Grapjasquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:37 schreef mcDavid het volgende:
2. Downloaden van usenet is níét illegaal
Gelicenseerde software gebrúíken terwijl je er niet voor betaalt hebt is illegaal. het downloaden mag gewoon.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:43 schreef McKillem het volgende:
[..]
Grapjas [afbeelding] Software downloaden is altijd illegaal, al haal je het van mars via een vervormde mailserver die in vebinding staat met een sattelietuplink naar je buurman.
Afhankelijk van de licentie, maar niemand download om het niet te gebruiken. Dus het is alsnog illegaal.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Gelicenseerde software gebrúíken terwijl je er niet voor betaalt hebt is illegaal. het downloaden mag gewoon.
En voor de gemiddelde gebruiker zal software nog geen 10% van de downloads beslaan dus zeik niet
Ga weg man. Alsof de "scene" ook maar iets merkt van brein e.d.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:37 schreef ZeroVince het volgende:
Ben het helemaal met je eens dat dit een jammerlijke discussie is.
Als je het hebt over de 'beste' manier van downloaden, neem ik aan dat het dus gaat om wie het snelst bepaalde dingen kan downloaden. Hierop zijn twee factoren van invloed, namelijk hoe snel na 'pre' (de release binnen 'de scene') je ergens toegang tot hebt, en hoe snel je verbinding is waarmee je kunt downloaden.
Per definitie is er dus eigenlijk maar een manier van downloaden 'het beste', en dat is als je in de scene zit. Vaak worden daar b.v. regels gehanteerd dat iets alleen verspreid mag worden in de eerste 10 minuten na 'pre'. Daarnaast gaat het om 100/1000Mbit verbindingen.
Vanuit de scene wordt er onwijs neergekeken op alle andere vormen van verspreiding, die niet via FTPs binnen de scene gebeurt. Waarom? Omdat dat is hoe de massa aan hun downloads komt en dat dan weer de piraterij-waakhonden wakker maakt. Of je dan via newsgroupen of via torrents download, het is allemaal even jammerlijk.
Voor heel veel software kun je gewoon online een license code kopen. Kun je de software gewoon downloaden hoe je maar wilt, en met je officiele licensiecode de software gewoon legaal gebruiken. Dus het is helemaal niet per definitie illegaal.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:50 schreef McKillem het volgende:
[..]
Afhankelijk van de licentie, maar niemand download om het niet te gebruiken. Dus het is alsnog illegaal.
Ik vind het zo'n ijl iets om te roepen dat het legaal is totdat je het zonder licentie gebruikt.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:58 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Voor heel veel software kun je gewoon online een license code kopen. Kun je de software gewoon downloaden hoe je maar wilt, en met je officiele licensiecode de software gewoon legaal gebruiken. Dus het is helemaal niet per definitie illegaal.
En dan nog we hadden het over downloaden.
Je hebt nog nooit verder gekeken dan het knopje "free download"quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:36 schreef Devolution het volgende:
[..]
Dat vind ik wel de grootste bagger die er is. Noem eens 1 voordeel van Rapidshare over torrents en usenet?
idd leve de premium accountjes en diverse forumsquote:Op woensdag 14 november 2007 01:22 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit verder gekeken dan het knopje "free download"Alle meuk (links) staat op forums geplempt. Account is niet duur
+ Geen wachttijden en sloome zooi zoals in BT,
+ het staat er vrijwel altijd op i.t.t Binaries (max retentie 30 dagen is shit)
+ Nooit Par nodig, het is altijd compleet
+ Er zijn tooltjes waardoor je net zo snel bent als met NZB's
Je bent gewoon een amateur warezdude die nog nooit verder heeft gekeken dan binaries
Hier... vol met software, en je mag het nog allemaal downloaden en gebruiken ook!quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:43 schreef McKillem het volgende:
[..]
GrapjasSoftware downloaden is altijd illegaal, al haal je het van mars via een vervormde mailserver die in vebinding staat met een sattelietuplink naar je buurman.
Ja lekker boeiend allemaal, ik download de .torrent voor ik naar m'n stage ga en 's avonds gooi ik hem op m'n televisie harde schijf en ik kan kijken. Terwijl ik toch niet thuis ben maak ik andere mensen blij door te seeden, wat heb ik er dan aan om 5 euro per maand te verspillen aan een usenet server account? Niet veel dus.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:56 schreef rthls het volgende:
Maar wat ik er van begrijp is dat als je in de 'scene' zit, je Prison Break om 3 uur 's nachts kunt binnen halen en als je torrents/binaries gebruikt je ze 'pas' om 5 uur 's ochtends kunt binnen halen?
Jij download torrents als baan?quote:
Kijk, jij weet waar je over praat. Ik roep dit in dit soort topics altijd al, dat er maar 1 manier is om te downloaden, nou dan gaat iedereen weer over de zeik. Mensen roepen dan heel snel van "nou, als je er zo over praat zit je niet in de scene". Goed beschouwd laat jij helemaal geen inside-info los, dat doe ik ook niet, dus no problemquote:Op dinsdag 13 november 2007 14:02 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Precies. Maar het is niet zo dat omdat 'normale internetgebruikers' geen toegang hebben tot de scene, het niet de 'beste' manier van downloaden is. Steker nog, het feit dat 'normale internetgebruikers' geen toegang hebben zorgt er alleen maar voor dat het een betere manier van downloaden is. Wat rest de normale gebruiker dan? Nieuwsgroepen en P2P.
Maar dat is natuurlijk allebei een beetje jammer, je moet wachten tot iemand die ergens helemaal onderaan in de scene zit, iets op usenet zet of een torrent begint. Waarom is dit iemand onderaan in de scene? Omdat de mensen bovenin heeeel veel risico lopen op heeeele lange gevangenisstraffen. Die gaat echt niet even een torrentje openen of lekker op usenet posten. Helemaal onderaan in de scene heb je het schorriemorrie dat releases naar FXP dumpsites overzet en zij of de gebruikers van die dumpsites zorgen dan weer dat dingen uitlekken voor het grote publiek. Al met al, zowel usenet als P2P: too little too late.
Je moet het vergelijken met een discussie over of Sparta of Heracles beter voetbalt, terwijl er ook clubs als Real Madrid en Barcelona voetballen. Het enige echte belangrijke verschil tussen newsgroups en P2P is, is dat je bij de eerste redelijk safe zit (als iemand die alleen download) gelet op de uitspraken van ministers over de uitleg van het auteursrecht in combinatie met Internet.
quote:Op woensdag 14 november 2007 10:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Alleen...why setteling for being an emperor when you can be a God![]()
Dus jij zit blijkbaar in die scene?quote:Op woensdag 14 november 2007 10:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kijk, jij weet waar je over praat. Ik roep dit in dit soort topics altijd al, dat er maar 1 manier is om te downloaden, nou dan gaat iedereen weer over de zeik. Mensen roepen dan heel snel van "nou, als je er zo over praat zit je niet in de scene". Goed beschouwd laat jij helemaal geen inside-info los, dat doe ik ook niet, dus no problem![]()
Maar je hebt gelijk, alles wat niet-scene is zuigt. Dat wil zeggen, als je zelf in de scene zit. Voor de mensen die dat niet zitten (stakkers) zijn er alternatieven, en dan kom je inderdaad bij usenet/nieuwsgroepen/torrents uit. Is helemaal niets mis mee, want zij krijgen hun zooi ook binnen.
Alleen...why setteling for being an emperor when you can be a God![]()
Je kunt er op verschillende manieren in komen. Het gaat te ver om dat uit te leggen, en ik wil daar eigenlijk ook helemaal niets over loslatenquote:Op woensdag 14 november 2007 10:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dus jij zit blijkbaar in die scene?
Hoe kom je daar in dan. Een extreem dikke verbinding en zelf ook materiaal uploaden?
Wat hij zegt. Je komt er niet tussen als leek hoor. Je moet een ingangetje vinden. Find out how deep the rabbit hole goes...quote:Op woensdag 14 november 2007 11:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt er op verschillende manieren in komen. Het gaat te ver om dat uit te leggen, en ik wil daar eigenlijk ook helemaal niets over loslatenmaar het kan echt op verschillende manieren. Een extreem dikke verbinding heeft er nog niet eens zo heel veel mee te maken, en materiaal uploaden is iets wat alleen maar komt kijken bij torrents e.d., maar materiaal waar niemand bij kan is soms een manier ja.
Ja, virtueel gezien wel jaquote:Op woensdag 14 november 2007 11:03 schreef Jarno het volgende:
Hebben jullie ook een secret handshake en een boomhut waar alleen de stoere jongens in mogen?
Ik heb nog nooit iets wat ik op usenet niet kon vinden, wel kunnen vinden met torrents. En daar komt bij dat je met torrents voor een minder populaire download vaak weken bezig bent met downloaden aangezien je afhankelijk bent van die 3 mensen die 'm delen. Usenet is gewoon altijd even snel.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:58 schreef paradoXical het volgende:
Nieuwsgroepen geven een select aanbod, erg zijn erg snel. Typisch voor mensen die ongeduldig zijn.
Torrents werken iets minder snel, maar het aanbod is gewoon veel en veel groter.
wtf je hebt er je beroep van gemaakt?quote:Mijn professionele voorkeur?
Torrents for sure!
tuurlijk...quote:Op woensdag 14 november 2007 11:12 schreef mcDavid het volgende:
wtf je hebt er je beroep van gemaakt?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |