abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54563267
Ik neem aan dat men hier bekend is met de overheidsreclame waarin fietslampjes worden aangeprezen. Voor hen die te weinig tv kijken (hulde) of wiens geheugen te kort is om dit te onthouden, hier een korte samenvatting.

De kijker wordt voorgesteld aan een tengere knaap van rond de 12. Hij wordt constant genegeerd, of beter gezegd, niet gezien. Immers, wat zal later blijken, hij heeft geen fietslampjes. Vandaar. Enkele voorbeelden waarin hij niet wordt gezien:

- Hij probeert (als enige van de klas) de aandacht van een leraar te vragen. Dit wordt niet gezien, ondanks dat zijn geografische positie duidelijk in het oog zou moeten springen voor de desbetreffende leerkracht.

- Hij heeft afgesproken met een jongedame. Dit vrouwmensch ziet hem over het hoofd, en belt een onbekende persoon, luid schreeuwend dat de jongen in kwestie zich niet in hetzelfde territorium bevindt als zijzelf. De jongen is verbaasd, zijn schouders ophalend met een emotionele blik die verbazing weergeeft.

Andere voorbeelden vinden ook plaats, maar die kan ik mij helaas niet meer voor de geest halen. Op het einde van de reclame haalt hij twee fietslampjes (bij de kassa komend en zeggend "Deze astublieft."). In de climax van de reclame wordt hij gezien en op vriendelijke wijze begroet door een groep kameraden terwijl hij aan komt fietsen.

Deze reclame bevat drie zeer grote fouten, die onmogelijk over het hoofd kunnen worden gezien.

De eerste; de scene waarbij het meisje hem over het hoofd ziet (zie punt twee in de voorbeelden). Het feit dat zij iemand anders belt vanwege een afspraak met hem, impliceert dat er op een gegeven moment in het verleden een afspraak gemaakt moet zijn tussen de twee. Daarin moet de jongen dus gezien zijn geweest door het vrouwmensch. Alternatief zou de afspraak door een tussenpersoon gemaakt kunnen zijn, maar ook daar zou de aanwezigheid en het opvallen van de jongen vereist zijn.

Ten tweede; de scene waarin de jongen fietslampjes koopt. Dit is een grove fout; immers, de verkoper zou hem niet moeten kunnen zien. Hij heeft de fietslampjes immers niet aanstaan.

Ten slotte. Hoe zou deze jongen zijn vriendengroep hebben opgebouwd als hij constant over het hoofd gezien wordt? Dit is onmogelijk. De vriendengroep die hem op het laatst begroet moet hij toch ergens opgebouwd hebben? De enige mogelijkheid is dat hij de vriendengroep binnen zeer korte tijd na het aanschaffen van de lampjes heeft gekocht, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk, gezien de reclame impliceert dat de tijd tussen de aanschaf en de ontmoeting relatief kort is.

Klacht: De overheid zou meer aandacht moeten besteden aan zijn reclames, en dit soort fouten moeten voorkomen. Dit soort reclames maakt de toch serieuze boodschap van het spotje lachwekkend.
pi_54563316
De nederlandse overheid is altijd lachwekkend.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_54563382
Euh, ik doe nooit fietslampjes voor in het klaslokaal bij daglicht. Ben ik nu speciaal? Am I a special kid? ZOMG!
pi_54563406
!
  maandag 12 november 2007 @ 23:18:00 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54563424
tis maar een reclame....
  maandag 12 november 2007 @ 23:18:11 #6
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_54563430
lol
Je denkt erover na, niet doen. Het is ook bedoeld voor vmbo personen
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_54563492
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:14 schreef BaronPils het volgende:
Ten tweede; de scene waarin de jongen fietslampjes koopt. Dit is een grove fout; immers, de verkoper zou hem niet moeten kunnen zien. Hij heeft de fietslampjes immers niet aanstaan.
die uitleg heb ik ook eens gegeven toen 2 agenten me meldden dat de automobilisten me niet konden zien zonder m'n lampjes op de fiets. Toen ik vroeg hoe het kwam dat zij me dan wél gezien hadden werden ze nog kwaad ook & kreeg ik 2 boete's
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54563526
misschien had ie eerst lichtjes, maar zijn deze kapot gegaan/gejat. Toen hij niet direct nieuwe ging kopen, werd hij inderdaad over het hoofd gezien. De fietsenmaker heeft waarschijnlijk speciale gaven om een dergelijke gast toch te kunnen zien. Daarom is hij, denk ik, ook fietsenmaker geworden.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  FOK!Babe maandag 12 november 2007 @ 23:21:53 #10
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_54563569
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:19 schreef koemleit het volgende:
gast .
pi_54563634
oooow nu snap ik die reclame pas!
Bedankt he!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54563641
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

die uitleg heb ik ook eens gegeven toen 2 agenten me meldden dat de automobilisten me niet konden zien zonder m'n lampjes op de fiets. Toen ik vroeg hoe het kwam dat zij me dan wél gezien hadden werden ze nog kwaad ook & kreeg ik 2 boete's
sure .

alsof ze je dan gelijk 2 boetes geven.

Of je hebt meer gezegd of je liegt.
pi_54563676
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:20 schreef daReaper het volgende:
misschien had ie eerst lichtjes, maar zijn deze kapot gegaan/gejat. Toen hij niet direct nieuwe ging kopen, werd hij inderdaad over het hoofd gezien. De fietsenmaker heeft waarschijnlijk speciale gaven om een dergelijke gast toch te kunnen zien. Daarom is hij, denk ik, ook fietsenmaker geworden.
Scherpe reactie, dit zou inderdaad kunnen. Maar waarom zou de situatie voordat hij de lichtjes verloor dan niet worden getoond? Dit zou de periode van post-lichtjesverlies zeer versterken en de reclame effectiever maken. Het fietsenmakerargument valt over te twisten.
pi_54563746
  maandag 12 november 2007 @ 23:28:23 #15
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54563830
De afspraak met vrouwmensch, én de opbouw van de vriendengroep heeft Marcel natuurlijk geregeld toen ie nog een dynamo op z'n fiets had. Het enige wat dan nog niet klopt is de lampjesverkoper, die blijkbaar de gave heeft om onzichtbare jongens te zien... Mysterieus!
pi_54563998
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:23 schreef koemleit het volgende:

[..]

sure .

alsof ze je dan gelijk 2 boetes geven.

Of je hebt meer gezegd of je liegt.
ik heb niet meer gezegd, had het alleen op een nogal onvriendelijke toon gezegd (waaruit ze duidelijk konden afleiden dat ik eigenlijk bedoelde dat ze iets nuttigs konden gaan doen ipv dergelijke onnozelheden bekeuren).

Verder komt daar niet zoveel bij voor "het beledigen van een agent in functie" hoor, viel best mee (boete voor de lichtjes trouwens ook). M'n ouders hebben er toen zelfs niets van gezegd, ze vinden het nl al even dom dat de politie zich daarmee bezighoudt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54564111
Ik gok dat hij zijn lampjes kapot had.... En geen tijd had om nieuwe te kopen.

pi_54564393
Heeft iemand een link van het desbetreffende filmpje?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  maandag 12 november 2007 @ 23:50:45 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54564528
Erg goed topic.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 12 november 2007 @ 23:54:49 #20
197208 MacHighver
Baron Pils & Creedence
pi_54564634
Nu brandt er een lichtje, in mn waterpijp
De schuimkraag is heilig
pi_54564694
Oh, was die reclame voor fietslampjes?
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:00:23 #22
192683 AMDB
Visionair.
pi_54564801
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:14 schreef BaronPils het volgende:
- Hij probeert (als enige van de klas) de aandacht van een leraar te vragen. Dit wordt niet gezien, ondanks dat zijn geografische positie duidelijk in het oog zou moeten springen voor de desbetreffende leerkracht.
Hiermee demotiveren ze ook nog eens om actief mee te doen in de les. Kut spotje dus
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:22:03 #23
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54565289
Dude
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:37:16 #24
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_54565557
Of die campagne met Baantjer en Ysser

fout, zeer fout
Wat je vindt, ...
pi_54565692
Gast, get a life, serieus Ik vind de reclame nog steeds lekker droog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: