Dat is opzich wel simpel toch: het is een rots voor apen, maar je bent zo trots als een aap. Dat laatste is conceptueler.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ben nu ook met een paar van die dingen bezig om uit te zoeken waarom het zo is. Ik wil weten waarom het harteloos is en hartendief, gezeik
Hier is die over apetrots:
als het eerste deel een versterkende betekenis heeft en het geheel een bijvoeglijk naamwoord is: beregoed, boordevol, reuzeleuk, apetrots. Maar het is dus wel apenrots en berenvel.
De staart is ook maar van 1 aap, en het is toch apenstaartjequote:Op dinsdag 6 november 2007 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat is opzich wel simpel toch: het is een rots voor apen, maar je bent zo trots als een aap. Dat laatste is conceptueler.
Ja, maar een apenstaartje is toch ook heel concreet, en niet conceptueel zoals het woord 'apetrots'quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De staart is ook maar van 1 aap, en het is toch apenstaartje
Als je wil dat Nederlanders correct spellen heb je twee opties: of de regels niet voortdurend veranderen maar gewoon langere tijd hetzelfde laten, of niet met dit soort uitzonderingen komen ("het is conceptueel dus is er geen n, maar als je het kan zien komt er wel weer een n")quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, maar een apenstaartje is toch ook heel concreet, en niet conceptueel zoals het woord 'apetrots'
Nou, ik zoek die regels maar niet eens op.... als er met termen als 'versterkende eigenschap' gesmeten gaat worden haak ik afquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Er zijn nu twee dingen waar ik niet tegen kan: dat ik steeds als ik twijfelde probeerde logisch te redeneren en dit nogal vaak fout blijkt te zijn, en dat ik de regel waarom iets fout is niet logisch vind.
Apenstaart is een samenstelling van aap en staart. Het enige meervoud van aap is apen, daarom is het apenstaart. Maar als het een samenstelling is van aap en trots komt er geen tussen-n, omdat het een versterkende eigenschap is
Dan maken ze een regel die nog wel te volgen is, en dan zijn er weer vier uitzonderingen op
Volgens mij heb ik de vervoegingen allemaal wel goed, en anders het grootste deel. Dit waren de valkuilen en bij de meeste heb ik langere tijd getwijfeld en degene die ik nu opgezocht heb, heb ik vaker fout dan goed. Ik denk nog steeds dat ik die toets wel gehaald heb, maar ik vind dit zwaar irritant. Vooral omdat ik bij een paar van die vragen zat "ik zou harteloos opschrijven, maar het enige meervoud van hart is harten dus zal het wel hartenloos zijn", en dat blijkt dan toch niet zo te zijn omdat er weer een of andere lijpe uitzondering is. Verder vind ik derde wereld minder logisch dan Derde Wereld, omdat dat tweede duidelijker een naam is en er daardoor geen verwarring kan ontstaan bij een zin als "In de Derde Wereld is het doffe ellende" bij Star Trek-fans. En dan is het om een of andere reden derde wereld, maar als het een land is in die derde wereld wordt het opeens een woord en is het een derdewereldlandquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, ik zoek die regels maar niet eens op.... als er met termen als 'versterkende eigenschap' gesmeten gaat worden haak ik afDan maar foutjes maken (bijna niemand zal ze opmerken
)
Spelfouten in vervoegingen vind ik veel storender. Daar is een heel duidelijke regel voor.
voor de zoveelste keer zekerquote:Op dinsdag 6 november 2007 14:11 schreef LadyBlack het volgende:
Eetze Tim
Etc: diep ademhalen en nog eens proberen?
Heb je wel on(release) in Actionscript staan? Dan zou het pas moeten werken als je de muisknop los laatquote:Op dinsdag 6 november 2007 14:05 schreef Etcetera het volgende:
Flash
ben bezig met een button (alweer) en het ding werkt op zich wel als ik ctrl-enter doe. maar dan doet hij het wel erg goed
hij opent browser en opent een browser en opent een browser en opent een browseer
oeh jij gaat mijn held van de dag wordenquote:Op dinsdag 6 november 2007 14:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Heb je wel on(release) in Actionscript staan? Dan zou het pas moeten werken als je de muisknop los laat
Selecteer de button en klik op Actions. Als je wil dat de button nog speciale dingen doet moet je dat ook ergens aangevenquote:Op dinsdag 6 november 2007 14:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]
oeh jij gaat mijn held van de dag wordenmaar hoe zet ik dat er neer
Hier staat een plaatje met de belangrijkste info in een rood rechthoekje. Zorg dat je onder Actions - Button zit en niet onder Actions - Frame, en stop daar dit stukje code in. Als je wil dat de button er anders uitziet of een kunstje doet als je er met de muis overheen zweeft of aanklikt kan je dubbelklikken op de button, daar heb je weer een paar opties (Up, Over, Down, Hit)quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:42 schreef Etcetera het volgende:
okik moet ff overleggen over wanneer dit klaar moet zijn anders volg ik je pm ff
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |