7/8... ik kan me daar niks bij voorstellen...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:18 schreef Cynic het volgende:
Ben nu ook een cover aan het instuderen, we gaan Them Bones van Alice in Chains spelen. Die is stiekem best lastig om te spelen en zingen want in 7/8...![]()
Vrijdag maar eens proberen wat er van terecht komt.
Jammer dat sommige mensen maar tot 4 kunnen tellenquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
7/8... ik kan me daar niks bij voorstellen...
Die vind ik echt een heel lastig ritme hebben... Maar soms gaat de snelheid me toch wat boven m'n pet, maar ik oefen...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:08 schreef Witchfynder het volgende:
Cool!
Ik vind zelf Travel in Stygian zo'n heerlijke. Alleen nooit echt gepoogd te spelen. Wel dat soort ritmes in mijn eigen nummers..
http://www.youtube.com/watch?v=d_qRTMKDqXAquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
mja... met 4/4+3/4 kom je er ook...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:37 schreef SNArky het volgende:
[..]
Jammer dat sommige mensen maar tot 4 kunnen tellen.
Klinkt wel cool... toch heb ik het idee dat er nog ff een extra noot achter de maat geplakt wordt... geeft wel een gaar effectquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=d_qRTMKDqXA
deze dus. en het leuke is dat het niet klinkt alsof het in een rare maatsoort zit.
Gewoon tellen. 1-en, 2-en, 3-en, 4, 1-en, 2-en, 3-en, 4.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
ik vind ze wel iets minder erg dan deansquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:50 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ik citeer: "lelijk, zelfde idee als dean, van die lelijke metal gitaren"
*Schupt*quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je had het over BC Rich toch?.
Voor een drummer is deze gast best geniaalquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
tja, mijn vriendin heeft nu mijn warlock bas thuisquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Grapje! Ik zou zelf wel op een Mockingbirdbas spelen eigenlijk..
Dat contrast is schitterend, alsof hij een volgende versnelling ingaat. Muzikaaltechnisch is het inderdaad maar matigjes van Gilmour.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gewoon tellen. 1-en, 2-en, 3-en, 4, 1-en, 2-en, 3-en, 4.
Pink Floyd's Money is in 7/4 maat, min of meer hetzelfde verhaal. Behalve dan een klein stukje in 4/4 omdat die rat van een Gilmour niet wilde soleren over 7/4, maar wel de inhuur saxofonist (in 7/4) wilde pesten.
Altijd beter dan een Truckdriver's Gear Change. Alhoewel die vogel wel geniaal is natuurlijkquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:45 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat contrast is schitterend, alsof hij een volgende versnelling ingaat.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Altijd beter dan een Truckdriver's Gear Change. Alhoewel die vogel wel geniaal is natuurlijk.
Vergeet vooral Liveonrelease - I'm afraid of Britney Spears niet te luisteren. Ik ben nu officieel zeeziekquote:
Alice in chains coveren is altijd goedquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:18 schreef Cynic het volgende:
Ben nu ook een cover aan het instuderen, we gaan Them Bones van Alice in Chains spelen. Die is stiekem best lastig om te spelen en zingen want in 7/8...![]()
Vrijdag maar eens proberen wat er van terecht komt.
OMGquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vergeet vooral Liveonrelease - I'm afraid of Britney Spears niet te luisteren. Ik ben nu officieel zeeziek.
Hahaha mooie site.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vergeet vooral Liveonrelease - I'm afraid of Britney Spears niet te luisteren. Ik ben nu officieel zeeziek.
[dribbelmode]quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:48 schreef Litpho het volgende:
Gewoon tellen. 1-en, 2-en, 3-en, 4, 1-en, 2-en, 3-en, 4.
Volgens mij is de definitie van een chromatische stemmer dat je er alles uit kunt halen, maar spijker me er niet op vast. Duurdere zijn hoogstens wat functioneler en hebben extra functies.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:55 schreef Xylon het volgende:
Nog even een vraagjeIk ben op zoek naar een tuner voor m'n elektro-akoestisch gitaar die me ook kan helpen bij het tunen van m'n gitaar naar een nonstandard tuning... Aangezien ik wel eens liedjes van Dashboard Confessional wil gaan spelen, maar die zijn gewoon te koppig om de gewone tuning te gebruiken bij hun gitaren
![]()
Mja, na wat gegoogle kwam ik uit bij 'chromatische' stemapparaten, met deze kun je je gitaar dus eigenlijk op alle mogelijk manieren tunen? Zo een als deze dus? Of moet ik dan toch naar iets anders kijken... In ieder geval alvast bedanktEn wat zijn dan eigenlijk goede tuners, die niet al te duur zijn... Sorry voor de vele vragen, maar ik heb er nog niet erg veel ervaring mee en wil niet graag een miskoop doen
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |