abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131206214
Met uitzondering van This Is War (single), zijn hun videoclips wel erg zwak.
  maandag 16 september 2013 @ 15:30:21 #227
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_131240035
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 19:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Viel tegen? This Is War vind ik echt heel goed. Alleen dat laatste instrumentale nummer hadden ze mogen schrappen. Zachter en poppy? Moewah, valt wel mee. De eerste album vind ik juist zwakker dan de 2e en 3e. Hun 4e moet ik nog luisteren. En de fans die mee mochten zingen vind ik wel een mooie twist, nooit eerder op die manier gehoord. Misschien iets te vaak toegepast, maar nog niet erg storend.
Smaken verschillen. Ik geef toe dat het eerste album wat minder gepolijst is en mede daardoor kwalitatief wat minder zou kunnen klinken, maar ik vind de sfeer op het album wel erg goed neergezet. Het is ook eigenlijk een ander genre dan het latere werk (meer progressive metal). "A Beautiful Lie" is al een stuk commerciëler maar weet nog steeds zich goed te profileren als een acceptabele metal album. Mijn klacht over "This Is War" is dat het uiteindelijk iets té toegankelijk is geworden door de rauwe edge er bijna overal af te laten.

Ik ben het trouwens met je eens dat het een gaaf idee was om alle fans mee te laten zingen op het album. Toen ik dat hoorde was ik echt heel benieuwd. Maar de uitvoering vind ik vervelend in het gehoor liggen. Op teveel tracks te vaak toegepast en zoals ik in de post die jij hebt gequotete schreef, heb ik af en toe het idee dat ik naar een kinderkoor aan het luisteren ben.

Maar goed, ik wil 30StM niet bashen hoor, ik luister de eerste twee albums nog steeds regelmatig :)
pi_131241615
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 15:30 schreef Xurk het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik geef toe dat het eerste album wat minder gepolijst is en mede daardoor kwalitatief wat minder zou kunnen klinken, maar ik vind de sfeer op het album wel erg goed neergezet. Het is ook eigenlijk een ander genre dan het latere werk (meer progressive metal). "A Beautiful Lie" is al een stuk commerciëler maar weet nog steeds zich goed te profileren als een acceptabele metal album. Mijn klacht over "This Is War" is dat het uiteindelijk iets té toegankelijk is geworden door de rauwe edge er bijna overal af te laten.

Ik ben het trouwens met je eens dat het een gaaf idee was om alle fans mee te laten zingen op het album. Toen ik dat hoorde was ik echt heel benieuwd. Maar de uitvoering vind ik vervelend in het gehoor liggen. Op teveel tracks te vaak toegepast en zoals ik in de post die jij hebt gequotete schreef, heb ik af en toe het idee dat ik naar een kinderkoor aan het luisteren ben.

Maar goed, ik wil 30StM niet bashen hoor, ik luister de eerste twee albums nog steeds regelmatig :)
Smaken verschillen, i know. Ik zie het ook meer als het uitwisselen van een beleving dan werkelijk te discussieren over 30stm en hun discografie.
Ik zal de 1e nog eens een kans geven om te kijken of je gelijk hebt dat de sfeer wel goed is.

De 2e heb ik niet als commercieler ervaren, dat vind ik bovendien een loze term. We hebben het immers over een rockband en geen boypopgroepje. De nummers klinken gewoon echt goed en dan is het logisch dat meer mensen het goed gaan vinden. Ik heb 30stm voor het eerst gehoord in een muziekwinkel. Ik zat een beetje me tijd te doden in Haarlem vanwege te vroeg voor een afspraak en ging de Free in. Hoorde ik ineens vet goede muziek in de winkel en dacht wow, dit moet ik hebben en meer van weten. Dat was dus hun 2e. Toen kon ik alleen nog maar de 1e ontdekken en die vond ik toen echt de moeite niet waard.

Toen hun 3e kwam vond ik die ook echt in 1 goed, al waren daar wel wat nummers die ik niet zo boeiend vond. Maar een paar waren wel echt heel goed en ik vond de koortjes van de fans ook wel heel apart. Moet opnametechnisch volgens mij erg lastig geweest zijn. Ik heb na tig keer luisteren nog nooit het idee gehad dat het kinderkoortjes zijn, of iets anders negatiefs. Denk bijvoorbeeld aan Guus Meeuwis met Het is een Nacht die je alleen in films ziet. De originele hit was de versie waarin hij live zong met het publiek op de achtergrond. Dat vond ik altijd zo irritant, want het 'verbloemde' dat Guus zelf dus enorm saai en plat zong, maar dat de luisteraar toch hoge zangtonen hoorde. Nou dit soort irritatie wekt 30stm en hun koren helemaal niet bij mij.

Meer toegankelijker dan de 2e en 3e? Nou, dat weet ik niet. Is het niet gewoon gewenning van de luisteraar? Minder rauw? Tsja, ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Ik zal er op letten als ik ze weer eens luister. Ik hoor in ieder geval wel dat ze meer geld hadden bij de 3e om hun sound vetter te maken, waardoor er rauwheid verloren ging.

De 4e moet ik nog gaan luisteren. Ik wacht nog even totdat ik echt echt echt heel veel zin heb om het te luisteren. Een 1e keer beluisteren gebeurt maar 1 keer namelijk :) En ja zo kan de teleurstelling groter worden als het een shitplaat is, maar als ik em goed vind dan was het heerlijk om er 'even' mee te wachten.
pi_131241684
Hoe dan ook, de 2e en 3e kan ik blijven luisteren. Dat heb ik maar zelden met 'nieuwe' bands, zie MUZ / Nieuwe (rock)bands tig keer op repeat?
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:24:38 #230
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_133189484
Vanavond naar de Ziggo Dome *O*
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_133209764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:24 schreef Juicyhil het volgende:
Vanavond naar de Ziggo Dome *O*
Het was echt super vet. _O_ _O_
  woensdag 13 november 2013 @ 10:11:11 #232
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_133210051
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:57 schreef Vitwiz het volgende:

[..]

Ik ben door de show en Jared's enthousiasme het nieuwe album wel iets meer gaan waarderen :@
pi_133210078
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:11 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik ben door de show en Jared's enthousiasme het nieuwe album wel iets meer gaan waarderen :@
Haha ja heb ik ook, ben meer fan van hun oudere werk maar dit was met zo veel passie gedaan dat het gewoon helemaal geweldig is! *O*
pi_133213453
Ik ben gewoon weer helemaal fan na gisteravond, wat een show!
  woensdag 13 november 2013 @ 12:26:57 #235
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133213461
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:57 schreef Vitwiz het volgende:

[..]

Ik las dat het weer het standaard 'laat het publiek maar lekker zingen en dingen doen, zij zijn er tenslotte om míj te vermaken' was dat hij eerder ook al vertoonde?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 13 november 2013 @ 12:37:15 #236
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_133213706
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik las dat het weer het standaard 'laat het publiek maar lekker zingen en dingen doen, zij zijn er tenslotte om míj te vermaken' was dat hij eerder ook al vertoonde?
Recensenten :') Ik heb me gewoon vermaakt, daar gaat het om :)
pi_133213849
Die recensent zeurt echt!

Ik verwacht van een show van 30 seconds to mars geen hoogstaande gitaarsolo's. Wél heb ik heel veel show gezien met mooie graphics, Jared in de lucht, acrobaten, ballonnen, confetti, ga zo maar door, een publiek dat uit zijn dak ging, Jared die volledig in de show opgaat. Jared liet het publiek wel dingen zingen, maar dit is in het verleden veel erger geweest. Een van de beste shows die ik van hen heb gezien
  woensdag 13 november 2013 @ 12:44:44 #238
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_133213908
Wel vond ik erg jammer dat ze niks van Beautiful Lie deden, op het akoestische stukje na dan.
pi_133214015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:44 schreef Juicyhil het volgende:
Wel vond ik erg jammer dat ze niks van Beautiful Lie deden, op het akoestische stukje na dan.
Ja dat is wel een beetje jammer, maar doet verder niks af aan het concert.
  woensdag 13 november 2013 @ 12:49:32 #240
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_133214047
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:48 schreef Vitwiz het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje jammer, maar doet verder niks af aan het concert.
Nee, dat zeker niet.
pi_133214172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:42 schreef Kidney_bean01 het volgende:

Ik verwacht van een show van 30 seconds to mars geen hoogstaande gitaarsolo's. Wél heb ik heel veel show gezien met mooie graphics, Jared in de lucht, acrobaten, ballonnen, confetti, ga zo maar door, een publiek dat uit zijn dak ging, Jared die volledig in de show opgaat. Jared liet het publiek wel dingen zingen, maar dit is in het verleden veel erger geweest. Een van de beste shows die ik van hen heb gezien
Idd die recensie op nu.nl slaat alle planken volledig mis.. :')
pi_133214251
quote:

Ik speel dan ook niet in de band.

Zonder gekkigheid, was de show dan ook daadwerkelijk de 50 euro waard?
Ik las dat de show wel goed was maar dat het geen concert meer te noemen was omdat er bijzonder weinig muziek was. Ik heb nog even zitten twijfelen vandeweek, maar dinsdag is geen ideale dag voor een 'concert' en ik vond het ook wel vrij prijzig. Ik heb geen problemen met geld betalen voor iets wat het waard is, maar de verhalen die ik over hun optredens heb gehoord zorgen toch voor scepticisme.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  woensdag 13 november 2013 @ 12:58:09 #243
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133214276
quote:

En hoeveel nummers heeft hij zelf compleet gezongen?

Je gaat tenslotte primair voor de muziek, al het andere is extra.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_133214317
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:54 schreef Vitwiz het volgende:

[..]

Idd die recensie op nu.nl slaat alle planken volledig mis.. :')
Echt? Dus het publiek vond het kut en de show was geen zak aan en de band speelde veel nummers van alle albums?
pi_133214335
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:59 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Echt? Dus het publiek vond het kut en de show was geen zak aan en de band speelde veel nummers van alle albums?
Grappenmaker.. Ik bedoel dus dat hij/zij zegt dat het geen muziekconcert is.
pi_133214342
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En hoeveel nummers heeft hij zelf compleet gezongen?

Je gaat tenslotte primair voor de muziek, al het andere is extra.
Nouja, dat hoeft dus niet per sé, het ligt er maar net aan met wat voor verwachtingen je er naartoe gaat.
pi_133214440
quote:
99s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:00 schreef Vitwiz het volgende:

[..]

Grappenmaker.. Ik bedoel dus dat hij/zij zegt dat het geen muziekconcert is.
Ja was flauw, excuse me. Hoe zou jij het objectief beoordelen dan? Ik ben oprecht benieuwd want ik zit altijd heel erg te twijfelen als ze in Nederland spelen.
pi_133214442
Geloof mij, ik denk dat er vrijwel niemand gisteravond naar huis ging met het idee 'ik heb zo'n saaie rotshow gezien'... Integendeel... heb alleen maar lovende verhalen gehoord! En joh, de show eromheen.. ben je toen bij Coldplay in Ahoy geweest? Okee die hebben betere nummers en muziek, maar daar draaide het OOK om de show. Je kunt nog zo geweldig spelen, maar als je als zoutzakken verder op het podium staat en niets met het publiek doet kan ik net zo goed de cd opzetten. Sorry maar je weet wat je bij 30 seconds to mars kan verwachten, dus recensent zeurt wat mij betreft! :) Ik heb een geweldige avond gehad, heerlijk meegezongen, gedanst en gesprongen! :D
pi_133214503
Dat zegt die recensent toch ook bijna letterlijk? :')
pi_133214511
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:03 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Ja was flauw, excuse me. Hoe zou jij het objectief beoordelen dan? Ik ben oprecht benieuwd want ik zit altijd heel erg te twijfelen als ze in Nederland spelen.
Ja oké natuurlijk liet hij het publiek een paar keer meezingen, maar is dat zo'n groot probleem dan? En ja ze maakten er meer van dan een muziekconcert.. Maar dat past toch perfect in het straatje van 30 Seconds?

Ik heb me perfect vermaakt en in volle borst meegezongen enzo.

Samengevat: een geweldig concert! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')