abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2007 @ 08:57:18 #1
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54543524
Blijkbaar ben ik enige tijd geleden door een teek gebeten en heb ik nu de ziekte van Lyme (in elk geval Erythrema Migrans). Tot zo ver de medische achtergrond, ben al naar de dikter geweest enzo, verder geen probleem.

Wat is het probleem wel? Ik wordt geacht nu 14 dagen lang twee keer per dag 100 mg doxycycline te slikken, een antibioticum dat alleen op recept te verkrijgen is. De pilletjes moeten in een glas water uiteenvallen, daarna naar binnen slokken. Ook dat is geen probleem, maar: wat is het probleem dan wel?

Ik had gisteravond en glas water staan met zo'n pilletje er in dat uiteen aan het vallen was. Tegelijkertijd was ik bezig met het inruimen van de vaatwasser en je raadt het al: de pil die keurig uiteengevallen was lag dus in de vaatwasser toen ik het glas leeggoode om het in het rek te zetten.

Wat is de vraag nu? Hoe belangrijk is het om de kuur exáct af te maken, dus álle 28 pillen te slikken? (op het doosje staat KUUR AFMAKEN!). Kan ik 'zomaar' naar de apotheek terug, daar het verhaal opbiechten en een extra pilletje halen (kopen?). Moet de dokter nu weer een nieuw recept uitschrijven voor één doxycylcline pil?

Wie kan hier wat over zeggen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 november 2007 @ 09:00:36 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54543567
Ik zou de dokter bellen en even overleggen. Ik neem aan dat je wel een vervangende pil hebt genomen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 november 2007 @ 09:15:08 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_54543788
stap 1: sta op en pak de telefoon
stap 2: druk of draai het telefoonnummer van je huisarts
stap 3: opgelost
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_54543837
Ik zou eigenlijk even bij de apotheek vragen en niet bij de huisarts
Vaak krijg je wel gewoon een vervangende, het is antibiotica, geen opiaat of iets dergelijks. Over antibiotica hangen mensen niet zo snel lulverhalen op
Heb je wel een nieuwe gepakt op dat tijdstip?
  maandag 12 november 2007 @ 09:29:37 #5
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54544001
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:00 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou de dokter bellen en even overleggen. Ik neem aan dat je wel een vervangende pil hebt genomen?
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:15 schreef Klonk het volgende:
stap 1: sta op en pak de telefoon
stap 2: druk of draai het telefoonnummer van je huisarts
stap 3: opgelost
Ik ben pas halverwege de kuur, op dit moment dus nog pillen zat. Vrijdag ga ik er echter ééntje tekort komen.
Het bezwaar dat ik heb tegen het bellen van de huisarts is dat ik daarvoor meteen een rekening krijg (telefonisch consult). Hoopte dus een beetje dat ik niet de enige drol ben die zulke dingen uithaalt en dat iemand uit ervaring (of uit beroepskennis) kan aangeven of ik om de HA heen kan om dit op te lossen.

Samengevat: diagnose is al gesteld, medicijnen zijn al voorgeschreven. Het heeft dus geen zin om dáár op in te gaan, alleen op de administratieve afhandeling aub

[ Bericht 1% gewijzigd door NT-T.BartMan op 12-11-2007 09:31:51 (Wel érg veel \'dus\' in één z) ]
pi_54544033
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, gewoon even bij je apotheek langs en de situatie uitleggen, krijg je dat extra pilletje mee.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 12 november 2007 @ 09:32:31 #7
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54544049
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:31 schreef shmoopy het volgende:
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, gewoon even bij je apotheek langs en de situatie uitleggen, krijg je dat extra pilletje mee.
Kijk, dáár heb ik wat aan! Rij na mijn werk wel even langs de apotheek (is blijkbaar een kansrijke onderneming)
  maandag 12 november 2007 @ 09:43:06 #8
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_54544251
mij ook wel eens gebeurd, doen ze bij apotheek niet moeilijk over
pi_54544330
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:32 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Kijk, dáár heb ik wat aan! Rij na mijn werk wel even langs de apotheek (is blijkbaar een kansrijke onderneming)
Je kan ook gewoon even de apotheek bellen . Kost je niets hoor, die mensen zijn er om jou te helpen!.
En dan weet je zeker dat het wel of niet kan, zodat je niet speciaal hoef te rijden
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 november 2007 @ 09:51:16 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54544412
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Het bezwaar dat ik heb tegen het bellen van de huisarts is dat ik daarvoor meteen een rekening krijg (telefonisch consult).
Ook als je alleen maar even met de assistente overlegt? Die kan dit ook wel afhandelen lijkt me, je zult heus de enige niet zijn die dit is overkomen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54544438
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ook als je alleen maar even met de assistente overlegt? Die kan dit ook wel afhandelen lijkt me, je zult heus de enige niet zijn die dit is overkomen.
Zelfs voor een herhalingsrecept krijg je een rekening thuisgestuurd, dus ik zou het eerst via de apotheek doen.
Als zij vragen hebben bellen zij de huisarts, scheelt je dan sowieso een rekening.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 12 november 2007 @ 10:26:41 #12
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54545070
Apotheek gebeld, reactie: bel de huisarts maar. HA gebeld (assistente dan): "Volgens mij maakt het niet zoveel uit, maar ik zal het voor de zekerheid even overleggen. We bellen je vanmiddag terug".

Dus: binnenkort weer een rekening voor een consult.

Nou ja, inmiddels is het dus wel duidelijk, ik ontkomt niet aan de HA.

Klonk, als je wilt dan kan er nu alsnog een slotje op om de verbaggering voor te zijn.
pi_54545706
Toevallig ik ook een dergelijke kuur gehad, mijn vader is huisarts en was ook een keer pilletje vergeten. Geen groot probleem, gewoon verder afgemaakt.

Ik heb alleen sindsdien wel moeite met pissen (alsof ik naalden pis) en m'n rechter gezichtshelft is deels verlamd.
(Hihi, dat laatste is niet waar).
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
  maandag 12 november 2007 @ 11:06:40 #14
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54546019
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:53 schreef Ouzooo het volgende:
Toevallig ik ook een dergelijke kuur gehad, mijn vader is huisarts en was ook een keer pilletje vergeten. Geen groot probleem, gewoon verder afgemaakt.

Ik heb alleen sindsdien wel moeite met pissen (alsof ik naalden pis) en m'n rechter gezichtshelft is deels verlamd.
(Hihi, dat laatste is niet waar).
Ik hád al een TR geplaatst met het verzoek voor een anti-bagger slotje...
pi_54546060
Maar het eerste gedeelte was serieus .
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
  maandag 12 november 2007 @ 11:16:57 #16
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54546268
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:08 schreef Ouzooo het volgende:
Maar het eerste gedeelte was serieus .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')