abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 16:28:57 #181
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 11 december 2007 @ 16:48:27 #182
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55195158
Een algemene tool om mooie urls (/nieuws/3431/je_weet_neger.html) over bestaande sites (/nieuws.php?id=3431) heen te leggen, inclusief generatie van een Google XML sitemap.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55195341
Is dat niet gewoon een htaccess wrapper?
  dinsdag 11 december 2007 @ 17:11:57 #184
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_55195721
Die urls zijn *zo* irritant, vooral omdat je dan die namen precies goed moet hebben. Het voegt niets toe voor de gebruiker.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_55195850
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 17:11 schreef dikkedorus het volgende:
Die urls zijn *zo* irritant, vooral omdat je dan die namen precies goed moet hebben. Het voegt niets toe voor de gebruiker.
Bij dit voorbeeld:

1(/nieuws/3431/je_weet_neger.html)

Maakt het niets uit. Zolang de 3431 maar in takt blijft.
pi_55196328
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is in welke talen iedereen programeert en wat voor werk ze doen .
Tegenwoordig bijna alleen maar OO perl en javascript. Ik werk als developer bij een onderzoeksbedrijf dat via internet klanttevredeheidsonderzoek doet, ik bouw in een klein team aan de applicatie hierachter. Daarnaast heb ik mijn eigen webbedrijf en de rest is hobby.
Vroeger deed ik bijna alles in php maar als je perl leert kennen wordt php opeens een heel vies rottaaltje.
  dinsdag 11 december 2007 @ 17:42:01 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55196432
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:56 schreef SharQueDo het volgende:
Is dat niet gewoon een htaccess wrapper?
Dat is een onderdeel ervan, alleen..
  • worden in de geprinte HTML alle 'ouderwetse' links gereplacet door hun Google-vriendelijke varianten d.m.v. een outputbuffertje en (hopelijk) alles in 1 mysql query per pagina..
  • moet de vorm van de url's per site aan te passen zijn (een .ini met regexps denk ik nu aan..)
  • wil ik alvast ondersteuning inbouwen voor custom url's per database-item (dus dat je een statische 'post slug' kan invoeren zoals bij Wordpress, dan hoef ik het id niet meer mee te geven..)

Allemaal niet echt rocket science maar de kunst is om het zodanig te maken dat ik het nooit meer hoef aan te passen, dat ik per site maar 1x een .htaccess neer hoef te plempen en een .ini hoef aan te maken, en dat het ook werkt als de frontenders weer rare truukjes met urls uithalen
  • Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      dinsdag 11 december 2007 @ 18:47:04 #189
    85129 dikkedorus
    connaisseur van de wansmaak
    pi_55197886
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 17:16 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Bij dit voorbeeld:
    [ code verwijderd ]

Maakt het niets uit. Zolang de 3431 maar in takt blijft.
    Ik heb genoeg sites gezien waar deeplinken naar artikelen alleen goed gaat als je de volledige tekst opgeeft, gelukkig mag je bij de meeste de tekst.html wel weghalen, maar niet gedeeltelijk neerzetten.

Als je bronnen gaat volgen voor nieuws-items kom je dat probleem vaak tegen
    Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
    pi_55199060
    geinig topic , momenteel bezig met n webshop. PHP + mysql
      dinsdag 11 december 2007 @ 19:40:38 #191
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_55199220
    Vandaag ook weer een stukje verder gegaan met mijn geld bijhoudt administratie dingetje

Belangrijkste is nu dat ik de applicatie kan laten omgaan met meerdere talen.

De taal items sla ik op in een tabel, dit heeft toch mijn voorkeur boven een bestand

Ik heb me projectje ook maar een naam gegeven: MoneyMonitor
    pi_55199474
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 19:40 schreef JortK het volgende:
    Vandaag ook weer een stukje verder gegaan met mijn geld bijhoudt administratie dingetje

Belangrijkste is nu dat ik de applicatie kan laten omgaan met meerdere talen.

De taal items sla ik op in een tabel, dit heeft toch mijn voorkeur boven een bestand

Ik heb me projectje ook maar een naam gegeven: MoneyMonitor
    MonMon, to keep track of your cash
    Just like TomTom that keeps track of you
    Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
    pi_55199574
    quote:

[..]

Waar ik nieuwsgierig naar ben is in welke talen iedereen programeert en wat voor werk ze doen .
    Werk: PHP & MySQL (+ XHTML, CSS, JS....), op het moment bijna enkel en alleen webdevelopment.
    Prive: Java, C, VB.NET, XHTML, CSS, JS, "AJAX".

pi_55200876
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 19:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Werk: PHP & MySQL (+ XHTML, CSS, JS....), op het moment bijna enkel en alleen webdevelopment.
    Prive: Java, C, VB.NET, XHTML, CSS, JS, "AJAX".

Moet ik zelf natuurlijk ook .

Werk: PHP & MySQL (+ XHTML, CSS, JS....). Is een webbased leermanagementsysteem voor onderwijsinstellingen (vmbo, mbo, hbo).

Prive: Alles waar ik m'n tanden maar in vast kan leggen. Nu een online agenda en een grafiekenmodule, beide in PHP. Daarnaast mezelf Java aan het aanleren .
    pi_55207379
    School: momenteel bezig met webservices icm met Java
    Prive: Java

Vandaag een hele domme fout gemaakt ik kreeg een error bij het setten van gegevens die dmv van een jsp pagina gesubmit wordt. Er kwamen allemaal null waarden in de database te staan terwijl ik bijna zeker wist dat ik alle classes wel goed had gemaakt.

Dus ik alle servlets en beans van de clientkant aflopen en daarna de interface , ejb etc van de serverkant bleek het dat er de in de jsp verkeerde waarden in zaten die ik nog niet veranderd had waarvoor de gegevens dus niet verwerkt konden , als mijn klasgenoot mij daar niet op had aangewezen had ik dat helemaal over het hoofd gezien .. daar zat ik dus vandaag een paar uur mee te kloten maar het werkt. Dit was dus een fout om van te leren.
      woensdag 12 december 2007 @ 09:58:32 #196
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_55210575
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 19:49 schreef Cageon het volgende:

[..]

MonMon, to keep track of your cash
    Just like TomTom that keeps track of you
    Goede slogan
      woensdag 12 december 2007 @ 11:08:41 #197
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_55212099
    quote:
    Werk: PHP & MySQL & Oracle & AJAX & Ben aan het starten met C#
    Prive: PHP & MySQL & Bash & AJAX & IRC (Eggdrop botje wat ik via TCL aan het uitbreiden ben), XMLRPC
    phluphy for president!
      woensdag 12 december 2007 @ 11:10:34 #198
    143462 Battlefan
    Pardon? PARDON?!
    pi_55212143
    Prive: PHP & MySQL
    School: PHP, MySQL en Visual Basic

Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
    - Walt Disney
      woensdag 12 december 2007 @ 11:18:28 #199
    159635 Spike1506
    NullPointerException
    pi_55212298
    Prive: JAVA, PHP & MySQL
    School: JAVA en PHP
    pi_55212805
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 20:59 schreef JortK het volgende:

[..]

Vooral dat ice7 klinkt heel erg goed, ik zou daar wel naar willen kijken wanneer je iets testbaars hebt
    Wat verwacht je van Ice7? Wat verwacht je te testen en te kunnen zien?
      woensdag 12 december 2007 @ 11:51:54 #201
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_55213107
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 11:39 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Wat verwacht je van Ice7? Wat verwacht je te testen en te kunnen zien?
    Ik verwacht een framework waarmee ik makkelijk een omgeving op kan zetten blocks en modules die ik zelf wil
      woensdag 12 december 2007 @ 11:59:49 #202
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_55213331
    Heheheh
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      woensdag 12 december 2007 @ 16:29:47 #203
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_55220325
    Ik gebruik eigenlijk altijd PHP icm MySQL,
    JAVA zou ik ook wel willen kunnen...

verder:
    HTML, CSS2, JavaScript en ik kan nog een aantal talen lezen...
    pi_55220703
    Jammer dat niemand verder in perl programmeert... alleen maar dat php
    pi_55220778
    Perl? Wat is dat?

Ook jammer dat niemand meer in QBasic programmeert.

edit: Nu ik het zeg, ik was een tijdje geleden nog bezig met een '3d-engine' in qbasic. Eerder gewoon een paar polygoontjes tekenen met rotation en scaling en crap, maar het werkte wel. 14.gif

[ Bericht 22% gewijzigd door SharQueDo op 12-12-2007 16:52:35 ]
      woensdag 12 december 2007 @ 16:59:23 #206
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_55221116
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 16:44 schreef Farenji het volgende:
    Jammer dat niemand verder in perl programmeert... alleen maar dat php
    People Hate Perl

Kan je me misschien de voordelen van Perl tov PHP vertellen? Is Perl volwassener wat OOP betreft?
    *BURP*
    pi_55221417
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 16:47 schreef SharQueDo het volgende:
    Perl? Wat is dat?

Ook jammer dat niemand meer in QBasic programmeert.
    Het is duidelijk dat je niet weet wat perl is anders had je het niet met zo'n mank vooroorlogs speelgoedtaaltje als QBasic vergeleken. Laat ik het je daarom maar vergeven.
    pi_55221778
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef H4ze het volgende:

[..]

People Hate Perl

Kan je me misschien de voordelen van Perl tov PHP vertellen? Is Perl volwassener wat OOP betreft?
    PHP is een samenraapseltje... alle functies in 1 namespace... inconsequente functiebenamingen, inconsequente argumenten, het is traag, moeilijk uitbreidbaar, en het nodigt uit tot lelijk programmeren.

Perl is veel consistenter en consequenter, veel volwassener, en ontzettend uitbreidbaar dmv de CPAN repository waar je alles wat je wil kan vinden, en meer. Nieuwe modules installeren is supermakkelijk - vergelijkbaar met iets als apt-get van debian als je dat kent.

Het idee dat perl ouderwets en traag is klopt gewoon niet - CGI was traag maar met de komst van mod_perl voor apache is het bloedsnel geworden, want gecompileerd en stateful. Je script hoeft dus niet elke keer opnieuw gecompileerd te worden, dit hoeft alleen de eerste keer dat je het runt.

Ik zal niet zeggen dat je in perl niet lelijk kan programmeren (want oh wat kan je er een onbegrijpelijke bagger mee maken als je wil) maar je wordt wel meer gedwongen zaken meer te structureren. Bovendien kun je alles met perl, het is veel krachtiger dan php, ook omdat het niet beperkt tot webdevelopment is. Je kan er volledige GUI applicaties mee maken inclusief 3d graphics.

Wat betreft OO vind ik perl ontzettend elegant - en heel intuitief zodra je die elegantie inziet. Bij php is de OO er later een beetje bijgehacked. Dat zie je nog terug aan het schrijnende gebrek aan OO benadering in alle functies van PHP.
      woensdag 12 december 2007 @ 17:37:02 #209
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_55222037
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 17:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

PHP is een samenraapseltje... alle functies in 1 namespace... inconsequente functiebenamingen, inconsequente argumenten, het is traag, moeilijk uitbreidbaar, en het nodigt uit tot lelijk programmeren.

Perl is veel consistenter en consequenter, veel volwassener, en ontzettend uitbreidbaar dmv de CPAN repository waar je alles wat je wil kan vinden, en meer. Nieuwe modules installeren is supermakkelijk - vergelijkbaar met iets als apt-get van debian als je dat kent.

Het idee dat perl ouderwets en traag is klopt gewoon niet - CGI was traag maar met de komst van mod_perl voor apache is het bloedsnel geworden, want gecompileerd en stateful. Je script hoeft dus niet elke keer opnieuw gecompileerd te worden, dit hoeft alleen de eerste keer dat je het runt.

Ik zal niet zeggen dat je in perl niet lelijk kan programmeren (want oh wat kan je er een onbegrijpelijke bagger mee maken als je wil) maar je wordt wel meer gedwongen zaken meer te structureren. Bovendien kun je alles met perl, het is veel krachtiger dan php, ook omdat het niet beperkt tot webdevelopment is. Je kan er volledige GUI applicaties mee maken inclusief 3d graphics.

Wat betreft OO vind ik perl ontzettend elegant - en heel intuitief zodra je die elegantie inziet. Bij php is de OO er later een beetje bijgehacked. Dat zie je nog terug aan het schrijnende gebrek aan OO benadering in alle functies van PHP.
    kan je eens een stukje plakken hier?

het klinkt wel tof...
      woensdag 12 december 2007 @ 17:44:13 #210
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_55222150
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 17:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oke duidelijk Ben het grotendeels met je eens (als ik de vergelijking met Java dan trek, ik heb verder geen ervaring met Perl).

Zodra ik echter uitgebreidere webapplicaties zou moeten bouwen, zou ik grijpen naar Java

Anders gebruik ik PHP, waar je wel degelijk netjes en veilig in kunt scripten (beginners schrijven wel vaak ontiegelijk kutte code).
    *BURP*
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')