abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54462941
Het gaat weer stormen
quote:
Vannacht kustbewaking wegens storm 8-11-07

Voor het eerst in ruim dertig jaar wordt vannacht waarschijnlijk de hele kustlijn in de gaten gehouden. Dat heeft te maken met de verwachte stormvloed.

"De laatste keer dat zoiets voorkwam voor de hele Nederandse kust was in januari 1976", zegt een woordvoerder van de Stormvloedwaarschuwingsdienst die de waterstanden in de gaten houdt.

De dienst denkt niet dat het extreem hard zal waaien. Maar door de noordwesterstorm zullen er wel hoge golven ontstaan.

In Zeeland is de dijkbewaking al ingesteld, daarna krijgen Noord- en Zuid Holland het advies om de dijken te bewaken. Naar verwachting adviseert de dienst vanavond Texel, Friesland en Groningen over de dijken.

Hoge waterstand
De hoogste waterstand wordt verwacht in het noorden. Het water zal daar mogelijk tot vier meter stijgen bij Delfzijl en bij Hoek van Holland tot drie meter boven het normale peil. Overigens verwacht de dienst geen grote problemen.

De Oosterscheldekering, het grootste onderdeel van de Deltawerken, gaat vanwege de storm vanavond dicht. Dat zegt een woordvoerder van Rijkswaterstaat Zeeland.

Ook de Maeslantkering in Zuid-Holland wordt vanavond afgesloten. Het is de eerste keer dat de waterkering door een storm dichtgaat. "Maar het hangt allemaal af van de waterstanden. De waterkering gaat eerder na 00.00 uur dan voor 00.00 uur dicht", liet een woordvoerder van Rijkswaterstaat weten.

Rederij Doeksen heeft ook voorzorgsmaatregelen genomen. Een groot deel van de afvaarten van de veerboten richting Vlieland en Terschelling is geschrapt vanwege de dreigende storm.

Rederij Wagenborg beslist later op de middag of het ook afvaarten naar Ameland en Schiermonnikoog schrapt.

Stormachtige dagen
Het KNMI verwacht dit weekend stormachtige dagen, zoals het hoort bij het najaar. "Het is geen extreme storm, maar meer een gemiddelde herfststorm. Over het hele land zullen windstoten voorkomen van zo'n 100 klimoter per uur. Maar dat is niet extreem."

Volgens het KNMI is een weeralarm dan ook niet nodig. "Ik denk dat het alleen bij waarschuwingen blijft", aldus de woordvoerder.

Terwijl er momenteel van wind en regen nog niet zo veel te merken is, worden websites over het weer druk bezocht. Zo meldt een zegsman van de Buienradar dat hun website vanochtend veel pageviews had.

"Op een regenachtige dag hebben we gemiddeld zo'n 2 miljoen pageviews. Deze morgen waren dat er al ruim 2 miljoen en vrijdag verwachten we er tussen de 5 en 10 miljoen", aldus een zegsman van de weersite.

pi_54462997
Als de Maeslantkering dichtgaat staat het water wel erg hoog, die sluit pas bij +4,15 NAP volgens mij.

Het is echt herfst.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  donderdag 8 november 2007 @ 19:30:46 #3
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_54463022
100 klimoter per uur.

A.F.C. Ajax
  Boks-Chick donderdag 8 november 2007 @ 19:33:32 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54463114
spannend! Misschien wel leuk om naar het strand te gaan om de golven te bekijken!
lolwut
pi_54463185
En de Measlandkering gaat dicht! Ik werk ergens waarmee ik daar geneog mee te maken heb om vanmiddag te horen dat hij zeker dichtgaat. Er worden golven van tussen de 3 en 4.5 meter verwacht! oei oei oei!

edit: kijk net.... het wordt nog veel heftiger!

http://www.knmi.nl/waarsc(...)en_waterstanden.html

[ Bericht 37% gewijzigd door mantamanta op 08-11-2007 19:39:55 (nieuwe info+link) ]
sub/
pi_54463614
Hoe moet ik dat gele blokje interpreteren ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_54463650
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:48 schreef Steve-O het volgende:
Is om te schuilen
pi_54463682
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:48 schreef Steve-O het volgende:
gele blokje is de waarschuwingskleur voor storm op de site van het knmi... (in ieder geval, is het die kleur, of dat in deze post ook de betekenis is weer ik niet)
sub/
pi_54463738
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Is om te schuilen
Gaat prima passen zo te zien
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 8 november 2007 @ 19:54:05 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54463801
24 km/h WNW lees ik... jaja
censuur :O
  Boks-Chick donderdag 8 november 2007 @ 19:54:25 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54463807
overigens is het hier nagenoeg windstil (randje scheveningen hier)
lolwut
pi_54464002
Hier in rdam miezert het een beetje.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 november 2007 @ 20:02:13 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54464032
meteoalarm.eu geeft ons rood
Huilen dan.
pi_54464229
quote:

Tidal Flood Threat To East Coast
Updated:18:52, Thursday November 08, 2007

A "major tidal surge" which could lead to disastrous flooding is threatening to hit the east coast over the next 48 hours.

Tidal surge could cause floodingA flood expert has told Sky News unless swift action is taken "we could have a significant number of deaths."

The Environment Secretary Hilary Benn said a surge "of up to three metres is making its way down the North Sea."

Mr Benn told the House of Commons the fierce wave "could coincide with peak high-tide."

"There is a risk of flood defences being toppled on the coast, particularly in East Anglia, the Norfolk Broads and the coast south of Great Yarmouth, including Lowestoft."

Sky News weather presenter Francis Wilson said: "Some time in the small hours of tomorrow morning, exceptionally high waves in that area could cause the flooding the Environment Minister was talking about."

"The highest surges will hit Rotterdam tomorrow morning."

"But some high waves are expected at the time of spring tide, tomorrow morning, along the Norfolk/Suffolk coast and probably into the Essex and Kent coasts."

The Dartford Creek and Thames barriers will close at about 8pm tonight to cope with the expected 5ft (1.5m) surge above normal sea levels, an Environment agency spokesman said.

Professor Philip Green of the Flood Hazard Research Centre told Sky News: "I would recommend that people living behind high defences, particularly in bungalows, do not go to sleep tonight and have you have checked the flood warnings."

:: A spokesman for the Environment Agency advised worried homeowners to call the floodline on 0845 988 1188.

:: Norfolk police authority is issuing updated flooding advice on its website.

More to follow...

Bron: Skynews
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54464356
***J***A*******D*****A*******S******M**********O********O*********I************K*************U**************T
pi_54464697
blij dat ik in het veilige Brabant woon
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54464782
quote:
Op donderdag 8 november 2007 20:02 schreef Isdatzo het volgende:
meteoalarm.eu geeft ons rood
Ziehier: http://www.meteoalarm.eu/countryNL.asp?Country=NL&lang=NL&ShowDate=
  donderdag 8 november 2007 @ 20:32:07 #19
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: