abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54561165
Zaterdag een fotoshoot gehad met Twinky

Het idee was een soort Libelle achtige shoot te doen.
Hierbij de serie die we hebben uitgezocht voor de showcase.
Het werd buiten steeds donkerder en daarmee de foto's steeds ruisiger

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_54561282
Topictitel verwijderd op verzoek.

Mooie foto's!
I bet you are flying inside.
pi_54561346
ik vind bij #'s 1,3, 8 en 10 haar gezicht zo donker, da's wel jammer
verder ziet het er wel gezellig uit
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_54561531
leuk model
pi_54561771
5 bevalt me het meeste. Alleen de bokeh kon mooier.
  dinsdag 13 november 2007 @ 06:55:43 #6
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54567187
Ik vind 5, 7 en 9 heel mooi. Jammer van 7 dat ie een beetje overbelicht is.
Bij 3 is de houding niet echt natuurlijk, idee is wel leuk en typisch Libelle ook, maar komt er nu niet uit door de wat krampachtige houding.

En ik ben het eens met de mensen hierboven: leuk model, leuke blik in de camera.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!fotograaf dinsdag 13 november 2007 @ 07:54:55 #7
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54567472
Aloha! Ik lees de Libelle niet echt, dus weet niet wat voor plaatjes daar in staan. Kan dus niet zeggen of het je gelukt is om die na te spelen . De kritiekpuntjes per feauteau...

@1; beetje weinig licht op haar gezicht, omdat het licht van achter haar komt volgens mij. Hier had je lichtjes in kunnen flitsen of met een reflectiescherm kunnen werken, om een evenwichtige balans te krijgen qua licht. Ze ligt ook voor een stukje met haar hoofd op haar haar, misschien mooier als het haar vrij over haar knie viel. De DOF met het bankje is wel ok .
@2; pose is ok, maar de belichting op haar haar vraagt ook om een reflectiescherm. Nu is er best veel verschil in belichting. Dit is een direct gevolg van je keuze om het licht van de zijkant te laten komen (vanaf haar schouders gezien dan).
@3; Leuke pose!! Jammer van het stukje trui wat opgekruld zit, en het stukje haar voor haar oog. Haar haarkleur komt hier goed uit met de kleur van haar trui .
@4; heel veel lichtverschil weer tussen haar gezicht en de rest. Je hebt ervoor gekozen om redelijk heads on te nemen. Bij de Libelle gaat het volgens mij vaak om de kleding, en die zie je niet met een dergelijke hoek.
@5; lekkere sfeerplaat, heerlijk portret (Twinky is daar errrrg goed geschikt voor ). Maar nogmaals: ik kan na het zien van deze plaat niet zien of ik de muts of het truitje wil bestellen bij de Wehkamp .
@6; kijk, hier doe je goed wat ik bij 4 miste. Misschien nog ietsje teveel omgeving en te weinig Twinky, maar dat is een kwestie van smaak. Ik zie net nog een stukje hand, mag je er best weghalen .
@7; gewoon een lekkere plaat Jammer dat haar trui net niet goed zit
@8; 1 woord: inflitsen.
@9; jummie! Misschien beetje flitsen oid, dan koman haar ogen nog beter uit
@10; lekkere plaat, met wederom de trui die niet goed zit. Ook het standpunt is niet zo spannend. De haag geeft wel een lekker diepte effect .

Leuke serie! Als ik overall iets moet opmerken is het dat je wat meer moet letten op of de kleding goed zit, en dat je toch echt moet gaan flitsen of met een scherm moet werken. Het is lastig om met iemand met een lichte huid en donker haar te moeten werken, maar dat is een leuke uitdaging. Als je voorbeeldfoto's hebt die je in gedachten had bij het nemen van deze serie, dan ben ik benieuwd!

Leuke serie .

Ennuh Twinky, jij woont ook in het noord'n he?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54568350
Tnx voor het commentaar Freudke
Ik heb nog staan twijfelen of ik een reflectie scherm mee zou nemen, maar gezien de weersverwachtingen leek me dat niet werkbaar. En ik ben zelf nog niet zo van het inflitsen. Zondag maar eens met Vlieg overhebben
Het opletten op de kleding. Doe niets anders. En dan pas achteraf zie je het een keer.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_54569487
Mooiste Twinky foto's die ik tot nu toe heb gezien. Lekker ongedwongen en goede kleuren plus contrast. Hier en daar vind ik de bokeh een tikje grof. Bij 5 en 10 lijkt me dat aan ruis te liggen, bij de rest ben ik daar minder zeker van. Wat voor lens heb je gebruikt? Ben het verder eens met veel van wat Freud zegt, dus dat ga ik niet allemaal herhalen.

1) Prachtige pose + blik en sterke compo, had idd iets meer licht op haar gezicht kunnen hebben

2) Heerlijke dromerige blik en itt tot Freud vind ik het hier niet storen dat het haar wat donkerder is. Door de sterke contrastwerking trek je de aandacht nog meer naar die blik. Volgens mij is de foto niet helemaal scherp op de ogen. Lijkt me nog wel te herstellen, het scheelt maar weinig.

3) Leuk sympathiek plaatje. Zo verkoop je herfstkleding. Wit van de knokkels zit op het randje, maar dat is voor de liefhebbers van bestialiteit met hard werkende 6-potigen.

4) Leuk, maar te donker voor het genre imo. Dat je bij 4 en 5 de kleding niet helemaal goed ziet, is niet zo erg imo. In een Wehkamp catalogus zou dat storen, in een moderaportage gaat het erom een feel-good associatie te kweken.

5) Jammie , maar zeker bij deze jammer van de ruis in je bokeh. Tipje: volgende keer nog minder (eigenlijk helemaal niet) het hoofd op de hand laten leunen.

6) Fijn plaatje, maar ook weer net iets te donker, waardoor ie somber overkomt.

7) Mijn favoriet. Belichting, blik, compo, klopt allemaal. Ik zou m ws vierkant gecropped hebben, maar zo is ie ook prima.

8) hetzelfde ene woord als freud, zeker bij deze.

9) en hier is je bokeh veel mooier dan op de andere foto's. Wat heb je anders gedaan?

10) Iets te veel 'net-niet-jes' voor mij. De trui, de handen in de zakken, iets te veel schaduw in het gezicht, houding, de bokeh. Geen van alle grote punten, maar samen maken ze deze de minste van de serie.

Al met al een hele goede serie, die ik inderdaad wel associeer met een modereportage in een niet al te trendy blad (Twinky is ms wat jong voor de Libelle, maar de Viva zou prima kunnen). Complimenten aan allebei
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:15:28 #10
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_54569585
Op sommige foto's (1 + 4 + 8 ) is het wat donker in haar gezicht. Voor de rest leuke Libelle foto's
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 november 2007 @ 10:16:33 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54569613
Leuk gedaan HM2, maar je kunt veel beter

1. ik heb t gevoel dat de ruimte links en rechts te krap is, en ze te centraal zit
2. leuk plaatje, mooie huid/haar combi
3. leuke positie, maar had of meer benen genomen of juist net boven de heupen afgesneden.
4. grappige positie, leuk stralende ogen, maar jammer dat de haren weinig licht vatten
5. gewoon lekker top plaatje
6. leuk, haren komen ook mooier uit als bij 4. deze spreekt me meer aan
7. Yns is fan. Spontaan, leuk, mooi plaatje
8. jammer dat bij haar armen weinig licht is
9. heerlijk gevoel, doet me denken aan sneeuwkou
10. Ook hier heb je me te pakken met de foto

Jammer dat je geen scherm bij je had, maar voor de lichtopbrengst toch toffe plaatjes.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:18:54 #12
92409 Twinky
Little star.
pi_54569653
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 07:54 schreef freud het volgende:

Ennuh Twinky, jij woont ook in het noord'n he?
Utrecht
  FOK!fotograaf dinsdag 13 november 2007 @ 10:23:21 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54569768
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:18 schreef Twinky het volgende:

[..]

Utrecht
Hmmmm, moet ik in gedachten houden .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:24:01 #14
92409 Twinky
Little star.
pi_54569784
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:23 schreef freud het volgende:

[..]

Hmmmm, moet ik in gedachten houden .
Okay
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:27:37 #15
92409 Twinky
Little star.
pi_54569852
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:10 schreef Vliegvrager het volgende:
Mooiste Twinky foto's die ik tot nu toe heb gezien. Lekker ongedwongen en goede kleuren plus contrast. Hier en daar vind ik de bokeh een tikje grof. Bij 5 en 10 lijkt me dat aan ruis te liggen, bij de rest ben ik daar minder zeker van. Wat voor lens heb je gebruikt? Ben het verder eens met veel van wat Freud zegt, dus dat ga ik niet allemaal herhalen.
Bij 10 was het ook al echt donker aan het worden en aan het regenen (KOUD!! KOUD!! Die trui lijkt warm, maar schijn bedriegt..), is eigenlijk de enige foto uit het laatste stukje die nog een beetje fatsoenlijk is.
pi_54570023
Tnx voor de bijgekomen positieven en negatieve aandachtspunten
En Credits voor het model het Beebje van FOK!
pi_54570426
Wat is een Libelle-shoot? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Mag ik ook gewoon plat zeggen dat het een mooie portretserie is, of begeef ik me dan op glad ijs?

1. De minste uit de serie vanwege het gezicht dat wat onderbelicht is. De handen zijn qua belichting wel goed.
2. Hier is het gezicht weer iets aan de lichte kant vergeleken met het haar rechtsonder, niet helemaal in balans.
3. Erg mooi! Leuke pose, misschien had het model iets minder met de ogen mogen knijpen, zodat je wat meer oog ziet. Ik twijfelde even over de bovenbenen, daarvoor is dit niet zo'n elegante pose (lijken zo dikker dan ze zijn), maar ik denk dat het wel kan zo.
4. Te donker. Zou je 'm met Screen nog iets op kunnen halen? Compositie vind ik wel goed.
5. Prachtig! En de onscherpte in de achtergrond vind ik ook super. Echt een topper deze.
6. Wel oké, maar doet me wat minder, hij komt minder binnen. Hoewel een prima foto lijkt 'ie niet zo spannend, ik denk door de combi iets donker en de compositie. Kan het niet precies duiden.
7. Jammer van de overbelichting op het gezicht. Van de bovenkant zou ik zelf wat weghalen.
8. Helaas ook te donker. Inflitsen had denk ik wel gewerkt hier.
9. Prachtfoto. Komt echt binnen, oogt mooi spontaan, ja, erg mooi.
10. Ruis, erg centraal, vind ik een mindere uit de serie.

Al met al nogmaals echt een mooie serie!
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 15 november 2007 @ 14:25:40 #18
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_54625619
Mooie sjaal!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_54695246
Je hebt een beetje blos op je wangen
pi_54702534
Mooie serie hoor. Bij 5 en 9 had ik gelijk zo iets van ja die zijn mooi.
pi_54731127
Wat een lief meisje zeg... 1 en 7 zou ik trouwens vierkant maken.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')