Je zou ook eens kunnen kijken naar Ubuntu Jeos , 151MB download...quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:36 schreef Chiwakka het volgende:
Ik ben een Ubuntu aan het strippen voor een schoolproject, nu heb ik al de gehele gnome eruit gehaald, mono en andere programma's via aptitude, toch blijft de ISO nog een 500MB groot, zijn er enkele tips om deze nog essentieler te krijgen (textbased only ubuntu wil ik verkrijgen)
quote:Ubuntu Server Edition JeOS (pronounced "Juice") is an efficient variant of our server operating system, configured specifically for virtual appliances. Currently available as a CD-Rom ISO for download, JeOS is a specialized installation of Ubuntu Server Edition with a tuned kernel that only contains the base elements needed to run within a virtualized environment.
bron
X11 heb ik er ondertussen ook al uitgehaald en voor de rest staat er alleen nog maar apache/sunjava/webgoat op, maar wat bedoel je juist met die "developmentfiles"?quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:39 schreef Iblis het volgende:
textbased: Geen X11, de xserver weghalen zou dus al veel moeten opleveren. Voor de rest, wat wil je nog meer? Slechts één mailserver nemen, één webserver, geen developmentfiles indien niet nodig, geen tex-distributie, etc. Kijk b.v. eens wat NetBSD minimaal installeert, dat is heel weinig.
Waarom begin je dan niet met de server-install te strippen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:36 schreef Chiwakka het volgende:
Ik ben een Ubuntu aan het strippen voor een schoolproject, nu heb ik al de gehele gnome eruit gehaald, mono en andere programma's via aptitude, toch blijft de ISO nog een 500MB groot, zijn er enkele tips om deze nog essentieler te krijgen (textbased only ubuntu wil ik verkrijgen)
die ziet er ook intressant uitquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:03 schreef whoops het volgende:
[..]
Je zou ook eens kunnen kijken naar Ubuntu Jeos , 151MB download...
[..]
Omdat ik verrevan een Guru ben, laat staan een newbie! (en omdat de gewone Feisty hier voor handen was, datalimieten etcquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:03 schreef slakkie het volgende:
[..]
Waarom begin je dan niet met de server-install te strippen?
Toch toont deze ook packages die ik reeds ge "apt-get remove --purge NAAM*" heb (zoals firefox)quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:14 schreef whoops het volgende:
Misschien kan dit commando wel handig zijn.
dpkg-query -W --showformat='${Installed-Size;10}\t${Package}\n' | sort -k1,1n
Het genereert een lijst met alle geinstalleerde packages, en sorteert ze op grootte...
Wellicht heb je deze site al gevonden, zoniet:quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:10 schreef Chiwakka het volgende:
En eigenlijk nog iets belangrijk dat ik vergeten te vermelden was:
het moest een Live CD blijven.
dpkg-query -W --showformat='${Installed-Size;10}\t${Package}\t${Status}\n' | grep installed | sort -k1,1nquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Toch toont deze ook packages die ik reeds ge "apt-get remove --purge NAAM*" heb (zoals firefox)
iets in die aard, Ubuntu heeft er namelijk zelf wel een duidelijke pagina over:quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:26 schreef slakkie het volgende:
[..]
Wellicht heb je deze site al gevonden, zoniet:
http://www.atworkonline.it/~bibe/ubuntu/custom-livecd.htm
http://www.freesco.org/quote:Op zondag 10 februari 2008 20:01 schreef zquing het volgende:
ik zoek een distro waarmee ik een pc als router kan laten werken, zijn deze er ook in noobvriendelijke vorm?
Of het met een keystroke kan weet ik niet maar je kan een SIGINFO naar het proces sturen, dan krijg je de stats (maar blijft de ping doorlopen).quote:Op maandag 11 februari 2008 08:54 schreef whoops het volgende:
Om connection loss op een van m'n machines te voorkomen ben ik een ping naar m'n provider gestart. Dit werkt prima, de connection blijft leven. Hij is al effe bezig (icmp_seq=40584) en nu zou ik graag de statistieken zien, zonder dat de ping afgebroken wordt; de statistieken die je normaal bij Ctrl-C ziet.
Welke keystroke moet ik hiervoor hebben?
GAMMAquote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:51 schreef whoops het volgende:
Als we het dan toch over snel VI'en hebben, '<esc>ZZ' is altijd nog korter (minder keystrokes) dan "<esc>:qw<enter>"...
Hoe stuur je SIGINFO naar zo'n process?quote:Op maandag 11 februari 2008 10:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Of het met een keystroke kan weet ik niet maar je kan een SIGINFO naar het proces sturen, dan krijg je de stats (maar blijft de ping doorlopen).
Op Linux is het overigens SIGQUIT Je kunt in de manpage kijken, dan staat er bij QUIT -3, en dan is het kill -3 of kill -QUIT (net zoals je kill -HUP kunt doen); meestal kun je ook een sigquit in je terminal versturen d.m.v. ctrl+\, dus gewoon in het lopende proces. (INFO verstuur je dus met -INFO).quote:Op maandag 11 februari 2008 16:21 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoe stuur je SIGINFO naar zo'n process?
check, ik zat al moeilijk te denken om zelf een C iets te schrijven die dit doet. K. Gaan we eens proberenquote:Op maandag 11 februari 2008 18:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Op Linux is het overigens SIGQUIT Je kunt in de manpage kijken, dan staat er bij QUIT -3, en dan is het kill -3 of kill -QUIT (net zoals je kill -HUP kunt doen); meestal kun je ook een sigquit in je terminal versturen d.m.v. ctrl+\, dus gewoon in het lopende proces. (INFO verstuur je dus met -INFO).
Even naar de synaptic package manager, dan zoeken naar het volgende:quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:27 schreef exile79 het volgende:
Vraag: Ik heb Compiz Fusion en Emerald geinstalleerd. (mn DE is nu uber saai namelijk). Ik snap alleen niet hoe ik het aan de praat krijg. Een expo of cube effect bijvoorbeeld, of een theme. iemand enig idee?
Ik heb Kubuntu 7.1 by the way.
thanks
Die even installeren, daarna krijg je het instellingen menu voor Compiz tussen je systeeminstellingen.quote:compizconfig-settings-manager
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |