abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:09:33 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54406090
Er wordt hier best veel voor banen in Gibraltar geadverteerd en nu heb ik ook weer een aanbod voor een baan daar. Het lijkt me interessant.

Ik weet dat het Brits is en dat als de laatste apen van de rots zijn vertrokken de Britten het moeten teruggeven aan de Spanjaarden, maar verder weet ik er weinig over.

Is het een belastingvrije staat?
Wat is de demographische samenstelling?
Wat doen Gibraltarezen voor vermaak?
Hoe heten mensen van Gibraltar?
Wat zijn de kosten van levensonderhoud?

Met andere woorden hoe is het leven en werken in Gibraltar? Wat zijn de voors en tegens?
reset
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:25:02 #2
128384 mcwops
gat in je glas
pi_54406404
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_54407250
Gibralter is in vergelijking met Engeland erg gunstig geprijs, in vergelijking met Nederland is het vaak duurder. Dat was tenminste 2 jaar geleden zo. Ik vond het niet echt leuk en behoorlijk deprimerend. Belastingklimaat is wel erg gunstig.

Erg cool om vliegtuigen te zien landen!!!
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:13:23 #4
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54407383
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:06 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Gibralter is in vergelijking met Engeland erg gunstig geprijs, in vergelijking met Nederland is het vaak duurder. Dat was tenminste 2 jaar geleden zo. Ik vond het niet echt leuk en behoorlijk deprimerend. Belastingklimaat is wel erg gunstig.

Erg cool om vliegtuigen te zien landen!!!
Was je op vakantie of woonde je daar? Waarom was het niet leuk en deprimerend?
reset
pi_54407495
Gibraltar!!

Ben er 2 dagen geweest, klein, oergezellig en zo apart.

Het enige land dat ik ken waar een landingsbaan kruist met een autoweg, echt gaaf.

pi_54423368
Gibraltar is wel en geen EU.
De Spaanse Wiki geeft daar ook nuttige info: http://es.wikipedia.org/wiki/Gibraltar
quote:
Gibraltar está fuera de la unión aduanera de la UE.

En relación al comercio de bienes, Gibraltar es considerada, de hecho, como país externo por la UE.
Waarschijnlijk dus een grens controle en invoerbelasting betalen als je naar de rest van Europa gaat.

Iets wat je je ook kunt af vragen is, 30.000 man...
Nou wat als je een "serieus" medisch probleem hebt?
Verstuurt men je dan via "royal mail" naar London?
  woensdag 7 november 2007 @ 10:43:08 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54424133
Gisteren met meer mensen over Gibraltar gesproken en het lijkt me leuk om het eens te bezoeken, maar niet om te wonen. Met minder dan 30,000 mensen lijkt me het sociale leven niet al te bijzonder.
reset
pi_54557089
Je kunt ook gewoon in Spanje wonen (bv la linea ligt op loopafstand aan de andere kant van de grens). Sociaal is er (op de touristen) weinig te beleven, maar daarvoor heb je spanje. Maggie woont in la linea, maar komt bijna niet meer op fok. Je kunt haar wel om details vragen.
pi_54567253
Gibraltar is Engeland met veel zon en je sociale leven doe je gewoon ergens anders in het weekend
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54963476
*meldt

Ik werk in Gibraltar en woon aan de Spaanse kant, inderdaad.
Wat wil je weten?

Trouwens, belastingklimaat mag misschien voor bedrijven wel gunstig zijn, maar belasting op je loon is echt best behoorlijk hoog. Een paar maanden geleden is het systeem wat veranderd en wat gunstiger geworden, maar om over een belasting paradijs te spreken is voor `de gewone mens` echt overbodig.
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:00:08 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54965436
Is de loonsbelasting ongeveer hetzelde als in Engeland? Loonsbelasting heb ik nu weinig last van als limited company zijnde dus ben ik meer geinteresseerd in het belastingsklimaat voor bedrijven.

Op het moment werk ik weer minimaal een maand in centraal London met zeer mogelijke verlenging, maar misschien komt er in de toekomst weer iets uit Gibraltar voorbij dat ik (tijdelijk) zou willen doen.
reset
pi_72808406
Is er veel veranderd ondertussen, heb ook een baan op het oog in Gibraltar...
pi_72811715
Wat voor een baan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72816993
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor een baan?
Online designer voor een pokerbedrijf...

Heb een goede baan hoor... maar het klonk wel leuk...
pi_72818813
Ik denk dat Gibraltar best leuk is. In de plaats zitten wel wat leuke kroegen en restaurants maar in zo´n plaats kom je iedereen natuurlijk 100 keer tegen.

Verder is Sevilla, Cadiz, Mellila, Marokko, Malaga, Granada en zo goed te bereizen. Genoeg leuke dingen om te doen in het weekend
pi_72862912
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:19 schreef Kanjer het volgende:
Gibraltar!!

Ben er 2 dagen geweest, klein, oergezellig en zo apart.

Het enige land dat ik ken waar een landingsbaan kruist met een autoweg, echt gaaf.

[ afbeelding ]
Lachen dit!
 FR
pi_72916577
Ja, iedereen kent elkaar in Gib, via via zeker. Het is echt een gehucht Maar wel leuk, hoor.

RudyCarell, welk bedrijf, als ik vragen mag?
pi_72916691
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Lachen dit!
Haha, ja het is idd lachen, behalve als je er elke dag voor moet wachten Het verkeer is echt een chaos 's avonds rond 7 uur, omdat de vliegtuigen dan binnenkomen. Alles loopt echt vast. Ze zijn bezig met een tunnel onder de baan door, zodat dalijk als het vliegveld uitgebreid is je niet voortdurend in het verkeer vastzit. Ook maken ze een parkeergarage met een shuttle naar het centrum. Wel beter, als het ook echt werkt. Op dit moment komen echt teveel mensen "zomaar" even met de auto Gibraltar binnen, mocht je van plan zijn eens te kijken in Gib als je in de buurt bent, is de grootste tip om de auto in Spanje te laten staan. Dan heb je ook nog wat aan je dag - en sta je niet alleen maar de hele dag in de queue
  zondag 20 september 2009 @ 13:27:47 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_72930660
wat een enorme topic kick!

Toen ik dit topic opende kreeg ik een aantal banen in de online gaming aangeboden in Gibraltar en San Marino. Die kleine belastingstaatjes doen het goed met online gaming.

Ben toch maar in London gebleven.
reset
pi_72938743
In Andorra en Gibraltar is in elk geval leuker dan Londen
pi_72960034
grappig dit en ik altijd maar denken dat GB altijd alleen maar een rots was
75 topics = FIN
pi_72976512
Nee er wonen ook echt mensen
pi_73019664
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:24 schreef Maggie het volgende:
Nee er wonen ook echt mensen
En een paar apen. Het schijnt te zijn dat als de apen de rots hebben verlaten Gibraltar spaans grondgebied wordt.
Gibraltar, ben er al een keer of 10 geweest en is altijd leuk om daar leuke, typische engelse producten uit de supermarkt te scoren.
Wat mij wel opvalt is dat er steeds meer Pakistanen en Indiers de winkels in Mainstreet overnemen.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_73050101
Ja, klopt. Joods en Indiaas. Maar ook dát is Gib

Dat van die apen klopt min of meer ja, ze zeggen dat als de apen verdwijnen van de rots, het gedaan is met de Engelse heerschappij. Er is ook een speciale department van de overheid die voor de apen zorgen, ze zijn streng beschermd ook. Wel grappig. Ze proberen het wel een hele gecontroleerde populatie te houden, maarja, het blijven toch apen
pi_73753958
*kickje*

ik ben deze week 'geheadhunt' voor een positie bij iGaming (Pokerstrategy.com), en heb net een telefonisch gesprek gehad met deze headhunter uit de UK.

Ik ben wel benieuwd naar mensen die vanuit Nederland daarheen gegaan en wat hun ervaringen geweest zijn. Vooral wat je allemaal moet gaan regelen.

Ten eerste snak ik naar een nieuwe baan, nadat ik slachtoffer geworden ben van de recessie (stekker ging uit het bedrijf, net voordat mn 1 jarige contract verlengd zou worden). Ik werk nu wel weer parttime, maar dat is ook maar een tijdelijk project. Het werk waar ik naar op zoek ben is vrij dun bezaaid, de baan waar ze me voor vragen ligt echt in m'n straatje en ook nog eens in een industrie van 1 van m'n grootste hobby's. Bovendien heeft het altijd door m'n hoofd gespookt om eens in het buitenland te werken. Al was het maar voor de levenservaring en het veranderen van omgeving. Dat laatste is iets wat ik nu heel erg kan gebruiken overigens.

Grootste probleem: vorig jaar een huis gekocht Dat compliceert dingen meteen. Verkopen is geen optie. Met de huidige markt ga ik dan op m'n plaat. Bovendien wil ik het niet kwijt, het is uberhaupt nog niet eens helemaal af en voel me er net lekker thuis

Als ik nog in m'n oude (huur) kamertje had gezeten was het een nobrainer en had ik er vol voor gegaan. Nu moet ik dus extreem gaan rekenen. En een oplossing voor het huis zoeken uiteraard. Lijkt me uitermate lastig om iemand te vinden die er voor een jaar wil wonen (als je eerst voorzichtig van een jaar uitgaat uiteraard). En dan ook nog eens een redelijke prijs te krijgen zodat je beiden niet een poot uitgedraaid wordt. Het liefst natuurlijk een bekende als het even kan...

Anyway, wie kan me wat tips geven? Waar moet ik allemaal aan denken, rekening mee houden? Hoe kan ik in kosten sparen? Hoe zit het bv met verzekeringen... je wordt daar verzekerd door het bedrijf, maar wat betekent dat voor je verzekeringen hier?

Het is zoveel dat ik even door de bomen het bos niet zie, en ik wil eigenlijk gewoon in kaart brengen of ik het voor elkaar kan boksen dat een dergelijke stap mogelijk wordt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')