abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54398262
Hey,

Ik heb dus een Opel Astra , waarbij het lijkt alsof de benzine die erin gaat, niet helemaal verbrandt ofzo. Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen (ik denk zelf dat het de bougies zijn die vuil zijn ofzo)
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:21:05 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54398308
schoon maken?
Gewoon even vervangen door nieuwe.

Kost je een klein vermogen dat wel. Misschien wel een euro of 16 in totaal.
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:21:40 #3
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54398317
Oh dat vroeg je niet.

Schoonmaken gewoon met een doekje.
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:26:44 #4
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_54398395
Je kan de contactpuntjes ook licht opschuren met wat schuurpapier.
Nieuwe bougies aanschaffen is nog beter inderdaad.
pi_54398423
Vergeet niet een doosje bougievonkjes achter de hand te houden als je dit zelf gaat doen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54398525
Gewoon met een staalborstel over de contactpunten heen.
hehehe...
pi_54398549
nieuwe kopen is makkelijker, ik hoor het al Nou, dan ga ik dat toch ff doen? Maar goed, zouden de symptomen die mijn stalen ros vertoont daar mee te maken kunnen hebben?
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:36:40 #8
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54398563
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:28 schreef Jarno het volgende:
Vergeet niet een doosje bougievonkjes achter de hand te houden als je dit zelf gaat doen!
Voor een Astra? Dan zal je moeten zoeken, die heeft echt níemand op voorraad (eigen ervaring!!).
TS doet er verstandig aan éérst een doosje te bestellen (en ga dan niet naar Halfords, neem een échte onderdelenzaak zoals Brezan ofzo) en dán pas te gaan proberen om de bougies te ervangen.

En ja: opschuren kan ook, maar dan loop je wel het risico om de opening tussen de electrode en de massa te veranderen (óók eigen ervaring). Gooi er een handje euro's tegen aan om nieuwe bougies te kopen, in het boekje van de auto staat welke maat je moet hebben.
pi_54398700
Wat zijn de symptomen dan?

Je denkt zelf dat je motor een onvolledige verbranding heeft maar je weet niet hoe je een bougie schoonmaakt?
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:46:37 #10
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54398727
Even met een pijpsleutel eruit halen, zo gebeurd. Lapje met wat wasbenzine erover heen en dan een staalborstel.
Kijk gelijk even of de bougies niet versleten zijn, de contactpunten zijn dan meer afgerond zeg maar.

Met erin doen even opletten dat je het wel goed doet, niet te los maar ook niet te vast. Vuist regel kwartslag voor het afbreken.
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:48:33 #11
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54398753
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:35 schreef DABAMaster het volgende:
nieuwe kopen is makkelijker, ik hoor het al Nou, dan ga ik dat toch ff doen? Maar goed, zouden de symptomen die mijn stalen ros vertoont daar mee te maken kunnen hebben?
Het kan ja.
NIeuwe bougies er in is in ieder geval goed om eens te doen.
Het kan ook zijn dat je verdelerkap vochtig is of iets dergelijks.

Loopt hij wel goed stationair? De motor moet redelijk er stil in liggen.
Als hij bokt mist hij wellicht een cilinder. Dat kán aan de bougies liggen, maar ook aan de bougiekabels of je verdelerkap (rotor) ding.
Als truc kan je even je bougiekabels inspuiten met haarlak en dan kijken of het over is. Dan weet je of het aan de bougiekabels ligt en moet je nieuwe

Maar er zijn hier genoeg opel fappers die veel meer kennis hebben van die dingen. Wellicht is het een standaardkwaaltje. Van welk bouwjaar is je auto?
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:50:09 #12
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54398788
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:46 schreef Noway666 het volgende:
Even met een pijpsleutel eruit halen, zo gebeurd. Lapje met wat wasbenzine erover heen en dan een staalborstel.
Kijk gelijk even of de bougies niet versleten zijn, de contactpunten zijn dan meer afgerond zeg maar.

Met erin doen even opletten dat je het wel goed doet, niet te los maar ook niet te vast. Vuist regel kwartslag voor het afbreken.

Een kwartslag voor het afbreken .
Geniaal .


Een doosje vonkjes, is er nog iemand die daarin trapt?!
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_54398813
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Voor een Astra? Dan zal je moeten zoeken, die heeft echt níemand op voorraad (eigen ervaring!!).
TS doet er verstandig aan éérst een doosje te bestellen (en ga dan niet naar Halfords, neem een échte onderdelenzaak zoals Brezan ofzo) en dán pas te gaan proberen om de bougies te ervangen.

En ja: opschuren kan ook, maar dan loop je wel het risico om de opening tussen de electrode en de massa te veranderen (óók eigen ervaring). Gooi er een handje euro's tegen aan om nieuwe bougies te kopen, in het boekje van de auto staat welke maat je moet hebben.
inderdaad; ik had laatst die van Halfords; heb ze maar teruggebracht .. wat een rommel zeg Had gelukkig wel nog een busje kabelsmeer staan, anders was 't me helemaal niet gelukt .
Zonder bougievonkjes hoef je er idd niet eens aan te beginnen.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:51:54 #14
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_54398815
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:48 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Het kan ja.
NIeuwe bougies er in is in ieder geval goed om eens te doen.
Het kan ook zijn dat je verdelerkap vochtig is of iets dergelijks.

Loopt hij wel goed stationair? De motor moet redelijk er stil in liggen.
Als hij bokt mist hij wellicht een cilinder. Dat kán aan de bougies liggen, maar ook aan de bougiekabels of je verdelerkap (rotor) ding.
Als truc kan je even je bougiekabels inspuiten met haarlak en dan kijken of het over is. Dan weet je of het aan de bougiekabels ligt en moet je nieuwe

Maar er zijn hier genoeg opel fappers die veel meer kennis hebben van die dingen. Wellicht is het een standaardkwaaltje. Van welk bouwjaar is je auto?
1998, het 'oude' model
pi_54398871
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:28 schreef Jarno het volgende:
Vergeet niet een doosje bougievonkjes achter de hand te houden als je dit zelf gaat doen!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:11:09 #16
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54399177
Even serieus nu:

TS, als je inderdaad zelf de bougies er uit gaat halen, let er dan bij het terugzetten HEEL ERG GOED op dat ze RECHT in de schroefdraad zitten.

In principe moet je je met de hand kunnen indraaien tot ze het motorblok raken, dan met een bougiesleutel vastzetten. Als het met de hand indraaien niet lukt dan zitten ze scheef in de schroefdraad. Als je dan gaat forceren met een sleutel dan draai je de boel vreselijk kapot.

In dat laatste geval ben je gedoemd tot een 'helicoil' reparatie (er moet een soort schroefbusje met schroefdraad gemonteerd worden waarin de bougie weer past), dat is een lastig en vooral dúúr karweitje.
  Vis een optie? dinsdag 6 november 2007 @ 10:18:22 #17
70532 loveli
N
pi_54399329
Je kunt de contactpuntjes even opschuren en evt de afstand tussen de pooltjes wat kleinet maken. Vervangen kan ook, is net zoveel werk.
crap in = crap out
pi_54399538
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:34:09 #19
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54399658
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:51 schreef nuffniet het volgende:

[..]

inderdaad; ik had laatst die van Halfords; heb ze maar teruggebracht .. wat een rommel zeg Had gelukkig wel nog een busje kabelsmeer staan, anders was 't me helemaal niet gelukt .
Zonder bougievonkjes hoef je er idd niet eens aan te beginnen.
Die van halfords?
Dat zal gewoon bosch geweest zijn, lijkt me?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_54399882
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat zijn de symptomen dan?

Je denkt zelf dat je motor een onvolledige verbranding heeft maar je weet niet hoe je een bougie schoonmaakt?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_54399991
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:18 schreef loveli het volgende:
Je kunt de contactpuntjes even opschuren en evt de afstand tussen de pooltjes wat kleinet maken. Vervangen kan ook, is net zoveel werk.
Gebruikte bougies re-gappen wordt niet aangeraden.
Gewoon vervangen, is het makkelijkst en het best, en voor die paar euro hoef je niet te tobben. Ik vervang ze tegelijk met olie en oliefilter, iedere 7500 km.
pi_54400234
Okee, de enige goede manier om bougies schoon te maken is met een koperborstel. Dus niet met een koperbostel, want daar beschadig je de contactpunten mee. Maar vervangen is het beste.

Vervang meteen je luchtfilter, daar kan hij ook beter van gaan lopen, starten en minder verbruiken. Olie verversen en filter vervangen is ook altijd wel een aanrader, maar dan meer voor het behoud van je motor.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:52:46 #23
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54401356
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:05 schreef FransDeens het volgende:
de enige goede manier is met een koperborstel. Dus niet met een koperbostel
ehh...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:54:25 #24
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54405727
Je billen maak je schoon*, bougie's koop je gewoon nieuwe...

Ik weet niet wat precies de klacht is, maar zelf denk ik niet dat het aan de bougies ligt,


*maar niet met een staalborstel!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:06:40 #25
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_54406025
Herr Flick, waar denk jij aan dan?
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:05:10 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54409705
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:18 schreef DABAMaster het volgende:
Hey,

Ik heb dus een Opel Astra , waarbij het lijkt alsof de benzine die erin gaat, niet helemaal verbrandt ofzo.
...

Waar merk je aan dat de benzine "niet helemaal verbrandt"? Hoef je maar heel weinig te tanken ofzo?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:05:36 #27
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54409713
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:54 schreef Herr.Flick het volgende:
Je billen maak je schoon*, bougie's koop je gewoon nieuwe...

Ik weet niet wat precies de klacht is, maar zelf denk ik niet dat het aan de bougies ligt,


*maar niet met een staalborstel!
daarom vroeg ik ook of hij op 3 poten loopt.
Zou net zo makkelijk de O2 sensor zijn of een verstopte cat.
pi_54410759
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:54 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Gebruikte bougies re-gappen wordt niet aangeraden.
Gewoon vervangen, is het makkelijkst en het best, en voor die paar euro hoef je niet te tobben. Ik vervang ze tegelijk met olie en oliefilter, iedere 7500 km.
bougies gaan wel wat langer mee als 7500km ook bij een turbo motor...
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:13:52 #29
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54416273
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:06 schreef DABAMaster het volgende:
Herr Flick, waar denk jij aan dan?
Nou, het kan diverse oorzaken hebben, maar vaak komen sommige klachten vaker voor bij een bepaalt type motor.

Bougiekabels bijvoorbeeld, is bij de 8 kleppers een aandachtspunt, vaak verbranden ze omdat ze tussen en net over het uitlaatspruitstuk lopen. De eerdere 1.4i motoren hebben bij de ontsteking altijd extra aandacht nodig!

Maar voordat ik allerlei dingen hier neer ga schrijven kun je eerst beter beschrijven wat voor auto je precies hebt, en wat precies de klacht is, scheelt vaak een hoop!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 7 november 2007 @ 08:47:49 #30
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54422333
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:57 schreef Youp het volgende:

[..]

bougies gaan wel wat langer mee als 7500km ook bij een turbo motor...
think again sam.
De mijne (copper type) vervang ik om de 5000km en dat is geen overbodige luxe.
Tuurlijk kan ik ook irridium bougies gebruiken zoals ik eerst had. Die gaan 100.000km mee. Maar dat zijn klote bougies voor turbo toepassigen zo leer mijn ervaring.

Daarbij kosten die koperen bougie dingen geen drol. ik was 16 euro kwijt ofzo voor 6 stuks.
Die irridium (platinum is het?) bougies kostten 12 euro per stuk. dat was ff 72 euro voor die shit.
  woensdag 7 november 2007 @ 09:16:11 #31
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54422690
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:57 schreef Youp het volgende:

[..]

bougies gaan wel wat langer mee als 7500km ook bij een turbo motor...
Hmmm.... waarom laat ik me dan met mijn motorfiets elke 6000 km vier nieuwe bougies aansmeren terwijl het maar een tweecylinder motor is???

* NT-T.BartMan krabt zich achter zijn oren
  woensdag 7 november 2007 @ 09:30:33 #32
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_54422920
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:13 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nou, het kan diverse oorzaken hebben, maar vaak komen sommige klachten vaker voor bij een bepaalt type motor.

Bougiekabels bijvoorbeeld, is bij de 8 kleppers een aandachtspunt, vaak verbranden ze omdat ze tussen en net over het uitlaatspruitstuk lopen. De eerdere 1.4i motoren hebben bij de ontsteking altijd extra aandacht nodig!

Maar voordat ik allerlei dingen hier neer ga schrijven kun je eerst beter beschrijven wat voor auto je precies hebt, en wat precies de klacht is, scheelt vaak een hoop!

Ok, het is dus een Opel Astra F 16V 1.6L
  woensdag 7 november 2007 @ 09:38:57 #33
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54423051
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Hmmm.... waarom laat ik me dan met mijn motorfiets elke 6000 km vier nieuwe bougies aansmeren terwijl het maar een tweecylinder motor is???

* NT-T.BartMan krabt zich achter zijn oren
Alfa motor?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_54425137
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Hmmm.... waarom laat ik me dan met mijn motorfiets elke 6000 km vier nieuwe bougies aansmeren terwijl het maar een tweecylinder motor is???

* NT-T.BartMan krabt zich achter zijn oren
ik heb een eencilinder 4takt (supermotard) en die zijn niet bepaald zuinig met bougi's... maar gaat evengoed 10.000km mee.... en dat is dan een gewone normale bougi... over het algemeen draait zo'n motor heel wat meer toeren, heeft hij een hogere compressie en hij wordt door een carburateur gestuurd.. dat zijn allemaal nadelen die een auto niet heeft.

in mn auto heb ik idd platinum bougi's van 27,50 per stuk en dat is standaard fabrieksopgave gaan wel weer erg lang mee...

[ Bericht 9% gewijzigd door Youp op 07-11-2007 11:38:49 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_54425301
quote:
Op woensdag 7 november 2007 08:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

think again sam.
De mijne (copper type) vervang ik om de 5000km en dat is geen overbodige luxe.
Tuurlijk kan ik ook irridium bougies gebruiken zoals ik eerst had. Die gaan 100.000km mee. Maar dat zijn klote bougies voor turbo toepassigen zo leer mijn ervaring.

Daarbij kosten die koperen bougie dingen geen drol. ik was 16 euro kwijt ofzo voor 6 stuks.
Die irridium (platinum is het?) bougies kostten 12 euro per stuk. dat was ff 72 euro voor die shit.
er zit een verschil tussen irridium en platinum
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 7 november 2007 @ 12:52:47 #36
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54426902
^ok kan. zoveel kijk heb ik er niet op. Ik heb beide gehad en beide was ruk.

Maar het ging er meer om te illustreren dat bougies lang altjid geen 7500km mee gaan.
  woensdag 7 november 2007 @ 13:17:38 #37
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54427506
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Hmmm.... waarom laat ik me dan met mijn motorfiets elke 6000 km vier nieuwe bougies aansmeren terwijl het maar een tweecylinder motor is???

* NT-T.BartMan krabt zich achter zijn oren
Omdat ie misschien 2 bougies per cilinder heeft

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 7 november 2007 @ 13:23:05 #38
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54427643
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:30 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Ok, het is dus een Opel Astra F 16V 1.6L
Waarschijnlijk dus de X16XEL motor.

Deze motor heeft een DIS ontsteking, dus rotor, verdelerkap ed heeft ie niet, ook gaan de bougiekabels lang mee omdat deze zich boven op de motor zich bevinden.

Maar omschrijf nog eens duidelijker je klacht nu, ik heb hier nu ook een 16 16v uit elkaar liggen, en deze had ook steeds een natte bougie (3e cilinder), maarja... daar zat ook een flink gat in de koppakking!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 7 november 2007 @ 13:29:43 #39
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54427830
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:23 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]


Maar omschrijf nog eens duidelijker je klacht nu, ik heb hier nu ook een 16 16v uit elkaar liggen, en deze had ook steeds een natte bougie (3e cilinder), maarja... daar zat ook een flink gat in de koppakking!
Ach...gewoon een kwestie van de motorkap goed dicht houden, dan komt er ook geen water binnen.

pi_54427891
  woensdag 7 november 2007 @ 13:49:00 #41
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_54428296
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:23 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dus de X16XEL motor.

Deze motor heeft een DIS ontsteking, dus rotor, verdelerkap ed heeft ie niet, ook gaan de bougiekabels lang mee omdat deze zich boven op de motor zich bevinden.

Maar omschrijf nog eens duidelijker je klacht nu, ik heb hier nu ook een 16 16v uit elkaar liggen, en deze had ook steeds een natte bougie (3e cilinder), maarja... daar zat ook een flink gat in de koppakking!
Als ik bij een koude motor mn gaspedaal indruk, lijkt het erop alsof ik een kraan openzet en dat de motor er niets mee kan doen
pi_54429435
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:52 schreef Tjabbo het volgende:
^ok kan. zoveel kijk heb ik er niet op. Ik heb beide gehad en beide was ruk.

Maar het ging er meer om te illustreren dat bougies lang altjid geen 7500km mee gaan.
dat kan, maar normaal is het niet.

tenzij het echte race spec motoren zijn in feite... vandaar ook dat motorfietsen ze wat sneller verslijten...
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 7 november 2007 @ 14:40:33 #43
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54429694
Iedereen met een high power supra heeft het, dus zo ábnormaal is het ook weer niet.
pi_54431433
Ik herriner me nog toen we die gare Escort op LPG hadden, hadden we rond de 65euri ofzo aan 4 Platinium NGK-R bougies gekocht.. 2 weken daarna is ie verkocht
Bougies zijn om te worden vervangen, schoonmaken hoeftniet.. dat doet ie zelf
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 7 november 2007 @ 16:16:53 #45
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54432146
ja klopt ik heb nu ook bougies met zelfreinigende koppen

pi_54432193
bougi's worden pas vies wanneer er iets met de motor niet in orde is.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_54434213
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:16 schreef Tjabbo het volgende:
ja klopt ik heb nu ook bougies met zelfreinigende koppen

hahahaa. nee niet zo, ik bedoelde dat ie zichzelf toch schoon zou branden als er een viezigheid oid op kwam
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:05:11 #48
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_54434651
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:28 schreef Jarno het volgende:
Vergeet niet een doosje bougievonkjes achter de hand te houden als je dit zelf gaat doen!
Ik zou meteen racevonkjes nemen, die zijn net een stukje beter, en niet eens veel duurder.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_54435254
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:05 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik zou meteen racevonkjes nemen, die zijn net een stukje beter, en niet eens veel duurder.
zou ik niet doen, dan loopt ie stationair niet meer zo lekker en na een tijdje branden ze door je zuiger heen als je geen racegaas voor je grille hebt..
  woensdag 7 november 2007 @ 18:57:00 #50
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54435890
je kan ook je bougiekabels doorknippen en inkorten. scheelt zo'n 5pk.
pi_54439657
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:57 schreef Tjabbo het volgende:
je kan ook je bougiekabels doorknippen en inkorten. scheelt zo'n 5pk.
minder weerstand toch? Ga ik ook doen @ onze TDI.. Hij heeft al speciale race bougies
Echt top idee! Ga het meteen doen, maar eerst een Race Bobine vinden die daar compatible mee is
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 7 november 2007 @ 21:56:07 #52
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54441038
Race bougies in een TDI...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 7 november 2007 @ 22:15:15 #53
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54441723
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:57 schreef Tjabbo het volgende:
je kan ook je bougiekabels doorknippen en inkorten. scheelt zo'n 5pk.
Ik ben aan het sparen voor een Tesla-bobine. Die gebruikt helemáál geen bougiekabels en verdeler, maar bliksemt meteen tegen de aansluitelectrode van de bougies.

  woensdag 7 november 2007 @ 22:54:38 #54
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_54443229
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

minder weerstand toch? Ga ik ook doen @ onze TDI.. Hij heeft al speciale race bougies
Echt top idee! Ga het meteen doen, maar eerst een Race Bobine vinden die daar compatible mee is
Heb je dan wel een stroomverdeler met brede contacten? Dan krijg je extra lange vonken. Zeker bij racevonkjes ga je dat merken. Je moet echter wel vaker bij gaan vullen want ze gaan ook snel op.

Trouwens, de bougies in zo'n TDI gaan sowieso al niet lang mee, vanwege de hoge drukken in de cilinders.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 7 november 2007 @ 23:09:18 #55
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54443812
Daarom hebben ze ook gloeivonkjes uitgevonden. die gaan langer mee in race diesels
pi_54446982
niveau!
pi_54447167
Mijn Visa heeft integraalvonkjes De luchtgekoelde dan. De watergekoelde heeft eco-vonkjes nieuwerwetse rommel
pi_54458823
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:54 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Heb je dan wel een stroomverdeler met brede contacten? Dan krijg je extra lange vonken. Zeker bij racevonkjes ga je dat merken. Je moet echter wel vaker bij gaan vullen want ze gaan ook snel op.

Trouwens, de bougies in zo'n TDI gaan sowieso al niet lang mee, vanwege de hoge drukken in de cilinders.
Compressie verlaagd weetje, omdat de rotorkap anders teveel stroom opwekte die de gloeispiralen van de race bougies aantaste, en om de 5k moeten de RACE bougies worden vervangen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 november 2007 @ 09:37:24 #59
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54544140
Heeft er al iemand van die nieuwe winter-bougievonkjes gekocht? Of is dat een of andere marketingtruc en zijn de 'normale' vomkjes goed genoeg?
  maandag 12 november 2007 @ 09:42:31 #60
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54544237
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:37 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Heeft er al iemand van die nieuwe winter-bougievonkjes gekocht? Of is dat een of andere marketingtruc en zijn de 'normale' vomkjes goed genoeg?
Klopt helemaal waar maar ik heb dat niet nodig, ik heb mijn bougiekabels met ijsberenlullenvet ingevet, nu kan die zonder problemen door alle kou en vocht heen.
  maandag 12 november 2007 @ 10:21:59 #61
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54544962
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:42 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Klopt helemaal waar maar ik heb dat niet nodig, ik heb mijn bougiekabels met ijsberenlullenvet ingevet, nu kan die zonder problemen door alle kou en vocht heen.
Sinds het jachtverbod op ijsberen is IBL-vet maar moeilijk te krijgen (alleen oude voorraden). Ik heb het in elk geval al een hele tijd niet meer gezien. Vroeger deed ik daar mijn auto mee winterklaarmaken, deurrubbers, ruitenwissers, dat soort werk.

Mogelijk dat wintervonkje een soort alternatief hiervoor moeten bieden ofzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door NT-T.BartMan op 12-11-2007 10:31:24 ]
  maandag 12 november 2007 @ 11:42:25 #62
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54546988
nee wintervonkjes is gewoon een marketing hype.
Neem een ouderwetse vonkjesverwarmer. Dat is een soort isolatie die om het vonkjesreservoir gaat.
  maandag 12 november 2007 @ 13:27:48 #63
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_54549371
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:42 schreef Tjabbo het volgende:
nee wintervonkjes is gewoon een marketing hype.
Neem een ouderwetse vonkjesverwarmer. Dat is een soort isolatie die om het vonkjesreservoir gaat.
Welk merk gebruik je dan, mijn vonkverwarmers waren van de Brezan, maar die roesten al na 1,5 maand... Wintervonkjes werken trouwens wel degelijk, maar je moet ze wel op de goede manier gebruiken (bijvullen bij draaiende, warme motor!)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 12 november 2007 @ 13:35:59 #64
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_54549566
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:27 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Welk merk gebruik je dan, mijn vonkverwarmers waren van de Brezan, maar die roesten al na 1,5 maand... Wintervonkjes werken trouwens wel degelijk, maar je moet ze wel op de goede manier gebruiken (bijvullen bij draaiende, warme motor!)
whehehe, bijvullen bij een warme, draaiende motor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')