Volgens mij niet. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een station bouwen en die non-stop zetten....quote:Op maandag 26 november 2007 19:28 schreef Jump het volgende:
Is het nu al mogelijk om waypoints over meer dan 1 spoor te plaatsen in ottd?
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...quote:Op maandag 26 november 2007 19:34 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een station bouwen en die non-stop zetten....
Een wat?quote:Op maandag 26 november 2007 20:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...
Die kun je volgens mij veranderen in je config...quote:Op maandag 26 november 2007 20:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...
YAPF: Yet Another PathFinder. Het standaard route-vind-algoritme van OTTD. Dit berekend routes op basis van penalty's. De kortste route is immers niet altijd de beste. Een rood sein of een station vertraagd een trein namelijk, en als er dan een iets langere route is met een lagere penalty, zal de trein de langere nemen. De hoogte van die penalty's kan je instellen in openttd.cfg.quote:
Klopt, maar ik gebruik hem soms ook juist als penalty om heele drukke delen spoor een beetje te kunnen ontlasten, alleen dan kan je het in die game dus weer niet echt mooi als groot waypoint gebruiken (op andere plekken dan he)... Een tussenoplossing zou zijn om de penalty gewoon een stuk lager te zetten, maar ideaal wordt het nooit.quote:Op maandag 26 november 2007 20:57 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Die kun je volgens mij veranderen in je config...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | rail_firstred_exit_penalty = 10000 rail_lastred_penalty = 1000 rail_lastred_exit_penalty = 10000 rail_station_penalty = 3000 rail_slope_penalty = 200 rail_curve45_penalty = 100 rail_curve90_penalty = 600 rail_depot_reverse_penalty = 5000 rail_crossing_penalty = 300 rail_look_ahead_max_signals = 10 rail_look_ahead_signal_p0 = 500 rail_look_ahead_signal_p1 = -100 rail_look_ahead_signal_p2 = 5 rail_longer_platform_penalty = 800 rail_longer_platform_per_tile_penalty = 0 rail_shorter_platform_penalty = 4000 rail_shorter_platform_per_tile_penalty = 0 road_slope_penalty = 200 road_curve_penalty = 100 road_crossing_penalty = 300 road_stop_penalty = 800 |
De nieuwste versie is nog maar een paar dagen oud... 't Is maar net hoe je het bekijktquote:Op maandag 26 november 2007 23:25 schreef existenz het volgende:
Dit topic gaat wel erg hard voor zo'n oud (tof) spel
Maar geldt dit dan ook als een trein juist een order krijgt om (non-stop) door zo'n station te rijden?quote:Op maandag 26 november 2007 21:28 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gebruik hem soms ook juist als penalty om heele drukke delen spoor een beetje te kunnen ontlasten, alleen dan kan je het in die game dus weer niet echt mooi als groot waypoint gebruiken (op andere plekken dan he)... Een tussenoplossing zou zijn om de penalty gewoon een stuk lager te zetten, maar ideaal wordt het nooit.
Edit:
Even te illustratie, dit zijn de standaard YAPF penalty's:
[ code verwijderd ]
Dus een trein die kan kiezen tussen een station-waypoint en een iets langere route met een stuk of 20 bochtjes en hoogteveranderingen zal hij voor het laatste kiezen.
Nee, dan dus niet, de trein moet er namelijk doorheen, dus er niet doorheen gaan is geen optie. Het jammere is alleen dus dat wanneer het bij treinen niet expliciet in de orders staat om daar heen te gaan voor een penalty zorgt, zodat ze misschien dus een langere route verkiezen boven de kortere route door het station heen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:38 schreef Credence het volgende:
[..]
Maar geldt dit dan ook als een trein juist een order krijgt om (non-stop) door zo'n station te rijden?
Mja, dat dacht ik al. Dus in het geval van Jump is een breed non-stop station wel te gebruikenquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:02 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, dan dus niet, de trein moet er namelijk doorheen, dus er niet doorheen gaan is geen optie. Het jammere is alleen dus dat wanneer het bij treinen niet expliciet in de orders staat om daar heen te gaan voor een penalty zorgt, zodat ze misschien dus een langere route verkiezen boven de kortere route door het station heen.
En het is mij meestal te veel moeite om bij al mijn bijvoorbeeld 700 treinen te kijken of ze daar normaal rijden en of ze er misschien een omweg door gaan maken...
- Meer ruimte tussen 2 industrien waarvan er 1 een tikkeltje hoger staat dan de ander voor stations.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:39 schreef Merovingian het volgende:
Omdat ik het irritant vind. Wat is het voordeel er eigenlijk van?
Ach misschien zet ik het ook wel aan... Ik zal eens kijken. En ik zit inderdaad nu weer wat torrentjes te downloaden UT3 moet ook getest worden binnenkortquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
- Meer ruimte tussen 2 industrien waarvan er 1 een tikkeltje hoger staat dan de ander voor stations.
- Je kunt veel vaker directer tunnelen, bijv als iemand een lange enkel-strook door het water heeft getrokken met spoor erover heen.... dat kun je dan fixen als jij er doorheen wil. Ook bij drukke knooppunten op oneven terrein kan het enorm handig zijn als je je eigen lijn wat directer wil aanleggen.
Er is eigenlijk geen nadeel wat ik me zo kan bedenken, waarom zou je het uitzetten?
Maar goed, jouw server.
Speaking of which, je Bart server is enorm onstabiel..... ik was er even op om de autoslope te testen en werd er na 2 minuten alweer afgeflikkerd, en zo ook een paar andere spelers inclusief Yorick. Ene "ABC" zat er over te klagen toen ie weer een desync kreeg - en 10 seconden later vloog ik er ook uit....
Zit je weer torrentjes te downloaden?
Ik draai al sinds enige tijd weer op Windows (en zonder problemen), voornamelijk omdat ik met Microsoft Exchange en andere MS Server producten wil testen, en dat liep allemaal niet zo vlekkeloos in VMWare.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:20 schreef Merovingian het volgende:
Maar jij hebt ervaring met Linux servers, zou dat schelen? Kan je dan zonder problemen torrenten en OTTD draaien?
Configura Patches > Construction > When dragging, place signals every: [x tiles]quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe wijzig je trouwens de automatische afstand tussen de seinen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |