Bij dit voorbeeld:quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:11 schreef dikkedorus het volgende:
Die urls zijn *zo* irritant, vooral omdat je dan die namen precies goed moet hebben. Het voegt niets toe voor de gebruiker.
1 |
Tegenwoordig bijna alleen maar OO perl en javascript. Ik werk als developer bij een onderzoeksbedrijf dat via internet klanttevredeheidsonderzoek doet, ik bouw in een klein team aan de applicatie hierachter. Daarnaast heb ik mijn eigen webbedrijf en de rest is hobby.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is in welke talen iedereen programeert en wat voor werk ze doen.
Dat is een onderdeel ervan, alleen..quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:56 schreef SharQueDo het volgende:
Is dat niet gewoon een htaccess wrapper?
Ik heb genoeg sites gezien waar deeplinken naar artikelen alleen goed gaat als je de volledige tekst opgeeft, gelukkig mag je bij de meeste de tekst.html wel weghalen, maar niet gedeeltelijk neerzetten.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij dit voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Maakt het niets uit. Zolang de 3431 maar in takt blijft.
MonMon, to keep track of your cashquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:40 schreef JortK het volgende:
Vandaag ook weer een stukje verder gegaan met mijn geld bijhoudt administratie dingetje
Belangrijkste is nu dat ik de applicatie kan laten omgaan met meerdere talen.
De taal items sla ik op in een tabel, dit heeft toch mijn voorkeur boven een bestand
Ik heb me projectje ook maar een naam gegeven: MoneyMonitor
Werk: PHP & MySQL (+ XHTML, CSS, JS....), op het moment bijna enkel en alleen webdevelopment.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Waar ik nieuwsgierig naar ben is in welke talen iedereen programeert en wat voor werk ze doen.
Moet ik zelf natuurlijk ookquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Werk: PHP & MySQL (+ XHTML, CSS, JS....), op het moment bijna enkel en alleen webdevelopment.
Prive: Java, C, VB.NET, XHTML, CSS, JS, "AJAX".
Goede sloganquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:49 schreef Cageon het volgende:
[..]
MonMon, to keep track of your cash
Just like TomTom that keeps track of you
Werk: PHP & MySQL & Oracle & AJAX & Ben aan het starten met C#quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef Mordreth het volgende:
Wat verwacht je van Ice7? Wat verwacht je te testen en te kunnen zien?quote:Op maandag 10 december 2007 20:59 schreef JortK het volgende:
[..]
Vooral dat ice7 klinkt heel erg goed, ik zou daar wel naar willen kijken wanneer je iets testbaars hebt
Ik verwacht een framework waarmee ik makkelijk een omgeving op kan zetten blocks en modules die ik zelf wilquote:Op woensdag 12 december 2007 11:39 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Wat verwacht je van Ice7? Wat verwacht je te testen en te kunnen zien?
People Hate Perlquote:Op woensdag 12 december 2007 16:44 schreef Farenji het volgende:
Jammer dat niemand verder in perl programmeert... alleen maar dat php
Het is duidelijk dat je niet weet wat perl is anders had je het niet met zo'n mank vooroorlogs speelgoedtaaltje als QBasic vergeleken. Laat ik het je daarom maar vergeven.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:47 schreef SharQueDo het volgende:
Perl? Wat is dat?
Ook jammer dat niemand meer in QBasic programmeert.
PHP is een samenraapseltje... alle functies in 1 namespace... inconsequente functiebenamingen, inconsequente argumenten, het is traag, moeilijk uitbreidbaar, en het nodigt uit tot lelijk programmeren.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef H4ze het volgende:
[..]
People Hate Perl
Kan je me misschien de voordelen van Perl tov PHP vertellen? Is Perl volwassener wat OOP betreft?
kan je eens een stukje plakken hier?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
PHP is een samenraapseltje... alle functies in 1 namespace... inconsequente functiebenamingen, inconsequente argumenten, het is traag, moeilijk uitbreidbaar, en het nodigt uit tot lelijk programmeren.
Perl is veel consistenter en consequenter, veel volwassener, en ontzettend uitbreidbaar dmv de CPAN repository waar je alles wat je wil kan vinden, en meer. Nieuwe modules installeren is supermakkelijk - vergelijkbaar met iets als apt-get van debian als je dat kent.
Het idee dat perl ouderwets en traag is klopt gewoon niet - CGI was traag maar met de komst van mod_perl voor apache is het bloedsnel geworden, want gecompileerd en stateful. Je script hoeft dus niet elke keer opnieuw gecompileerd te worden, dit hoeft alleen de eerste keer dat je het runt.
Ik zal niet zeggen dat je in perl niet lelijk kan programmeren (want oh wat kan je er een onbegrijpelijke bagger mee maken als je wil) maar je wordt wel meer gedwongen zaken meer te structureren. Bovendien kun je alles met perl, het is veel krachtiger dan php, ook omdat het niet beperkt tot webdevelopment is. Je kan er volledige GUI applicaties mee maken inclusief 3d graphics.
Wat betreft OO vind ik perl ontzettend elegant - en heel intuitief zodra je die elegantie inziet. Bij php is de OO er later een beetje bijgehacked. Dat zie je nog terug aan het schrijnende gebrek aan OO benadering in alle functies van PHP.
Oke duidelijkquote:Op woensdag 12 december 2007 17:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
PHP is een samenraapseltje... alle functies in 1 namespace... inconsequente functiebenamingen, inconsequente argumenten, het is traag, moeilijk uitbreidbaar, en het nodigt uit tot lelijk programmeren.
Perl is veel consistenter en consequenter, veel volwassener, en ontzettend uitbreidbaar dmv de CPAN repository waar je alles wat je wil kan vinden, en meer. Nieuwe modules installeren is supermakkelijk - vergelijkbaar met iets als apt-get van debian als je dat kent.
Het idee dat perl ouderwets en traag is klopt gewoon niet - CGI was traag maar met de komst van mod_perl voor apache is het bloedsnel geworden, want gecompileerd en stateful. Je script hoeft dus niet elke keer opnieuw gecompileerd te worden, dit hoeft alleen de eerste keer dat je het runt.
Ik zal niet zeggen dat je in perl niet lelijk kan programmeren (want oh wat kan je er een onbegrijpelijke bagger mee maken als je wil) maar je wordt wel meer gedwongen zaken meer te structureren. Bovendien kun je alles met perl, het is veel krachtiger dan php, ook omdat het niet beperkt tot webdevelopment is. Je kan er volledige GUI applicaties mee maken inclusief 3d graphics.
Wat betreft OO vind ik perl ontzettend elegant - en heel intuitief zodra je die elegantie inziet. Bij php is de OO er later een beetje bijgehacked. Dat zie je nog terug aan het schrijnende gebrek aan OO benadering in alle functies van PHP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |