abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 03:22:08 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56494123
Wie heeft voor mij een mp3 van *Merck hoe sterck*
quote:
Merck toch hoe sterck is een van de bekendste Nederlandse geuzenliederen. Het is bekend geworden door de Nederlandtsche Gedenck-clanck uit 1626 van Adriaen Valerius. De melodie van 'Merck toch hoe sterck' komt van een Italiaanse dansmelodie en is dus niet gecomponeerd door Valerius. De melodie wordt, gespeeld op een beiaard, gebruikt als pauzetek en van Radio Nederland Wereldomroep, behalve bij de Franstalige uitzendingen.

Dit lied, ook wel Het Beleg van Berg-op-Zoom genoemd, is het overwinningslied over het ontzetten, op 2 oktober 1622, van Don Louis de Velasco en zijn troepen na een drie maanden durend beleg.

Het lied is het volkslied van de stad Bergen op Zoom. Het inspireerde verschillende Nederlandse en Belgische componisten, onder wie Henk Badings, Cor Kee, Jan Zwart, Staf Nees, Rogier van Otterloo en Paul Christiaan van Westering, tot het schrijven van variaties.

De gerenomeerde Hollywood producenten Steven Spielberg en Tom Hanks gebruikten het lied in hun wereldberoemde, veel bekroonde serie Band of Brothers. In aflevering 4 "REPLACEMENTS" wordt het lied luidkeels gezongen door de inwoners van Eindhoven tijdens de intocht van de geallieerden.
Deze niet aangezien ik daar geen woord van begrijp. Gewoon, de Berregse uitvoering.

[ Bericht 6% gewijzigd door Loedertje op 03-02-2008 03:30:21 ]
pi_56494141
Infantiel vond ik het altijd hoeveel Bergenaren van hun Bergen houden.
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 03:31:04 #103
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56494159
quote:
Op zondag 3 februari 2008 03:26 schreef Ryan3 het volgende:
Infantiel vond ik het altijd hoeveel Bergenaren van hun Bergen houden.
Wat ik hierover denk laat ik heel graag in het midden, ben slechts toeschouwer
pi_56494172
quote:
Op zondag 3 februari 2008 03:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wat ik hierover denk laat ik heel graag in het midden, ben slechts toeschouwer
Waar je geboren bent is altijd een toevalligheid waar jezelf geen invloed op kan uitoefenen toch? Bij Bergenaren niet. Dit terwijl het toch echt hetzelfde type mensen is als Roosendalers. .
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 03:54:49 #105
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56494272
quote:
Op zondag 3 februari 2008 03:33 schreef Ryan3 het volgende:

Waar je geboren bent is altijd een toevalligheid waar jezelf geen invloed op kan uitoefenen toch? Bij Bergenaren niet. Dit terwijl het toch echt hetzelfde type mensen is als Roosendalers. .
Ben het wel met je eens eigenlijk plus dat er toch ook behoorlijk wat Zeeuwse trekken zijn te bespeuren hoor.
pi_56494290
quote:
Op zondag 3 februari 2008 03:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens eigenlijk plus dat er toch ook behoorlijk wat Zeeuwse trekken zijn te bespeuren hoor.
Nee, Zeeuwen is echt een ander slag hoor. Die kijken nog meer de kat uit de boom, zijn nog geslotener, dan West-Brabanders. Ikzelf ben in feite Hollander en vrij open, je weet niet wat het je kost om door dit soort volk ook maar een beetje on speaking terms te komen. .
Ze beschouwen je als Hollander eigenlijk als Marokkaan of Turk toch.
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 04:07:27 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56494307
quote:
Op zondag 3 februari 2008 03:59 schreef Ryan3 het volgende:
je weet niet wat het je kost om door dit soort volk ook maar een beetje on speaking terms te komen. .
Ze beschouwen je als Hollander eigenlijk als Marokkaan of Turk toch.
Dát weet ik maar al te goed en het went
Openheid waarderen ze niet zo, beetje achterbaksheid noemen ze hier subtiel zijn.
pi_56494315
quote:
Op zondag 3 februari 2008 04:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dát weet ik maar al te goed en het went
Openheid waarderen ze niet zo, beetje achterbaksheid noemen ze hier subtiel zijn.
Ja, beetje zoals de Vlamingen toch.
I´m back.
pi_56494324
Maar goed, Loedertje, je moet maar eens met mijn vrouw afspreken in Bergen, zij werkt daar, en heeft nog meer last van de geslotenheid der Bergenaren...
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 04:17:33 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56494328
quote:
Op zondag 3 februari 2008 04:15 schreef Ryan3 het volgende:
, zij werkt daar, en heeft nog meer last van de geslotenheid der Bergenaren...
Het is moeilijk om met een Westerse mentalitiet een baan te hebben waarin het gezellig is met collegá's en je niet de hele tijd op het puntje van je tong hoeft te bijten. Ik werk dus niet in Bergen.
Het woord spontaniteit kent men niet.
pi_56494345
quote:
Op zondag 3 februari 2008 04:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het is moeilijk om met een Westerse mentalitiet een baan te hebben waarin het gezellig is met collegá's en je niet de hele tijd op het puntje van je tong hoeft te bijten. Ik werk dus niet in Bergen.
Ja, dat is ook wel haar ervaring. Ze werkt tussen mannen, in een technische baan ook nog. Maar ze is er wel goed in toch, ze mist echter heel sterk het opnene uit Holland, waar ze vandaan komt.
I´m back.
pi_56495317
Gisteravond

Allleen in de Bourgondier was het gewoon te druk
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_56495380
quote:
Op zondag 3 februari 2008 04:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hier herken ik mij totaal niet in Ik ben niet geboren in Bergen maar werk er wel. En over spontaniteit heb ik niet te klagen, zowel tijdens de vastenavend als de rest van het jaar.

Ik betrap me erop dat ik zelf meer een tijdelijke hekel krijg aan mensen die totaal niet verkleed rondlopen, en zich afzijdig houden. Ik zie dat gedurende deze dagen juist als a-sociaal, namelijk omdat ze niet met de massa meedoen. Dit is natuurlijk een volstrekt onsamenhangende redenering. Het gevoel duwt je echter wel die richting op: wij zijn leuk en zij hoeven niet te rekenen op spontaniteit als ze niet de moeite nemen zich deze dagen aan te passen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_56495457
quote:
Op zondag 3 februari 2008 04:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel haar ervaring. Ze werkt tussen mannen, in een technische baan ook nog. Maar ze is er wel goed in toch, ze mist echter heel sterk het opnene uit Holland, waar ze vandaan komt.
Ik had het idee dat Bergenaren dus wel open mensen zijn. Maar als je bijvoorbeeld met een harde Hollandse tongval aan komt zetten, dan hebben ze wel de nodige reserves tegen je. Bergenaren zijn achterdochtig ten opzichte van datgene dat uit de Randstad komt. Net een tikkeltje meer dan andere Brabanders.

(West-)Brabant is natuurlijk ook maar een politieke speelbal, net als een paar andere regio's in Nederland. Wij hebben nulkommanul vertegenwoordiging in TK, EK, regering en ambtenarij. Het duurt 30 jaar voordat we een snelweg krijgen waar al die tijd behoefte aan was (terwijl gemiddeld 1x per 2 jaar iemand zichzelf doodrijdt op de Halsterseweg). Sommige Randstedelingen denken dat we nog op klompen lopen (overigens dezelfde mensen die denken dat melk uit een fabriek komt in plaats van uit een koe). En mensen van boven de rivieren nemen niet de gelegenheid om kennis te nemen van het rijke Roomse leven (wat ze toch maar toneelspel vinden, geleid door een man met een jurk aan).

Misschien dat deze antropologische verklaring, geschreven met een brak hoofd, jullie wat meer stof tot nadenken geeft
Lelijke @@p!
  zondag 3 februari 2008 @ 11:01:43 #115
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_56495508
over spontaniteit niets te klagen hoor.. op mijn werk niet, met de vastenavend niet.. ik kan me er ook niet in vinden dus..

verder heb ik dat zelfde gevoel met de mensen die niet verkleed zijn of verkeerd.. ik vind het prima las je uit rotterdam hierheen komt om het te vieren, maar pas je wel aan qua kleding gan iet in je bob de bouwer pakje rondlopen alsof je de koning bent..
maar het zelfde gaat op voor een hoop berregse jeugd die alleen maar een zakdoek aan doen of 1 gordijntje dat vind ik ook slap vier het goed of vier het NIET

Gistermiddag
Gisteravend

bourgondier was vies druk idd, de ierse pub was ook vol daar mochten we niet eens in. Zwijnshoofd, met het bestelraam aan de buitenkant en de kroon supersfeer, live muziek etc en niet heel druk verders natuurlijk dweilen tot da g'erbij neervalt
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_56495591
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:01 schreef Tha_Bartman het volgende:

maar het zelfde gaat op voor een hoop berregse jeugd die alleen maar een zakdoek aan doen of 1 gordijntje dat vind ik ook slap vier het goed of vier het NIET
[...]
bourgondier was vies druk idd, de ierse pub was ook vol daar mochten we niet eens in. Zwijnshoofd, met het bestelraam aan de buitenkant en daarna de kroon supersfeer en niet heel druk
Dat is al jarenlang zo, dat een deel van de Bergse jeugd slap verkleed gaan. Het is vooral mooi dat die niet verder komen dan de Lievevrouwestraat en een paar andere kroegen waarvan ik de naam niet zal noemen, maar die alom bekend mogen worden beschouwd. Een deel van hen trekt wel bij hoor.

Bestelraam bij het Zwijnshoofd is me niet opgevallen geloof ik. Ik heb sowieso daar niet echt om me heen gekeken. Ik kwam zoveel bekenden tegen dat ik daarna de groep kwijt was

Verder ben ik geweest bij:
- Oosterwaal
- Dobbertje
- Bourgondier
- Kroon

En wat er met Krijnen gebeurd is weet ik niet, maar daar hoorde ik woensdagavond Hazes uit de kroeg galmen
Lelijke @@p!
  zondag 3 februari 2008 @ 11:48:10 #117
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_56496071
ze hadden het meest linkerraam een stukje open gezet van binnenuit dus nu kon je vanaf buiten bestellen
twas allemaal onofficieel natuurlijk

ja ik hoop het voor de jeugd maar ik ben zelf natuurlijk ook net jeugd af

dobbertje vorig jaar een schitterende vrijdagavond gehad
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 12:00:13 #118
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56496283
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:01 schreef Tha_Bartman het volgende:
over spontaniteit niets te klagen hoor.. op mijn werk niet, met de vastenavend niet.. ik kan me er ook niet in vinden dus..

Jij bent een man
Wat betreft de spontaniteit e.d. .
Met mannen en jongens heb ik hier dan ook totaal géén problemen.

Alleen loopt er ook nog een ander soort rond die je bekijken alsof je van een andere planeet komt en je het liefst negeren (Nu is dat eigenlijk geeneens zo heel erg, de gespreksonderwerpen en humor van de dames hier begrijp ik toch niet zo en is erg oppervlakkig)
Verder, qua familiebanden is hier idd open en spontaan, het ons kent ons gevoel..daarbij zijn ze idd erg beschermend.
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 12:05:11 #119
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56496350
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Maar als je bijvoorbeeld met een harde Hollandse tongval aan komt zetten, dan hebben ze wel de nodige reserves tegen je. Bergenaren zijn achterdochtig ten opzichte van datgene dat uit de Randstad komt. Net een tikkeltje meer dan andere Brabanders.
Dat klopt.
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:51 schreef Captain_Redbeard het volgende:

Ik betrap me erop dat ik zelf meer een tijdelijke hekel krijg aan mensen die totaal niet verkleed rondlopen, en zich afzijdig houden. Ik zie dat gedurende deze dagen juist als a-sociaal, namelijk omdat ze niet met de massa meedoen. Dit is natuurlijk een volstrekt onsamenhangende redenering. Het gevoel duwt je echter wel die richting op: wij zijn leuk en zij hoeven niet te rekenen op spontaniteit als ze niet de moeite nemen zich deze dagen aan te passen.
EN wat betreft je opmerkingen over carnavalskleding, misschien heb je wel gelijk m.b.t. die *klederdrachtregels*, je ziet idd de oudere garde volledig uitgedost *zoals het hoort* en de jongeren hebben dat niet meer zo, tijden veranderen maar de gordijntjes en zakdoeken blijven wel oververtegenwoordigd hoor, niet geheel *zoals de oude garde het zou willen* maar nogmaals, de grote lijnen zijn zichtbaar.
Snap niet dat men daar zo'n punt van maakt, ze houden de traditie volgens mij toch in ere door de basis wel in hun kleding te verwerken?
  zondag 3 februari 2008 @ 14:58:01 #120
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_56500703
quote:
Op zondag 3 februari 2008 04:15 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, Loedertje, je moet maar eens met mijn vrouw afspreken in Bergen, zij werkt daar, en heeft nog meer last van de geslotenheid der Bergenaren...
zou toch maar eens je hand in eigen boezem steken dan, kulleke
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_56500724
quote:
Op zondag 3 februari 2008 03:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, Zeeuwen is echt een ander slag hoor. Die kijken nog meer de kat uit de boom, zijn nog geslotener, dan West-Brabanders.
Ik kom van Tholen en ik geef je gelijk, zeeuwen zijn uit de boom kijkend en geslotener.
Al zijn Tholenaren veel anders dan andere zeeuwen.
Op dit eiland is het veel ons-kent-ons.
Uitgaan in Tholen is gewoon kut, Tholen heeft ook een alcoholprobleem.
Ben zelf een paar keer in elkaar geslagen door een paar boeren.
Ik ben van plan om een keer uit te gaan in Bergen, gewoon om te zien of het daar gezellig is.
Life is Music
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2008 @ 15:01:28 #122
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56500770
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:59 schreef Fredo55 het volgende:

Ik ben van plan om een keer uit te gaan in Bergen, gewoon om te zien of het daar gezellig is.
Als ik jou was zou ik dan morgenavond zeer zeker gaan
Kledingadvies kun je hier ergens vinden
pi_56500901
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik dan morgenavond zeer zeker gaan
Kledingadvies kun je hier ergens vinden
Njah, ik moet gewoon de hele week werken.
Misschien dat ik een paar uurkes ga.
Life is Music
pi_56501100
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat klopt.
[..]

EN wat betreft je opmerkingen over carnavalskleding, misschien heb je wel gelijk m.b.t. die *klederdrachtregels*, je ziet idd de oudere garde volledig uitgedost *zoals het hoort* en de jongeren hebben dat niet meer zo, tijden veranderen maar de gordijntjes en zakdoeken blijven wel oververtegenwoordigd hoor, niet geheel *zoals de oude garde het zou willen* maar nogmaals, de grote lijnen zijn zichtbaar.
Snap niet dat men daar zo'n punt van maakt, ze houden de traditie volgens mij toch in ere door de basis wel in hun kleding te verwerken?
Er zijn ontzettend veel jongeren die zich wel heel goed verkleden hoor. Alleen staan die niet in de beruchte jongerencafés maar zwerven ze rond. En onder jongeren schaar ik dan iedereen onder de 25. Het zijn denk ik vooral die pubers die bezwijken onder de peer pressure. De zwakkelingen
Lelijke @@p!
pi_56501132
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:09 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Njah, ik moet gewoon de hele week werken.
Misschien dat ik een paar uurkes ga.
Zeker doen. Ik verwijs tevens naar bovengenoemde cafés
Lelijke @@p!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')