Het is wel degelijk mogelijk...quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Dan zou ik eens rap op zoek gaan naar een andere fotoboer want die meneer is dan de naam fotoboer niet waard
![]()
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Dan zou ik eens rap op zoek gaan naar een andere fotoboer want die meneer is dan de naam fotoboer niet waard
![]()
Vroeger kon je tenminste nog eens mensen na laten denken over hun foto's maar tegenwoordig krijg je gelijk dit soort gezeik dusquote:Op woensdag 7 november 2007 09:11 schreef Re het volgende:
Misschien snap jij niet dat we hier in FOT zitten en dat er hier mensen rondlopen die anders denken over fotografie en niet die hautaine professionaliteit en visie hebben die jij voorstaat en gewoon lekker willen fotograferen. Dit soort geneuzel jaagt alleen maar mensen weg...
quote:Op woensdag 7 november 2007 08:18 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik heb het zelf al een keer gedaan hoor, en ik zie dus echt geen verschil
quote:Op woensdag 7 november 2007 09:45 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het is wel degelijk mogelijk...zoekt en u zal vinden met veel blaat
![]()
Ik heb al enkele shoot-resultaten gezien, waarbij de fotograaf een kleurenfilm alleen met rood heeft laten processen. Krijg je leuke resultaten mee.
Alles is mogelijk. Lees vooral de B&W forum topics eens door.
Ik moet nog effe gaan kijken wat ik ga doen met deze wedstrijd... Heb er al een paar verzaakt.
quote:Op woensdag 7 november 2007 10:33 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Dit deden wij vroeger ook wel eens in de studio als een klant toch tot de ontdekking kwam dat hij toch graag zw/w wilde hebben ip kleur.
Het is wel degelijk goed mogelijk.
Weer wat geleerd danquote:Op woensdag 7 november 2007 11:24 schreef Shark.Bait het volgende:
kleurfilm is eigenlijk 3 lagen zwartwit, waarvan elke laag door een andere bewerking een andere kleur krijgt: rood, blauw of groen. En pixeldinges in de huidige sensoren 'zien' alleen in zwart/wit, alleen zit er een ander verflaagje op waardoor hij gevoeliger is voor die kleur (+infrarood)
enniewee, strakjes maar eens mijn rolletje inleveren.
er zit een verschil tussen zeiken en constateren ...quote:Op woensdag 7 november 2007 11:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vroeger kon je tenminste nog eens mensen na laten denken over hun foto's maar tegenwoordig krijg je gelijk dit soort gezeik dusJa...zo jaag je dus mensen weg
Je zeikt Requote:Op woensdag 7 november 2007 11:59 schreef Re het volgende:
[..]
er zit een verschil tussen zeiken en constateren ...
het ging me dan ook meer om deze opmerking van jequote:Op woensdag 7 november 2007 12:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je zeikt ReEn daarnaast ruk je ook nog eens een quote uit zijn verband. Eentje die voorzien was van een smiley. Als je zin hebt om te azijnpissen, doe dat dan ff lekker niet tegen mij maar ga ergens anders vervelen of zo.
je voelt je verheven boven het gepeupel wat kleurenplaatjes omzet tot zwart wit, aangezien 90% van de mensen hier gewoon in kleur fotografeert en het resultaat pas kunnen zien na bewerking vind ik dat nogal uit de hoogte doen als je stelt dat mensen gewoon en foto pakken en die zwart wit maken...quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah...ben het er niet helemaal mee eens....Wat je nu ziet gebeuren is dat mensen gewoon een foto pakken en die zwartwit maken, terwijl nu juist het aardige van in zwartwit fotograferen is, is dat je anders moet gaan kijken naar onderwerpen. De bewerking naar zwartwit is in mijn ogen maar een klein onderdeel van het proces.
De foto hierboven van E.T. vind ik wat minder geslaagd in zwartwit dan bijv. het portret van vliegvragers dochter.
Blijft een goed idee, echter het zwart loopt wel heel erg dicht zo.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Bij het uploaden wordt ie er niet mooier op.
Nou, als je dat zo graag op die manier wilt zien wens ik je er veel plezier mee, maar heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje kinderachtig geneuzel worden.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:30 schreef Re het volgende:
[..]
het ging me dan ook meer om deze opmerking van je
[..]
je voelt je verheven boven het gepeupel wat kleurenplaatjes omzet tot zwart wit, aangezien 90% van de mensen hier gewoon in kleur fotografeert en het resultaat pas kunnen zien na bewerking vind ik dat nogal uit de hoogte doen als je stelt dat mensen gewoon en foto pakken en die zwart wit maken...
Dat heet geen azijnpissen maar je gewoon weer met de voetjes op de grond zetten, iets wat ongeveer 5-6 users na je ook doen met je fotoboer foutje)
Ja, het dichtlopen ben ik ook niet zo tevreden mee, ik ga nog maar eens stoeien met photoshop.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Blijft een goed idee, echter het zwart loopt wel heel erg dicht zo.
Die tweede. Lekker lijnenspelquote:Op woensdag 7 november 2007 13:25 schreef NoCigar het volgende:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je hem over kan doen, misschien iets overbelichten voor je gevoel, en dan selectief de levels omlaag?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, het dichtlopen ben ik ook niet zo tevreden mee, ik ga nog maar eens stoeien met photoshop.
Fraai, ms tikje lichter maken? Tweede vind ik het mooiste.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:25 schreef NoCigar het volgende:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is wel tof!quote:Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Bij het uploaden wordt ie er niet mooier op [afbeelding].
Oequote:Op woensdag 7 november 2007 13:53 schreef didotcicero het volgende:
Hmmm... zoiets misschien? Oude school filmrolletjes (Ilford XP2 400 Super) stenen grote tijd
[dc 01]
[ afbeelding ]
[dc 02]
[ afbeelding ]
[dc 03]
[ afbeelding ]
WDN is het eigenlijk? Ziet er gaaf uitquote:Op woensdag 7 november 2007 13:25 schreef NoCigar het volgende:
In ZW gefotografeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Guggenheim, of de Walt Disney Concerthall . Dnek ik. In ieder geval iets van de architect Frank Gehry (quote:Op woensdag 7 november 2007 14:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
WDN is het eigenlijk? Ziet er gaaf uit
Ach ja, als je toch in de buurt bent.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...aanrader dus om een keer langs te gaan?
Da's goed te doenquote:Op woensdag 7 november 2007 16:02 schreef k_man het volgende:
Air Berlin vliegt vanaf Schiphol naar Bilbao, vanaf ¤ 138.
quote:
hihihihihihiquote:* Sugar naar eigen auto tuurt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |