quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:15 schreef Pikkebaas het volgende:Ja... maar het is nieuwbouw. Dat wordt een strijd en zal waarschijnlijk maanden gaan duren. Er zullen ook geen bouwnormen zijn over hoever een scharnier wel of niet er in moet vallen. (had ik met tegelwerk ook al). En dan, als je dan wint, dan komt er een ongeinspireerde bouwvarken en die maakt er nog een grotere bende van dan het al is. Nee, dan doe ik het of zelf, of ik huur een professional.
Ik zou het absoluut niet pikken van de aannemer, er zijn heel veel eisen en normen en richtijnen over hoe een kozijn moet sluiten (zoek maar eens op SKG (stichting keurmerk gevelelementen)) en zoals jij het hier verteld is dat niet volgens de norm gemaakt.
Je moet het omdraaien, jij hebt iets (een huis) gekocht dat voldoet aan alle geldende normen en eisen. En zoals de situatie nu is, voldoet je huis daar niet aan. Dus ze moeten maar zorgen dat het opgelost wordt, en wat maakt het jou uit of er een bouwvarken met een hamer en een zaag het komt oplossen, of een vakkundige timmerman met verstand van zaken. Het enige dat uitmaakt is dat jij een goed eindproduct hebt wat aan alle eisen, normen en richtlijnen voldoet.
En wat betreft de aannemer en de normen van tegelwerk enz, dat is gewoon een blufspelletje over dat het binnen de norm valt, waarmee ze hopen dat je hun gelooft (tenslotte ben jij een leek, en zij doen net alsof ze er verstand van hebben) en dat vervolgens de klacht / opmerking weer opgelost is. (en ik kan het weten, ik werk bij een nieuwbouwaannemer

)