Ja... maar het is nieuwbouw. Dat wordt een strijd en zal waarschijnlijk maanden gaan duren. Er zullen ook geen bouwnormen zijn over hoever een scharnier wel of niet er in moet vallen. (had ik met tegelwerk ook al). En dan, als je dan wint, dan komt er een ongeinspireerde bouwvarken en die maakt er nog een grotere bende van dan het al is. Nee, dan doe ik het of zelf, of ik huur een professional.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:06 schreef tnimble het volgende:
En zoals Aplus zegt is de partij die de montage heeft gedaan niet op zijn verantwoordelijkheid goed werk af te leveren te wijzen
Ik zou het absoluut niet pikken van de aannemer, er zijn heel veel eisen en normen en richtijnen over hoe een kozijn moet sluiten (zoek maar eens op SKG (stichting keurmerk gevelelementen)) en zoals jij het hier verteld is dat niet volgens de norm gemaakt.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:15 schreef Pikkebaas het volgende:
Ja... maar het is nieuwbouw. Dat wordt een strijd en zal waarschijnlijk maanden gaan duren. Er zullen ook geen bouwnormen zijn over hoever een scharnier wel of niet er in moet vallen. (had ik met tegelwerk ook al). En dan, als je dan wint, dan komt er een ongeinspireerde bouwvarken en die maakt er nog een grotere bende van dan het al is. Nee, dan doe ik het of zelf, of ik huur een professional.
Oh, dat veranderd de zaak, dan is de garantie op draaiende delen al vervallen idd, en kun je hooguit nog hopen op wat coulance van de aannemer en kozijnfabriekquote:Op donderdag 15 november 2007 13:49 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik woon er al bijna vijf jaar, maar de ramen (en deuren) zijn nogal gaan werken.....
Ik zal eens foto's plaatsen.
Kun je nalezen in het GIW boekje, als je huis tenminste onder dat regime gebouwd is.quote:Op maandag 10 maart 2008 09:24 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik diep deze even op.
Ik heb nu 1 scharnier iets dieper uitgefreesd en van een plaatje voorzien. Helpt wel.
Alleen op een trapje verticaal frezen met een zware bovenfrees is toch niet mijn hobby....
Heb nu klusseniers benaderd om de ramen te komen stellen.
Hoe lang zou de garantie op die draaiende delen eigenlijk zijn ???
kun je beter een stalen strip ertussen steken dan is het druk vlak op het hout wat groter en druk je geen gaten in je kozijnquote:Op maandag 10 maart 2008 17:23 schreef KeessieK het volgende:
zelf hou ik weleens een grote inbussleutel tussen het scharnier, en druk dan het raam of de deur dicht, hierdoor verwijd je het scharnier, waardoor hij niet meer knelt aan de scharnierkant, en met een btje geluk tocht hij aan de sluitkant ook niet meer.. is een snelle, goedkope manier..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop