Dat hebben de amerikanen anders een aardige tijd volgehoudenquote:Op maandag 12 november 2007 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop
Ik financier ook graag de Taliban om te voorkomen dat ik platgeschoten wordZo lust ik er nog wel een paar ja
Dan moeten de werknemers maar ruzie gaan maken met de werkgevers.quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik denk dat die werkgevers het wel makkelijk vinden.
Ook daar is het geven van fooien flauwekul.quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
We zitten hier niet in de VS of een ander derdewereld land waar een bediende het moet doen met 1 dollar 10 per uur.
speakers...quote:Op maandag 12 november 2007 12:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja of van die bodyguards die de halve uitgang versperren als je naar buiten wilt, en dan met zo'n handje staan. Ik zeg ze altijd vriendelijk goedenavond en daar mogen ze het mee doen.
[..]
Hou wel rekening ermee dat dat dus niet overal is. Het restaurant waar ik werk zit in het segment, om het zo maar even te noemen, van 'een wat duurdere prijs voor de gewone burger'. Het is dus geen hele goedkope tent, maar ook weer niet zo duur en luxe dat er hele ladingen rijke lui komen enzo. Hierdoor krijg ik niet vaak veel fooi. Op een rekening van 150 euro meestal maar euro of 2/3 ofzo, het maakt iig niet meer dan 10% van mn gehele loon uit.quote:Op maandag 12 november 2007 20:05 schreef mcDavid het volgende:
Als je ziet hoe asociaal veel geld mijn broertje binnenhaalt met een avondje pizza's bezorgen, dan weet je dat die jochies echt niet zielig zijn als je een keer overslaat.
Dat is wel héél weinig bier voor dat geld.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:39 schreef Aventura het volgende:
Moest voor 6 biertjes a 2 cl. per stuk (niet eens een vaasje of fluitje dus) 13,20 betalen.
Probleem is vooral dat dat niet voor iedereen opgaat.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:30 schreef Vincenski het volgende:
Als ik geen fooi krijg, even goede vrienden.
Ja en dat vind ik dan weer redelijk lompquote:Op vrijdag 16 november 2007 13:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat dat niet voor iedereen opgaat.
Dat heb ik ook wel is gehad jah, werden ongelooflijk slecht bediend in een restaurant. Kregen we de rekening heeft de ober nog het lef te zeggen hoeveel de fooi inhoudtquote:Op zaterdag 17 november 2007 16:40 schreef Nilith het volgende:
Ik vind fooi wel netjes, tenzij je niet goed bent bediend of als een ober er (in)direct naar vraagt.
Als dat invloed heeft op hoe de klanten worden behandeld is het tijd voor ontslag voor de medewerkers die zich van dergelijke praktijken bedienen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:49 schreef Undergod het volgende:
En geloof me dat het hele bedrijf weet welke klanten fooi geven en welke niet.
Toch is het niet verplicht. Probeer de volgende keer eens geen fooi te geven en in plaats daarvan een extra biertje te nemen. Daar heb je zelf veel meer aan.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:14 schreef Topspin het volgende:
Voel me soms verplicht tot het geven van een fooi, zeker wanneer een biertje niet boven de 1,50 euro kost.
Het salaris dat iemand ontvangt is voor die persoon natuurlijk nooit genoeg, als er een mogelijkheid is om meer te krijgen is het natuurlijk logisch om dat te doen. Het gaat dan ook niet om de welkomheid ervan, het gaat om de terechtheid ervan. En een fooi is nooit terecht.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:14 schreef Topspin het volgende:
Als laatste speelt de gedachte nooit in me op dat ze toch genoeg verdienen. Meestal ga ik uit ervan dat iedere fooi welkom is, daarom vaak de fooien-pot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |