Mogen wij jullie licentie dan hebben?quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:26 schreef Mindlight het volgende:
Na 107 jaar is onze mooie club definitief kapot
quote:Supporters Excelsior uiten ongenoegen
22 mei 2009
Supporters van Excelsior hebben de afgelopen nacht het stadion behangen met spandoeken. Doeken met teksten als 'verkocht en verraden' zijn inmiddels alweer verwijderd.
De Excelsior-aanhang keert zich daarmee tegen de plannen van de club. Gisteren maakten Feyenoord en Excelsior de plannen bekend voor een verregaande samenwerking.
De supporters zijn bang dat Excelsior zijn identiteit zal verliezen. De voorzitter van de supportersvereniging liet gisteren op Radio Rijnmond weten de samenwerking te zien als een overname.
De foto's zijn vanavond te zien in de voetbaltalkshow FC Rijnmond.
Mja, die noodzaak zal er voor Excelsior misschien ook wel zijn. Die moesten toch 30% bezuinigen volgend jaar?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:38 schreef heiden6 het volgende:
Zeer verrassend dat dit ineens naar boven komt, zou het voortkomen uit de bezuinigingsnoodzaak bij Feyenoord?
Je zou best wel eens gelijk kunnen krijgen over die licentie. Als Feyenoord het via de SC Feyenoord weg wil gaan doen dan moeten ze eerst nog in de topklasse zien te komen. Via Excelsior is die weg natuurlijk veel korter.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:42 schreef Mindlight het volgende:
Ik weet het niet. Doemscenario is natuurlijk dat Feyenoord een reserve-licentie wil hebben, maar dat lijkt me wat ver gezocht.
Maar ik snap werkelijk niet wat Kelder hierin ziet. Wij krijgen in de toekomst 15-20 Feyenoorders op de loonlijst, als ze het slecht doen zitten we ermee, als ze het goed doen gaan ze naar Feyenoord1 of worden ze verkocht, en de transferopbrengst gaat naar Feyenoord.
Zelfde voor de jeugdopleiding...
Waar in de oude samenwerking nog gold dat Feyenoord Excelsior jaarlijks een som geld overmaakte, wordt dit nu door die contractspelers een omgekeerde situatie.
Gecondeleerd..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:56 schreef Mindlight het volgende:
Je begrijpt er weinig van Waris, en ik vermoed dat je ook geen supporter van een club bent...
Daarbij, er is werkelijk niemand geweest (behalve Kelder) die liep te zaniken dat de samenwerking zou stoppen. Die mededeling was namelijk het hoogtepunt van het afgelopen seizoen voor velen.
En vooral doen die seizoenskaart, de ambiance zal weinig verschillen van Varkenoord...
Schandaligquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:06 schreef Mindlight het volgende:
Nja, en wat te denken van Hoekstra MM, al sinds jaar en dag assistent op Woudestein, heeft genoeg andere aanbiedingen gehad, maar altijd afgewezen omdat hij graag op Woudestein werkt, en die wordt nu ook zomaar aan de kant geschoven.
quote:Lokhoff: Mijn vertrek stond al vast
Door WIETSE DIJKSTRA
Ton Lokhoff werd het slachtoffer van de hernieuwde samenwerking tussen Excelsior en Feyenoord. Terwijl de coach rekende op een langer verblijf op Woudestein, kreeg hij te horen dat zijn aflopende contract niet wordt verlengd. ,,Ik heb in drie jaar weinig aan Feyenoord gehad.’’
Was u verrast toen u van directeur Simon Kelder hoorde dat u wordt vervangen door Jong Feyenoord-trainer Alex Pastoor?
Lokhoff: ,,Ja. Ik had het idee dat we met elkaar door zouden gaan. Dat wilde Excelsior ook, maar het verhaal- Feyenoord kwam er ineens tussen. Ik wist dat de clubs over samenwerking praatten. Ik ben zelf half april bij het eerste gesprek met Eric Gudde en Leo Beenhakker aanwezig geweest. Dat ging toen voornamelijk over het tweede en de A-jeugd. Niet over namen van spelers of trainers. Maar Feyenoord had toen natuurlijk allang het plan om trainers bij Excelsior te stallen.’’
U denkt dat uw vertrek vanaf het begin vaststond?
,,Daar ga ik wel vanuit, ja. Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat ze dat later pas hebben bedacht. Dat ze daar niet over hebben gesproken waar ik bij was, lijkt me logisch. Feyenoord moet ook bezuinigen. Alex Pastoor en John Lammers hebben bij Feyenoord een doorlopend contract, dus die konden ze mooi bij Excelsior stallen.’’
Voelt u zich in de maling genomen?
,,Dat vind ik een groot woord, maar ik ben wel het slachtoffer geworden. Dit komt uit de koker van Feyenoord. Vorig jaar, toen we onderin de eredivisie draaiden, zei Simon Kelder ‘als we afscheid nemen van jou, ga ik dat niet pas in mei tegen je zeggen’. Nadat we waren gedegradeerd, tekende ik een nieuw contract.’’
Bent u teleurgesteld in Kelder?
,,Niet zozeer in hem. Simon heeft niet voor zichzelf gehandeld. De begroting moest fors omlaag als Excelsior in de eerste divisie zou blijven. Ik denk dat hij geen keuze had. Er vertrekken tien spelers. Met zes, zeven spelers van Feyenoord heeft hij de selectie voor volgend jaar rond. Voor weinig geld natuurlijk, want Pastoor staat bij Feyenoord op de loonlijst.’’
U kreeg een dag voor het eerste duel met RKC te horen dat u weg moest.
,,Dat had in mijn optiek ook wel wat later gekund. Maar Excelsior heeft daarin geen zeggenschap gehad. Feyenoord had de regie. Ik wist dat het nieuws voor Feyenoord-NAC naar buiten zou komen, dus heb ik het donderdagmorgen aan mijn spelers verteld. Dinsdag was bij de groep nog niets bekend en ik heb niet het idee dat de spelers iets aan me hebben gemerkt. Ik geloof niet dat het invloed heeft gehad. Ik kan mijn spelers in beide wedstrijden niets verwijten.’’
In tegenstelling tot uw voorgangers heeft u in uw drie seizoenen bij Excelsior niet veel gehad aan de samenwerking met Feyenoord.
,,Als ik zie dat Mario Been kampioen werd met Excelsior met Feyenoord-huurlingen als Holman en Sprockel, is dat wel een verschil. De enige speler van naam die ik heb gehad, was Pardo. Dit jaar hadden we een goede deal met Mulder. Maar Hagary en Altheer waren jongens die alles nog moesten laten zien. Ik vond het wel een uitdaging om zelf spelers te halen die binnen het budget vielen en daarmee te presteren. Dat hebben we drie jaar maximaal gedaan. Zonder de inbreng van Feyenoord. Die club heeft met Bruins en Slory alleen mijn beste spelers weggehaald. Ik heb aan Feyenoord in die drie jaar weinig gehad.’’
Heeft Excelsior een goede beslissing genomen door zo nadrukkelijk samen te werken met Feyenoord?
,,Ik denk op de lange termijn wel. Je ziet steeds meer clubs met elkaar samenwerken. Alleen moeten ze wel hun eigen identiteit behouden. Excelsior is een aparte club. Ondanks dat ze worden gezien als kleinduimpje hebben ze toch een eigen gezicht. Wie roept dat Excelsior geen bestaansrecht heeft, weet niet waar hij over praat.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |