en Poolse vader ) en lusten beide geen drop.

Ik (geboren in Nederland) houd zo ontzettend veel van drop .

Mijn twee zussen eten ook wel drop overigens, maar niet zo graag als ik .
nu komt natuurlijk de grote vraag, want ik heb al weken geen drop meer gegeten. waar zijn de foto's van je zussen?
  woensdag 14 november 2007 @ 17:18:04 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54605358
Mijn familie in Michigan vindt het heerlijk. Ik ga dan ook vaak met een kilo of drie terug als ik in Nederland ben.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54605368
Mijn indische familie is 2 jaar geleden in nederland in aanraking gekomen met drop en sindsdien stuur ik 2-maandelijks ongeveer 3/4 kilo drop (zout en zoet) naar Indonesië

Ze zijn er gek op en steeds meer vrienden om hun heen beginnen het te ontdekken
  woensdag 14 november 2007 @ 17:18:59 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54605374
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:18 schreef popolon het volgende:
Mijn familie in Michigan vindt het heerlijk. Ik ga dan ook vaak met een kilo of drie terug als ik in Nederland ben.
wat schattig!

over welke soort drop hebben we het dan?
  woensdag 14 november 2007 @ 17:19:37 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54605389
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn indische familie is 2 jaar geleden in nederland in aanraking gekomen met drop en sindsdien stuur ik 2-maandelijks ongeveer 3/4 kilo drop (zout en zoet) naar Indonesië

Ze zijn er gek op en steeds meer vrienden om hun heen beginnen het te ontdekken
vooral de vrouwen zijn blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')