abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54425460
Laatst had ik een BMW van een handelaar mee voor een proefritje. Nu had ik van te voren al op rdw.nl gezien dat de APK ruim 7 maand verlopen was. Toen ik daar ter plekke vroeg of een proefrit geen probleem was i.v.m. de verlopen APK, was dit volgens de jongeman niet het geval. Er kwamen immers groene platen op en dan zou het gewoon mogen. Alleen kon hij me niet uitleggen waarom het dan ineens wel zou mogen. Wel wist hij me te vertellen dat de politie het in ieder geval toch niet kon zien omdat de groene platen niet in verband stonden met de auto maar met het bedrijf. Tja, dat kon ik zelf ook nog wel bedenken...
Ik heb de auto toch maar meegenomen voor een proefrit omdat ik ook geen zin had om maar weer naar terug te keren. Later heb ik bij meerdere mensen geïnformeerd en die wisten mij te vertellen dat ik toch echt niet met die auto de weg op had gemogen. Nu heb ik zelf even op internet gekeken maar ik kon er zo gauw ook niks over vinden. Mischien dat iemand hier het weet?
pi_54425603
groene platen zijn alleen bestemd voor handelaarsdoeleinden voor zover ik weet. Ook nieuwe auto's die nog niet op naam staan, rijden met deze platen tijdens een proefrit.

Verder weet ik ook alleen maar dat deze platen alleen tijdens kantooruren gebruikt mogen worden, maar verder kan ik er ook niets over vertellen.
pi_54425655
Offtopic, want het ging om de nummerplaten.
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:43 schreef HPI-Racer het volgende:
Laatst had ik een BMW van een handelaar mee voor een proefritje. Nu had ik van te voren al op rdw.nl gezien dat de APK ruim 7 maand verlopen was.
Dat is al heel vreemd, zou hem niet kopen, alleen al daarom! (als je van plan was om hem te kopen overigens)
Who is it?
pi_54425703
Die groene platen zijn puur voor de verzekering. Of het alleen tijdens kantoortijden zo is lijkt me sterk want ik heb savonds ook wel eens test ritten gemaakt. Die groene platen zijn het helejaar doorverzekerd en mogen in principe op alle wagens, Echter alleen bestemd voor handelaren.

Antwoord betreft APK kan ik dus niets over vertellen, alleen lijkt het me niet mogen, omdat de APK iets zegt over de auto en niet over de verzekering. (kenteken).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 7 november 2007 @ 11:56:19 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54425768
Nee, dat mag niet! En als een handelaar je zo een auto meegeeft, is dat reden om geen auto bij hem te kopen.
De verzekering-van-de-groene-plaat gaat trouwens echt niet uitbetalen als er schade mee gereden wordt! Ik weet niet of JIJ dan verantwoordelijk zou zijn trouwens...
censuur :O
pi_54425769
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:51 schreef 907 het volgende:
Offtopic, want het ging om de nummerplaten.
[..]

Dat is al heel vreemd, zou hem niet kopen, alleen al daarom! (als je van plan was om hem te kopen overigens)
De auto is verder nog helemaal origineel en in hele goede staat. De vraagprijs is alleen veel te hoog maar daar ben ik nog mee in onderhandeling.
pi_54425794
Je mag met groene platen en verlopen apk of een geschorst voertuig de weg op, de auto moet wel in een "goede technische staat" verkeren om gewoon veilig de weg op te mogen (remmen, sturen, banden etc). In jouw geval is er dus juist gehandeld.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_54426067
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:56 schreef HPI-Racer het volgende:

[..]

De auto is verder nog helemaal origineel en in hele goede staat. De vraagprijs is alleen veel te hoog maar daar ben ik nog mee in onderhandeling.
Als de auto in zo`n goede staat is, waarom is de auto dan al niet eerder verkocht? Ik wil me er niet echt mee bemoeien, maar zou het zonde vinden als je een auto zou kopen die verborgen gebreken zou hebben.

Laat hem wel apk+grote beurt krijgen voordat je hem koopt en dat alle punten die slijtage/gebreken hebben tijdens de apk/grote beurt dat die vervangen worden voordat je hem koopt. (incl bonnen)

Scheelt weer een berg
Succes ermee!
Who is it?
pi_54427102
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:09 schreef 907 het volgende:

[..]

Als de auto in zo`n goede staat is, waarom is de auto dan al niet eerder verkocht? Ik wil me er niet echt mee bemoeien, maar zou het zonde vinden als je een auto zou kopen die verborgen gebreken zou hebben.

Laat hem wel apk+grote beurt krijgen voordat je hem koopt en dat alle punten die slijtage/gebreken hebben tijdens de apk/grote beurt dat die vervangen worden voordat je hem koopt. (incl bonnen)

Scheelt weer een berg
Succes ermee!
Ik denk dat de auto nog niet verkocht is vanwege de hoge prijs die erop staat. Zeg nou zelf, 6k voor een 318i Executive uit '97 is een flinke prijs. Maargoed, ik vertrouw de mensen verder wel. Ik heb een goede indruk van het bedrijf, de mensen die er werken en het bijbehorende wagenpark. Het bedrijf is verder nog aangesloten bij de Bovag en de auto heeft een NAP pas. Verder neem ik voor de zekerheid nog iemand mee die ook veel verstand van auto's heeft.
pi_54428342
NAP zegt niets en bovag heb je pas wat aan bij autos vanaf 4500 eur,
maar daar zul je wel aanzitten met een '97-er 3serie.
pi_54431527
denk er ook aan dat ie 7 maanden stil heeft gestaan
Alle rubbers e.d. ff nacheken zou ik zeggen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 7 november 2007 @ 16:14:33 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54432087
tuurlijk zegt NAP wel iets. Als dat niet klopt zéker weglopen.

Na 7 maand stilstaan gaan echt niet al je rubbers kapot.
en tuurlijk mag je de weg op met een auto met groene platen en zonder apk. zou mooie boel worden als de verkoper eerst de auto apk klaar moet maken voor een proefrit.

Daarnaast willen sommige mensen eventueel onderhoud of reparaties voorafgaande aan de apk zelf doen om geld uit te sparen.
Zou een mooie boel worden als dat niet meer kan pfff.
pi_54432400
ja dat mag wel. groene platen zijn er voor dit soort dingen. een auto die op voorraad staat (en in feite geschorst is) hoeft niet iedere keer APK gekeurd te worden. dit hoeft pas te gebeuren bij de verkoop.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_54432540
quote:
Artikel 44 kentekenregelement

Een handelaarkenteken mag slechts worden gebruikt door degene aan wie het is opgegeven dan wel een door deze aangewezen persoon. Het gebruik is slechts toegestaan voor de categorie waarvoor het is opgegeven.

Een handelaarkenteken mag worden gebruikt voor voertuigen die ter bewerking of herstel aan degene aan wie het kenteken is opgegeven ter beschikking zijn gesteld.

Een handelaarkenteken moet worden gebruikt voor voertuigen die behoren tot de bedrijfsvoorraad van degene aan wie het kenteken is opgegeven.

Een handelaarkenteken mag uitsluitend worden gebruikt, indien met het voertuig als bedoeld in het tweede en derde lid gebruik van de weg wordt gemaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarkenteken is opgegeven.
Voor overtreding van het eerste tot en met vierde lid is degene aan wie het handelaarkenteken is opgegeven aansprakelijk.
quote:
Fiscale eisen voor gebruik van het handelaarskenteken
Als u met een voertuig uit uw bedrijfsvoorraad op de openbare weg komt, moet u altijd uw handelaarskenteken gebruiken. Niet alleen de RDW stelt eisen aan het rijden met dit kenteken, ook de Belastingdienst verbindt hieraan bepaalde voorwaarden.

De Belastingdienst krijgt regelmatig vragen over de fiscale eisen die gelden voor het gebruik van het handelaarskenteken. Op verzoek van het CBM zetten wij voor houders van één of meer handelaarskentekenbewijzen de fiscale regels nog eens op een rij.

Het gebruik van de openbare weg met een handelaarskenteken is alleen toegestaan met een voertuig dat in uw bedrijfsvoorraad staat of dat in reparatie is bij een herstelbedrijf. Het is dus niet toegestaan om het handelaarskenteken te gebruiken voor bijvoorbeeld serviceauto’s, leenauto’s, cross-auto’s, auto’s die voor een klant worden gestald, huurauto’s, auto’s in consignatie en auto’s die gebruikt worden als reclame-object.

U mag een voertuig met een handelaarskenteken alleen gebruiken voor bedrijfsactiviteiten, bijvoorbeeld voor het maken van proefritten door een klant en testritten in het kader van reparatie, aanpassingen of een APK-keuring. U mag het voertuig dus niet voor privé-doeleinden gebruiken.

Als u gebruik maakt van de openbare weg, moet het voertuig zijn voorzien van een handelaarkenteken. U moet de handelaarskentekenplaat op een duidelijke plaats aanbrengen. Dus niet op de hoedenplank of achter de voorruit, maar aan de voor- en achterzijde op de daarvoor bestemde plaats, dus over de ‘originele’ kentekenplaten heen.

U mag het handelaarskenteken alleen gebruiken voor voertuigen die behoren tot uw eigen bedrijfsvoorraad.

Alleen degene op wiens naam het handelaarskenteken staat, mag gebruik maken van de weg met een voertuig met dat handelaarskenteken. Alleen als u als kentekenhouder daarvoor specifiek toestemming geeft, mogen ook andere personen met het voertuig de openbare weg op. Zo kunt u bijvoorbeeld een klant een proefrit laten maken.

Het is niet toegestaan dat meerdere voertuigen met hetzelfde handelaarskenteken tegelijkertijd gebruik maken van de weg.
Als u met een voertuig met handelaarskenteken op de openbare weg komt, moet het originele handelaarskentekenbewijs altijd in het voertuig aanwezig zijn. Alleen een kopie in het voertuig is niet toegestaan.

U mag in een voertuig met een handelaarskenteken geen goederen vervoeren, tenzij dat gebeurt om het voertuig te testen. De goederen moeten dan wel op hetzelfde adres worden in- en uitgeladen.

Aansprakelijkheid
U bent als handelaar aansprakelijk als een klant zich tijdens een proefrit niet aan de fiscale regels houdt. Klanten mogen het voertuig namelijk niet op de openbare weg parkeren, bijvoorbeeld om boodschappen te doen, terwijl ze een proefrit aan het maken zijn. U moet uw klant dus voldoende instrueren. Om elk risico te mijden kunt u ook zelf meerijden tijdens de proefrit.

Sancties
Als wordt geconstateerd dat u niet overeenkomstig de voorwaarden handelt, kan de Belastingdienst u voor elke geconstateerde overtreding een naheffingsaanslag over 12 maanden met 100% boete opleggen. Deze sanctie is een verscherping van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 ten opzichte van de oude Wet op de motorrijtuigenbelasting van 1966.

De Belastingdienst zal intensiever gaan toezien op het naleven van de voorschriften voor het gebruik van het handelaarskenteken. Niet alleen het gebruik van de openbare weg met een handelaarskenteken wordt strenger gecontroleerd. Ook wordt gecontroleerd of de voertuigen die in de bedrijfsvoorraad staan ook terecht in de bedrijfsvoorraad staan geregistreerd.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:57:25 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54435897
te lang

heb je een samenvatting voor ons?
pi_54436034
Ik vraag me altijd af waarom er geen apk van 2 tientjes op zo'n auto zit als het zo'n perfect exemplaar is...
pi_54436511
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:02 schreef Repeat het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom er geen apk van 2 tientjes op zo'n auto zit als het zo'n perfect exemplaar is...
Vaak omdat een auto wel een jaar of langer bij een garagehouder / handelaar / dealer te koop kan staan.
Ze doen er dan een nieuwe APK bij zodra de auto verkocht is.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:58:06 #18
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_54439188
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:01 schreef HPI-Racer het volgende:

[..]

Ik denk dat de auto nog niet verkocht is vanwege de hoge prijs die erop staat. Zeg nou zelf, 6k voor een 318i Executive uit '97 is een flinke prijs. Maargoed, ik vertrouw de mensen verder wel. Ik heb een goede indruk van het bedrijf, de mensen die er werken en het bijbehorende wagenpark. Het bedrijf is verder nog aangesloten bij de Bovag en de auto heeft een NAP pas. Verder neem ik voor de zekerheid nog iemand mee die ook veel verstand van auto's heeft.
is dat toevallig bij een BMW -specialist in Oude Tonge?

Ik zou de auto dan eerst een Deka of ANWB keuring laten ondergaan
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_54439252
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:57 schreef Tjabbo het volgende:
te lang

heb je een samenvatting voor ons?
Lezen lui kreng
pi_54439360
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:14 schreef Tjabbo het volgende:
tuurlijk zegt NAP wel iets. Als dat niet klopt zéker weglopen.

Na 7 maand stilstaan gaan echt niet al je rubbers kapot.
en tuurlijk mag je de weg op met een auto met groene platen en zonder apk. zou mooie boel worden als de verkoper eerst de auto apk klaar moet maken voor een proefrit.

Daarnaast willen sommige mensen eventueel onderhoud of reparaties voorafgaande aan de apk zelf doen om geld uit te sparen.
Zou een mooie boel worden als dat niet meer kan pfff.
NAP zegt inderdaad wel iets, een makkelijker te verkopen auto voor de handelaar..
  woensdag 7 november 2007 @ 22:26:38 #21
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54442154
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:58 schreef lipje het volgende:

[..]

is dat toevallig bij een BMW -specialist in Oude Tonge?

Ik zou de auto dan eerst een Deka of ANWB keuring laten ondergaan
dekra
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')