abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54588370
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:37 schreef mcDavid het volgende:

2. Downloaden van usenet is níét illegaal
Grapjas Software downloaden is altijd illegaal, al haal je het van mars via een vervormde mailserver die in vebinding staat met een sattelietuplink naar je buurman.
pi_54588408
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:59 schreef thedude0 het volgende:

[..]

niets mis met ftps
Die scene is dood
pi_54588477
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:43 schreef McKillem het volgende:

[..]

Grapjas [afbeelding] Software downloaden is altijd illegaal, al haal je het van mars via een vervormde mailserver die in vebinding staat met een sattelietuplink naar je buurman.
Gelicenseerde software gebrúíken terwijl je er niet voor betaalt hebt is illegaal. het downloaden mag gewoon.
En voor de gemiddelde gebruiker zal software nog geen 10% van de downloads beslaan dus zeik niet
pi_54588546
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:47 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Gelicenseerde software gebrúíken terwijl je er niet voor betaalt hebt is illegaal. het downloaden mag gewoon.
En voor de gemiddelde gebruiker zal software nog geen 10% van de downloads beslaan dus zeik niet
Afhankelijk van de licentie, maar niemand download om het niet te gebruiken. Dus het is alsnog illegaal.
pi_54588781
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:37 schreef ZeroVince het volgende:
Ben het helemaal met je eens dat dit een jammerlijke discussie is.

Als je het hebt over de 'beste' manier van downloaden, neem ik aan dat het dus gaat om wie het snelst bepaalde dingen kan downloaden. Hierop zijn twee factoren van invloed, namelijk hoe snel na 'pre' (de release binnen 'de scene') je ergens toegang tot hebt, en hoe snel je verbinding is waarmee je kunt downloaden.

Per definitie is er dus eigenlijk maar een manier van downloaden 'het beste', en dat is als je in de scene zit. Vaak worden daar b.v. regels gehanteerd dat iets alleen verspreid mag worden in de eerste 10 minuten na 'pre'. Daarnaast gaat het om 100/1000Mbit verbindingen.

Vanuit de scene wordt er onwijs neergekeken op alle andere vormen van verspreiding, die niet via FTPs binnen de scene gebeurt. Waarom? Omdat dat is hoe de massa aan hun downloads komt en dat dan weer de piraterij-waakhonden wakker maakt. Of je dan via newsgroupen of via torrents download, het is allemaal even jammerlijk.
Ga weg man. Alsof de "scene" ook maar iets merkt van brein e.d.
Zal me niets verbazen als die het hele concept niet kennen.

De scene heeft veel ergere vijanden, clubs als de FBI bijvoorbeeld.
Zal niet de eerste keer zijn dat ik een releasegroup op die manier ten onder zie gaan. Wat overigens precies te reden is waarom ik me niet meer met dat soort dingen bezig hou.
Bovendien, waarom zou ik moeilijk gaan doen met scannen/hacken/ftp opzetten als ik alles wat ik wil hebben ook gewoon van torrents/nieuwsgroepen kan trekken zonder dat mijn toekomst in het geding staat.
pi_54588833
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:50 schreef McKillem het volgende:

[..]

Afhankelijk van de licentie, maar niemand download om het niet te gebruiken. Dus het is alsnog illegaal.
Voor heel veel software kun je gewoon online een license code kopen. Kun je de software gewoon downloaden hoe je maar wilt, en met je officiele licensiecode de software gewoon legaal gebruiken. Dus het is helemaal niet per definitie illegaal.
En dan nog we hadden het over downloaden.
pi_54588936
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:58 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Voor heel veel software kun je gewoon online een license code kopen. Kun je de software gewoon downloaden hoe je maar wilt, en met je officiele licensiecode de software gewoon legaal gebruiken. Dus het is helemaal niet per definitie illegaal.
En dan nog we hadden het over downloaden.
Ik vind het zo'n ijl iets om te roepen dat het legaal is totdat je het zonder licentie gebruikt.
Zeg dan gewoon dat het downloaden illegaal is want het komt op hetzelfde neer.
Er zijn trouwens ook zat softwarepakketten die niet online te downloaden zijn. althans niet legaal.
pi_54591554
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:36 schreef Devolution het volgende:

[..]

Dat vind ik wel de grootste bagger die er is. Noem eens 1 voordeel van Rapidshare over torrents en usenet?
Je hebt nog nooit verder gekeken dan het knopje "free download" Alle meuk (links) staat op forums geplempt. Account is niet duur

+ Geen wachttijden en sloome zooi zoals in BT,
+ het staat er vrijwel altijd op i.t.t Binaries (max retentie 30 dagen is shit)
+ Nooit Par nodig, het is altijd compleet
+ Er zijn tooltjes waardoor je net zo snel bent als met NZB's

Je bent gewoon een amateur warezdude die nog nooit verder heeft gekeken dan binaries
  woensdag 14 november 2007 @ 01:44:51 #84
6496 psv
kampioen 2001/2002
pi_54591758
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:22 schreef Synthesist het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit verder gekeken dan het knopje "free download" Alle meuk (links) staat op forums geplempt. Account is niet duur

+ Geen wachttijden en sloome zooi zoals in BT,
+ het staat er vrijwel altijd op i.t.t Binaries (max retentie 30 dagen is shit)
+ Nooit Par nodig, het is altijd compleet
+ Er zijn tooltjes waardoor je net zo snel bent als met NZB's

Je bent gewoon een amateur warezdude die nog nooit verder heeft gekeken dan binaries
idd leve de premium accountjes en diverse forums
ff linkjes copy&paste in rapidget en ruim 4 gig binnen een uurtje binnen
"fuk a duk""
pi_54593849
Maar wat ik er van begrijp is dat als je in de 'scene' zit, je Prison Break om 3 uur 's nachts kunt binnen halen en als je torrents/binaries gebruikt je ze 'pas' om 5 uur 's ochtends kunt binnen halen?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  woensdag 14 november 2007 @ 09:27:55 #86
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54594287
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:43 schreef McKillem het volgende:

[..]

Grapjas Software downloaden is altijd illegaal, al haal je het van mars via een vervormde mailserver die in vebinding staat met een sattelietuplink naar je buurman.
Hier... vol met software, en je mag het nog allemaal downloaden en gebruiken ook!

ftp://ftp.nluug.nl/pub
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54594783
Mensen die hier over lopen te blaten zijn gewoon kaknaabs.

Nieuwsgroepen geven een select aanbod, erg zijn erg snel. Typisch voor mensen die ongeduldig zijn.
Torrents werken iets minder snel, maar het aanbod is gewoon veel en veel groter.

Mijn professionele voorkeur?
Torrents for sure!
When I win, I win. When i loose? I still win..
  woensdag 14 november 2007 @ 10:01:09 #88
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_54594823
BIG gaat jullie opzoeken, als je op die site komt weten ze dat je warez op je pc heeft
(dat zeiden ze werkelijk op school )
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_54595467
Wees blij dat die release groepen er zijn. Anders konden we stukken minder downloaden.
  woensdag 14 november 2007 @ 10:44:15 #90
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54595634
quote:
Op woensdag 14 november 2007 08:56 schreef rthls het volgende:
Maar wat ik er van begrijp is dat als je in de 'scene' zit, je Prison Break om 3 uur 's nachts kunt binnen halen en als je torrents/binaries gebruikt je ze 'pas' om 5 uur 's ochtends kunt binnen halen?
Ja lekker boeiend allemaal, ik download de .torrent voor ik naar m'n stage ga en 's avonds gooi ik hem op m'n televisie harde schijf en ik kan kijken. Terwijl ik toch niet thuis ben maak ik andere mensen blij door te seeden, wat heb ik er dan aan om 5 euro per maand te verspillen aan een usenet server account? Niet veel dus.
pi_54595659
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:58 schreef paradoXical het volgende:

Jij download torrents als baan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator woensdag 14 november 2007 @ 10:47:27 #92
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_54595707
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:02 schreef ZeroVince het volgende:

[..]

Precies. Maar het is niet zo dat omdat 'normale internetgebruikers' geen toegang hebben tot de scene, het niet de 'beste' manier van downloaden is. Steker nog, het feit dat 'normale internetgebruikers' geen toegang hebben zorgt er alleen maar voor dat het een betere manier van downloaden is. Wat rest de normale gebruiker dan? Nieuwsgroepen en P2P.

Maar dat is natuurlijk allebei een beetje jammer, je moet wachten tot iemand die ergens helemaal onderaan in de scene zit, iets op usenet zet of een torrent begint. Waarom is dit iemand onderaan in de scene? Omdat de mensen bovenin heeeel veel risico lopen op heeeele lange gevangenisstraffen. Die gaat echt niet even een torrentje openen of lekker op usenet posten. Helemaal onderaan in de scene heb je het schorriemorrie dat releases naar FXP dumpsites overzet en zij of de gebruikers van die dumpsites zorgen dan weer dat dingen uitlekken voor het grote publiek. Al met al, zowel usenet als P2P: too little too late.

Je moet het vergelijken met een discussie over of Sparta of Heracles beter voetbalt, terwijl er ook clubs als Real Madrid en Barcelona voetballen. Het enige echte belangrijke verschil tussen newsgroups en P2P is, is dat je bij de eerste redelijk safe zit (als iemand die alleen download) gelet op de uitspraken van ministers over de uitleg van het auteursrecht in combinatie met Internet.
Kijk, jij weet waar je over praat. Ik roep dit in dit soort topics altijd al, dat er maar 1 manier is om te downloaden, nou dan gaat iedereen weer over de zeik. Mensen roepen dan heel snel van "nou, als je er zo over praat zit je niet in de scene". Goed beschouwd laat jij helemaal geen inside-info los, dat doe ik ook niet, dus no problem

Maar je hebt gelijk, alles wat niet-scene is zuigt. Dat wil zeggen, als je zelf in de scene zit. Voor de mensen die dat niet zitten (stakkers ) zijn er alternatieven, en dan kom je inderdaad bij usenet/nieuwsgroepen/torrents uit. Is helemaal niets mis mee, want zij krijgen hun zooi ook binnen.

Alleen...why setteling for being an emperor when you can be a God
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 14 november 2007 @ 10:50:03 #93
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_54595750
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dit topic gaat over downloaden hoor.
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  Donald Duck held woensdag 14 november 2007 @ 10:51:19 #94
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54595782
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk, jij weet waar je over praat. Ik roep dit in dit soort topics altijd al, dat er maar 1 manier is om te downloaden, nou dan gaat iedereen weer over de zeik. Mensen roepen dan heel snel van "nou, als je er zo over praat zit je niet in de scene". Goed beschouwd laat jij helemaal geen inside-info los, dat doe ik ook niet, dus no problem

Maar je hebt gelijk, alles wat niet-scene is zuigt. Dat wil zeggen, als je zelf in de scene zit. Voor de mensen die dat niet zitten (stakkers ) zijn er alternatieven, en dan kom je inderdaad bij usenet/nieuwsgroepen/torrents uit. Is helemaal niets mis mee, want zij krijgen hun zooi ook binnen.

Dus jij zit blijkbaar in die scene?
Hoe kom je daar in dan. Een extreem dikke verbinding en zelf ook materiaal uploaden?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator woensdag 14 november 2007 @ 11:00:36 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_54595953
quote:
Op woensdag 14 november 2007 10:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dus jij zit blijkbaar in die scene?
Hoe kom je daar in dan. Een extreem dikke verbinding en zelf ook materiaal uploaden?
Je kunt er op verschillende manieren in komen. Het gaat te ver om dat uit te leggen, en ik wil daar eigenlijk ook helemaal niets over loslaten maar het kan echt op verschillende manieren. Een extreem dikke verbinding heeft er nog niet eens zo heel veel mee te maken, en materiaal uploaden is iets wat alleen maar komt kijken bij torrents e.d., maar materiaal waar niemand bij kan is soms een manier ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_54595995
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je kunt er op verschillende manieren in komen. Het gaat te ver om dat uit te leggen, en ik wil daar eigenlijk ook helemaal niets over loslaten maar het kan echt op verschillende manieren. Een extreem dikke verbinding heeft er nog niet eens zo heel veel mee te maken, en materiaal uploaden is iets wat alleen maar komt kijken bij torrents e.d., maar materiaal waar niemand bij kan is soms een manier ja.
Wat hij zegt. Je komt er niet tussen als leek hoor. Je moet een ingangetje vinden. Find out how deep the rabbit hole goes...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2007 11:03:57 ]
pi_54596007
Hebben jullie ook een secret handshake en een boomhut waar alleen de stoere jongens in mogen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54596019
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:03 schreef Jarno het volgende:
Hebben jullie ook een secret handshake en een boomhut waar alleen de stoere jongens in mogen?
Ja, virtueel gezien wel ja
pi_54596187
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:58 schreef paradoXical het volgende:
Nieuwsgroepen geven een select aanbod, erg zijn erg snel. Typisch voor mensen die ongeduldig zijn.
Torrents werken iets minder snel, maar het aanbod is gewoon veel en veel groter.
Ik heb nog nooit iets wat ik op usenet niet kon vinden, wel kunnen vinden met torrents. En daar komt bij dat je met torrents voor een minder populaire download vaak weken bezig bent met downloaden aangezien je afhankelijk bent van die 3 mensen die 'm delen. Usenet is gewoon altijd even snel.
quote:
Torrents for sure!
wtf je hebt er je beroep van gemaakt?
  woensdag 14 november 2007 @ 11:18:10 #100
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_54596303
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:12 schreef mcDavid het volgende:
wtf je hebt er je beroep van gemaakt?
tuurlijk...