abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 december 2007 @ 12:24:17 #51
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55241471
Die test

Heb hem serieus ingevuld en met de compleet tegenovergestelde resultaten. Twee collega's hebben hem ook getest... Bij alles kregen we exact dezelfde uitkomst
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_55243114
quote:
Op donderdag 13 december 2007 10:48 schreef saban het volgende:
Ik mis Pardus in het lijstje.

http://www.pardus.org.tr/eng/
Dat is geen bekende Distro, toevallig ken ik het wel maar de userbase is zwaar gelimiteerd helaas.
Powered by Janetje®
  donderdag 13 december 2007 @ 13:29:25 #53
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_55243195
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:24 schreef DarkShine het volgende:
Die test

Heb hem serieus ingevuld en met de compleet tegenovergestelde resultaten. Twee collega's hebben hem ook getest... Bij alles kregen we exact dezelfde uitkomst
Bij mij komt hij toch redelijk overeen met m'n voorkeuren

• Debian
  • Ubuntu
  • Kubuntu
  • Mepis

Daarvan heb ik er maar 1 nog niet geprobeerd, en dat is Mepis...
  • In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_55244279
    Jij hebt bij 'what desktop gui would you like to use" > gnome or kde or i dont care

aangegeven 'i dont care' ;D

Bij mij stond er alleen:
    Debian
    Kubunt
      donderdag 13 december 2007 @ 14:48:45 #55
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_55245202
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 14:10 schreef devvertje het volgende:
    Jij hebt bij 'what desktop gui would you like to use" > gnome or kde or i dont care

aangegeven 'i dont care' ;D

Bij mij stond er alleen:
    Debian
    Kubunt
    Indeed...

Maakt me ook vrij weinig uit eigenlijk... Dingen die me wel uitmaken: deb packages en een grote repository...
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_55246239
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 13:26 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Dat is geen bekende Distro, toevallig ken ik het wel maar de userbase is zwaar gelimiteerd helaas.
    Thuis gebruikers zijn er niet tig van inderdaad. Het wordt wel bijvoorbeeld gebruikt bij overheidsinstellingen in Turkije.
    ne okuyon, bokmu var?
    pi_55246443
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 15:30 schreef saban het volgende:

[..]

Thuis gebruikers zijn er niet tig van inderdaad. Het wordt wel bijvoorbeeld gebruikt bij overheidsinstellingen in Turkije.
    Het ziet er opzich best bruikbaar uit, maar een grote community die feedback geeft is tegenwoordig wel een vereiste om een bruikbare distro te worden.
    Powered by Janetje®
      donderdag 13 december 2007 @ 16:27:21 #58
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_55247867
    wat vinden jullie van de test?

is de taal een beetje o.k. in Nederlands?

anders kan ik het ff aanpassen
    pi_55248097
    prima test.
    hij stelt ubuntu en debian voor,
    ik heb een tijd ubuntu op mijn desktop gehad en al jaren debian op mijn 'server op de gang'.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_55248260
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 16:27 schreef PiRANiA het volgende:
    wat vinden jullie van de test?

is de taal een beetje o.k. in Nederlands?

anders kan ik het ff aanpassen
    nutteloos.

Enige reden dat ik opensuse eruit kreeg was denk ik omdat ik rpm selecteerde. Als gevorderde zul je al weten wat je voorkeur verdient (qua distro), als nieuwkomer zul je geen idee hebben van rpm/deb/etc.

Meer van belang zijn dingen als ondersteuning (> en welke taal, welke soorten media (irc, mail, fora), config-deel etc.
      donderdag 13 december 2007 @ 16:44:23 #61
    136730 PiRANiA
    pi_55248285
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 16:43 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

nutteloos.

Enige reden dat ik opensuse eruit kreeg was denk ik omdat ik rpm selecteerde. Als gevorderde zul je al weten wat je voorkeur verdient, als nieuwkomer zul je geen idee hebben van rpm/deb/etc.

Meer van belang zijn dingen als ondersteuning (> en welke taal, welke soorten media (irc, mail, fora), config-deel etc.
    het gaat mij alleen ff om de taal
    was dat helder?

die test is van iemand anders

overigens komt de test bij mij goed uit...
    pi_55249713
    kut, ctrl-q ipv C-w gedrukt...dus ff snel nog een keer.

linkjes: engelse wiki? waarom?

sorteren van de talen. Of enige volgorde erin.

Vertel me meer over "GNU/Linux" > waarom naar http://en.wikipedia.org/wiki/GNU/Linux_naming_controversy

Beetje vreemde manier om nee te selecteren bij nee ik heb geen OS geinstaleerd.
    quote:
    Nee, ik heb geen idee wat "partitioneren" betekent
    Nee, maar ik weet wat "partitioneren" inhoudt
    is eigenlijk het zelfde bij keuze distro. Ik weet het wel, maar niet hoe te doen zonder software. Afhankelijk van de distro dus. keuze tussen Ja of Nee is dus voldoende
    quote:
    Een grafische installeeromgeving lijkt op een Windows programma. Tekst gebaseerde installeeromgeving lijkt op een DOS-programma. Na de installatie krijg je in beide gevallen een standaard desktop te zien (ow? is dat zo?). Sommige mensen geven de voorkeur aan een grafische omgeving, terwijk anderen de voorkeur geven aan een tekst-omgeving (nutteloze zin)
    quote:
    Okee
    huh?
    quote:
    ze vragen helpen ons een besturingssysteem te vinden met ondersteuning (drivers) voor jou hardware
    Dat kun je op basis van enkel laptop/geen laptop? Das knap!
    quote:
    Waar wordt de computer voornamelijk voor gebruikt?
    Desktop / thuis systeem
    Thuis- / kantoorcomputer
    Dit maakt iets uit of de hardware klopt?

En wat is het verschil tussen die 2?
    quote:
    Heb je een 64-bit processor?
    Mag geen idee ook?
    quote:
    Deze vragen helpen ons een besturingssysteem te vinden welke aansluit bij jou computerkennis ...

Hoe oud is de computer waarop je Linux wilt installeren?
    Meer dan een paar jaar oud
    Minder dan een paar jaar oud
    Is nog (bijna) nieuw!
    computerkennis iis afhankelijk van de oudheid van de PC? En de laatste 2 antwoorden overlappen elkaar/zijn nagenoeg gelijk.

[/quote]Ik gebruik Linux nu al een tijdje
    Gevorderd, ik weet (ongeveer) hoe het werkt[/quote]
    Je kunt linux een tijdje gebruiken zonder te weten hoe het werkt blijkbaar?

beetje raar om naar gnome.org te linken voor info over gnome. Zoek een vergelijkingssite van GDE
    quote:
    Wat past het beste bij je?
    Ik geef de voorkeur aan stabiele, goed getestte software
    Ik geef de voorkeur aan nieuwe en goede software (minder uitgebreid getest)
    Testen vind ik niet erg. Ik gebruik graag nieuwe (expirimentele) software.
    optie 'geen idee'?
    quote:
    De commectiële versie komen meestal met commerciële software, zoals Flash ™, Java ™ en NVidia ™ beeldschermdrivers. Bij niet-commerciële distributies zul je deze zelf moeten installeren.
    Onzin (dat is het verschil tussen OSS of niet. Plus niet de echte reden van waarom je voor gratis/niet gratis zal kiezen

resultaat pagina is half engels (lees 75% engels)

plus voor kubuntu: Minder geschikt omdat:
    Best geschikt voor bedrijfscomputers

huh?
      donderdag 13 december 2007 @ 20:01:11 #63
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_55253047
    Vandaag 2x de laatste Ubuntu versie ontvangen met de post.

Behoorlijk balen dat die niet fatsoenlijk werkt met Ati kaarten. Heb al vele oplossingen geprobeerd, tot op heden tevergeefs!
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      vrijdag 14 december 2007 @ 07:49:19 #64
    136730 PiRANiA
    pi_55261284
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 20:01 schreef DarkShine het volgende:
    Vandaag 2x de laatste Ubuntu versie ontvangen met de post.

Behoorlijk balen dat die niet fatsoenlijk werkt met Ati kaarten. Heb al vele oplossingen geprobeerd, tot op heden tevergeefs!
    je mag die cd's wel goed checken voordat je ze gaat gebruiken (zie menu op CD). De kwaliteit van die gratis CD's zijn niet om van naar huis te schrijven...
    pi_55262878
    de 6CD'S die ik in totaal heb ontvangen (ubu/kubu/edu) (van dapper / edgy)
    deden het allemaal prima, was niks mis mee- zag er allemaal ook keurig uit.

@DarkShine: al geprobeerd handmatig fglrx te installeren?
      woensdag 9 januari 2008 @ 23:19:46 #66
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_55912061
    sudo kick