Past het programma naar jullie mening in het rijtje Surprise-show, Spoorloos, Het Spijt me, De Bevalling etc etc.?
Wat zijn jullie favoriete emotionele momenten tot nu toe?
In hoeverre speelt BB in op de mogelijkheden tranen te trekken, en denken jullie dat dit de komende weken nog zal toenemen?
Je moet nu niet denken dat ik een softie ben en alleen maar softe antwoorden wil. Het interesseert me alleen wat zo'n programma kan los maken in de mens (en echt niet alleen omdat ik net plots een héél klein traantje over mijn wang voelde biggelen)
Zoals gezegd: scheldpartijen heb ik genoeg gezien, ik zou het waarderen als de lezers die dit topic niet kunnen waarderen er ook niet op willen reageren. thx.
De betrokkenheid met de bewoners die ik bij mij (en anderen) waarneem is idd onverwcht of ieg sterker dan verwacht. Toch heb ikzelf nog geen traan geplengd, wel sterke verontwaardiging gevoeld, heftige irritaties, plaatsvervangende schaamte etc etc. (Even geen tijd om alle voorvallen te documenteren Hunter, maar straks met de tape bij de uitvallende kerstboom komt 't vast weer terug)
Waar ik wel bij heb gehuild was een zeer ontroerende aflevering van Spoorloos (of zo een programma). Zeer ingetogen werden twee samengebracht wat een ommekeer in hun leven betekende. Dat was 1 uitzending van misschien ook maar een half uur. Dat was echte Emo-tv. BB is meer dan 50% entertainment in mijn perceptie. En dat verbaast mij eigenlijk nog het meest.
-----------
Pedro: "Flikker die Bart eruit, als ik een slechte romance wil zien ga ik wel naar GTST kijken!!"
Ik zou BB ook niet zo snel in het rijtje De Bevalling, Het Spijt Me, etc., zetten. Het is niet dat soort emo-tv, niet uitsluitend bedoeld om op het sentiment te werken. In de zuivere betekenis van het woord is het echter wel emo-tv, want het is de bedoeling dat de kijkers een band gaan voelen met de bewoners, dat ze ze gaan haten of liefhebben (zodat ze blijven kijken). En te zien aan de reacties op dit forum, lukt dat aardig.
Emo-tv? Niet direct, volgens mij. De beste beschrijving lijkt me toch een 'reality-soap', al is er van 'reality' natuurlijk geen sprake, wanneer mensen in zo'n onnatuurlijke omgeving worden geplaatst. Maar het is wél echt! Echte mensen met echte emoties. Helaas (soms) nep-weergave. Dwz VOO kan beïnvloeden wat ze wil en doet dat dus ook.
Vergelijkingen met andere programma's? Misschien 112-weekend, 5 in't land of het NOS journaal. Ook allemaal echt en even onvergelijkbaar. BB is uniek, maar zal dat niet lang meer zijn, helaas (?). Commercieel in ieder geval een big hit. Zal eind van het jaar zonder twijfel het best bekeken programma zijn.
Ben inmiddels zowel een BB- als een FOK-junk geworden. Meissie is minder enthousiast, helaas .
Gegroet, waarde Fok-members (newbies ook )
Sabine zei het erg treffend: "'t is écht een andere wereld daar!". Misschien dat dat ook de extreme reacties van vanavond verklaart bij de achtergebleven bewoners. Had wel wat traanjes verwacht, maar zulke heftige reacties, nee dat toch niet. Bianca had echt een mental-breakdown. Stortte letterlijk in. Wat een ontzettend complex figuur, zeg!
Jongens Bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |