*kickje*
ik ben deze week 'geheadhunt' voor een positie bij iGaming (Pokerstrategy.com), en heb net een telefonisch gesprek gehad met deze headhunter uit de UK.
Ik ben wel benieuwd naar mensen die vanuit Nederland daarheen gegaan en wat hun ervaringen geweest zijn. Vooral wat je allemaal moet gaan regelen.
Ten eerste snak ik naar een nieuwe baan, nadat ik slachtoffer geworden ben van de recessie (stekker ging uit het bedrijf, net voordat mn 1 jarige contract verlengd zou worden). Ik werk nu wel weer parttime, maar dat is ook maar een tijdelijk project. Het werk waar ik naar op zoek ben is vrij dun bezaaid, de baan waar ze me voor vragen ligt echt in m'n straatje en ook nog eens in een industrie van 1 van m'n grootste hobby's. Bovendien heeft het altijd door m'n hoofd gespookt om eens in het buitenland te werken. Al was het maar voor de levenservaring en het veranderen van omgeving. Dat laatste is iets wat ik nu heel erg kan gebruiken overigens.
Grootste probleem: vorig jaar een huis gekocht

Dat compliceert dingen meteen. Verkopen is geen optie. Met de huidige markt ga ik dan op m'n plaat. Bovendien wil ik het niet kwijt, het is uberhaupt nog niet eens helemaal af en voel me er net lekker thuis

Als ik nog in m'n oude (huur) kamertje had gezeten was het een nobrainer en had ik er vol voor gegaan. Nu moet ik dus extreem gaan rekenen. En een oplossing voor het huis zoeken uiteraard. Lijkt me uitermate lastig om iemand te vinden die er voor een jaar wil wonen (als je eerst voorzichtig van een jaar uitgaat uiteraard). En dan ook nog eens een redelijke prijs te krijgen zodat je beiden niet een poot uitgedraaid wordt. Het liefst natuurlijk een bekende als het even kan...
Anyway, wie kan me wat tips geven? Waar moet ik allemaal aan denken, rekening mee houden? Hoe kan ik in kosten sparen? Hoe zit het bv met verzekeringen... je wordt daar verzekerd door het bedrijf, maar wat betekent dat voor je verzekeringen hier?
Het is zoveel dat ik even door de bomen het bos niet zie, en ik wil eigenlijk gewoon in kaart brengen of ik het voor elkaar kan boksen dat een dergelijke stap mogelijk wordt.