abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56294331
Ik ga in februari beginnen met HBO psychologie in Eindhoven, eigenlijk wat ik al deed dus. Ik denk dat dat me meer ligt
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_56310876
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 08:46 schreef Operc het volgende:
ik hoorde van iemand uit tilburg (correct me if i'm wrong) dat ze in november ongeveer hun eerste tentamens hadden ofzo. wij hebben ze elke 4 (en het tweede semester elke 6) weken. Iets wat ik persoonlijk wel handig vind, dan wordt de stof per keer wat minder.
Nope, dat klopt niet helemaal. Heb 't even nagezocht .
Eerste tentamens: midden oktober (week van 15-10 en verder).
Tweede tentamenweek: midden december weer (week van 17 december en verder)
Herkansingen tentamenweek 1: week van 7 januari en verder.
Aankomende tentamenweek: 10 maart en verder.
quote:
Wij moeten ook van die proefpersoon uren halen, daar is niet veel anders aan, we moeten er dan 16 ofzo.
Wij 20 in het eerste jaar, dus dat verschilt idd niet veel.
quote:
Wat ik positief vind aan nijmegen is dat je veel in werkgroepen zit, waar je meer mensen leert kennen en je misschien makkelijker vragen kunt stellen dan in college. ander voordeel is voor mij de opbouw van het jaar. we zijn begonnen met een vak waarin je leert hoe je moet samenvatten, discussieren, een artikel moet schrijven ed. dat hebben we tot en met december gehad zeg maar.
Dat vak hebben wij ook (ik niet echter, ik was ingestroomd en mocht het vak niet meer bijhalen, dus moet 'm volgend jaar doen. Da's echt niet lekker geregeld moet ik zeggen :/). Academische Vaardigheden (ACVA) heet 't. Alleen dat loopt bij ons het hele jaar door.
quote:
Tegelijkertijd hadden we een vak waarin we alle vlakken van de psychologie in meer of mindere mate hebben behandeld en waar we een idee van kregen hoe en wat. Daarbij nog een vak waarin elke week een psycholoog uit de praktijk een verhaal komt vertellen zodat je weet waar je allemaal terecht kunt komen. In het tweede deel van het jaar krijgen we achtereenvolgens 3 vakken waarbij elk vak een voorproefje is van de master die erbij hoort. zo weet je na het eerste jaar al redelijk wat de studie psychologie inhoud en wat de verschillende masters precies inhouden.
Verder hebben we ook nog vakken zoals geschiedenis en dergelijke tussendoor (met zachte hand is zo'n mooi boek ) maar dat is ter ondersteuning eigenlijk.
Dat is wel erg slim gedaan idd . Is wel echt handig, zo ben je iig goed voorbereid op die keuze maken denk ik. Pluspunt ! Welke vakken zijn dat, die drie, en voor welke masters gelden die?
pi_56314935
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:15 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Wij 20 in het eerste jaar, dus dat verschilt idd niet veel.
Ja zoiets achterlijks was dat!
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_56318269
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 08:01 schreef crossover het volgende:

[..]

Ja zoiets achterlijks was dat!
Dat moet overal hoor . Wees blij dat die regel er is, als je straks in het 3e jaar zelf onderzoek uitvoert is dat echt wel fijn, heb je tenminste genoeg proefpersonen .
pi_56320627
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:34 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Dat moet overal hoor . Wees blij dat die regel er is, als je straks in het 3e jaar zelf onderzoek uitvoert is dat echt wel fijn, heb je tenminste genoeg proefpersonen .
Snap ik
Maar ik ervaarde het toen als een totale verspilling van mijn tijd.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 16:16:22 #31
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56320776
Dude, Tilburg is nog een vrij kleinschalige universiteit. Met een behoorlijk vrouwengehalte op de campus, ook niet geheel onbelangrijk. Met name te danken aan het aanbod van zachte studies

Maar als het niet werkt voor je is het inderdaad wijzer om over te stappen. Nog ruim 3 jaar ongelukkig doordat je je niet comfortabel voelt kan nooit je bedoeling zijn
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:03:47 #32
185261 Scaurus
Memento mori
pi_56323939
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 16:06 schreef crossover het volgende:
Snap ik
Maar ik ervaarde het toen als een totale verspilling van mijn tijd.
Je dient de wetenschap man! Je kan toch ook geld verdienen met proefpersoon zijn? Iemand een idee of dat makkelijk verdienen is?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:08:16 #33
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56324024
Ik zou teruggaan naar de hogeschool.

Zelf heb ik meerdere keren universiteiten bezocht. Maar ik kreeg steeds het gevoel dat een student als een nummer gezien wordt en minder intensief begeleid wordt.

Het niveau had ik graag willen proberen, maar ik denk dat ik er dood ongelukkig was geworden.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:15:04 #34
185261 Scaurus
Memento mori
pi_56324153
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:08 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou teruggaan naar de hogeschool.

Zelf heb ik meerdere keren universiteiten bezocht. Maar ik kreeg steeds het gevoel dat een student als een nummer gezien wordt en minder intensief begeleid wordt.

Het niveau had ik graag willen proberen, maar ik denk dat ik er dood ongelukkig was geworden.
Soms had ik op het HBO juist meer het gevoel een nummertje te zijn door de chaotische administratie. 't Is waar dat je op de uni minder contact hebt met medestudenten omdat je minder onderwijs en projecten hebt, maar er zijn genoeg studentenverenigingen en mogelijkheden om ook in de collegebanken mensen te ontmoeten.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_56324277
Even voor de duidelijkheid, ik heb al besloten terug te gaan naar HBO.
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:08 schreef Ixnay het volgende:

Dat was mijn bedoeling ook, 'ik weet niet of ik het aankan, maar toch maar proberen'. Mja
pi_56340346
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:15 schreef hetzusjevan het volgende:

Dat vak hebben wij ook (ik niet echter, ik was ingestroomd en mocht het vak niet meer bijhalen, dus moet 'm volgend jaar doen. Da's echt niet lekker geregeld moet ik zeggen :/). Academische Vaardigheden (ACVA) heet 't. Alleen dat loopt bij ons het hele jaar door.
[..]

Dat is wel erg slim gedaan idd . Is wel echt handig, zo ben je iig goed voorbereid op die keuze maken denk ik. Pluspunt ! Welke vakken zijn dat, die drie, en voor welke masters gelden die?
AV/ACVA loopt bij ons een half jaar, maar gaat daarna over in onderzoekspracticum waar je leert hoe je onderzoeken opzet en dergelijke.

de 3 vakken zijn domeinen:
Brein
Gedrag
Persoon

elk domein krijgen we 6 weken geloof ik, ik ben benieuwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')