Ik moet eerlijk zeggen dat mijn probleem met Karwei-latex (voorgemengd en uit de mengmachine) voornamelijk te maken heeft met de problemen als het op de muur zit! Het verft prima (smeert goed, spettert niet extreem) en het dekken gaat ook wel. Uberhaupt verf ik een muur met latex om aan het einde van de muur er nog snel een keertje overheen te gaan. Alleen: als het opgedroogd is ziet het er super uit..totdat je er aan zit! Doffe plekken. Zelfde met waterspetters: zogauw het ook maar een beetje nat wordt krijg je vlekken op de muur. En dat voor verf wat je in principe schoon kan maken? Ik zou niet weten hoe dat zou moeten..quote:Op zondag 4 november 2007 18:19 schreef tinny het volgende:
Ik heb zelf ervaring met de SUPER dekkende latex van GAMMA ... die dat dus niet doet. Perfect om een keertje voor te strijken of om het rood/groen/geel er onder te krijgen en daarn amet de juiste kleur af te latexen maar niet goed om bijvoorbeeld een huiskamer af te latexen...
dus KARWEI huismerk latex en GAMMA huismerk latex allebei niks.. tot zover(ben overigens over de kleurmengmachine latex verf van GAMMA wel te spreken.. die wil nog wel eens in 1 keer dekken..)
Wow, ik schrik best van deze prijs! Ik ben arm (quote:Op zondag 4 november 2007 18:28 schreef zwahiel het volgende:
Heb hier in huis Flexa Couleur Locale gebruikt. Een emmer van 10 liter kostte me 63,95. Daar ging nog een tientje Gamma korting af omdat 't schijnbaar in de reclame was. Maar toch een pittige prijs voor een latex. Ook al is 't in een kleurtje dan.
Sluit me bij deze post aan, ook zeer goede ervaringen metFlexa couleur locale (monco serie)quote:Op zondag 4 november 2007 18:28 schreef zwahiel het volgende:
Heb hier in huis Flexa Couleur Locale gebruikt. Een emmer van 10 liter kostte me 63,95. Daar ging nog een tientje Gamma korting af omdat 't schijnbaar in de reclame was. Maar toch een pittige prijs voor een latex. Ook al is 't in een kleurtje dan.
Moet zeggen, we hebben 't twee keer gedaan, alle muren + plafond. Puur omdat we 't goed dekkend wilde hebben. En 't ziet er prima uit. Dekte goed ook de eerste keer, maar we wilden gewoon klaar d'r mee zijn. Niet dat je achteraf denkt "had ik nog maar een laag gedaan voor de zekerheid".
In de badkamer hebben we echter (bij gebrek aan geld) een latex van Gamma meng merk gebruikt, die is dus om te janken! Hij dekt wel ok, maar je ziet 't verschil gewoon enorm. In de huiskamer / keuken ziet 't er gewoon veel beter uit allemaal. Ook moest die gamma verf echt 4x opnieuw gedaan worden terwijl Flexa eigenlijk al in een keertje voldeed.
Dat zijn de dure themakleuren. Een emmer van 10 liter in de standaard kleuren zijn zoals je zelf al vond, veel goedkoper.quote:Op zondag 4 november 2007 18:50 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Wow, ik schrik best van deze prijs! Ik ben arm () en heb me dus nooit zo verdiept in de duurdere verfsoorten. Maar dit vind ik toch best wel veel geld... Als je het jaren op je muur wil laten zitten, dan kan ik me zo`n investering voorstellen maar ik hou er nogal van om de kleuren in huis te veranderen. Max 1.5 jaar en dan gaat er toch wel weer een ander kleurtje over. Ik geef toe: heb tot nu toe alles met verf van de karwei gedaan en naast dat de kleuren beginnen te vervelen, begon ik me ook te irriteren aan de doffe plekken en vlekken op de muren...
We hebben het plafond 1 keer gedaan met perfect finish muurverf.quote:Op zondag 4 november 2007 18:19 schreef tinny het volgende:
Ik heb zelf ervaring met de SUPER dekkende latex van GAMMA ... die dat dus niet doet. Perfect om een keertje voor te strijken of om het rood/groen/geel er onder te krijgen en daarn amet de juiste kleur af te latexen maar niet goed om bijvoorbeeld een huiskamer af te latexen...
dus KARWEI huismerk latex en GAMMA huismerk latex allebei niks.. tot zover(ben overigens over de kleurmengmachine latex verf van GAMMA wel te spreken.. die wil nog wel eens in 1 keer dekken..)
Toch de meest verstandige keuze.quote:Op zondag 18 november 2007 11:09 schreef tinny het volgende:
Ik hrb uiteindelijk toch de HISTOR gekocht (monodek, wit 58,95 euro voor 12,5 liter)
Morgen gaat hij er oo...
ervaringen zal ik hier morgen of overmorgen posten
Tja.. dat had je natuurlijk weer niet vermeld.. Want als er gerookt was, had je wat van dat verf tegen nicotinevlekken moeten gebruiken.quote:Op maandag 19 november 2007 18:47 schreef tinny het volgende:
nou ik heb het er op gesmeerd... moet natuurlijk nog even wachten tot het echt helemaal droog is maar het lijkt er toch op dat niet alle stukken helemaal 100% gedekt zijn dus we zullen nog een 2de keer moeten...
er zat trouwens RAL9001 op(creme wit) en ik smeer er nu gewoon wit op... en er was veel gerookt... dus ik kan me er wel wat bij voorstellen...
als het nu allemala in 1 x gedekt was dan was het echt top.. maar helaas (maar goed beter is er niet..)
Bij mij dekte Monodek gewoon in twee keer (en het plafond was echt heel geel), dus als ik TS was zou ik me nog geen zorgen maken.quote:Op maandag 19 november 2007 20:11 schreef athlonkmf het volgende:Want als er gerookt was, had je wat van dat verf tegen nicotinevlekken moeten gebruiken.
over heel het plafond en de muren?? amaai zeg dan was het duur gewordenquote:Op maandag 19 november 2007 22:18 schreef Marsepein het volgende:
De hechting zal ook niet optimaal zijn, niet dat dat op het plafond zo'n probleem is, maar goed is anders. Je had beter eerst een vlekkenisoleer er overheen kunnen smeren.
Foute berekening. als je praxis/gamma spul had gekocht voor deze situatie, zal je het waarschijnlijk 6x moeten verven.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:29 schreef tinny het volgende:
Uiteindelijk bleken het niet alleen de nicotine plekken (in de hoek en randjes) te zijn maar zag je in het ochtend licht ook nog de creme onderkleur (ral9001) er door heen komen.
Dus ik had het hoe dan ook (ook al had ik die vlekkenspray gebruikt) toch 2 keer gedaan voor een glad, mooi en egaal resultaat.
Tja en dan de vraag zijn we goedkoper uit...
ik heb nu +/- 32,5 liter er op gesmeerd HISTOR twv 145 euro. en daarvoor heb ik het ruim 2 x kunnen doen.
Stel dat ik praxis/gamma troeli spul had gekocht 50 liter twv 75 euro dan had ik het dus 3 x kunnen doen.
maar dan had ik wel nog 1 keer extra moeten schilderen...
Vraag: zet je het dan alsnog vrij dik op op de muur, of rol je het echt flink uit?quote:Op zaterdag 17 november 2007 08:59 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb een kortharige roller gebruikt. Daarmee krijg je een veel mooier, gladder resultaat. Er gaat miner verf op zo'n roller, dus je moet vaker aanzetten. Het is dus iets meer werk, maar het resultaat is dan ook veel mooier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zegt niks.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:19 schreef Pollewoppie het volgende:
Ik heb nu al meerdere keren gekozen voor het eigen merk van Karwei (toen ik er werkte is me ooit verteld dat deze verf door Flexa word gemaakt)
met dit weer kun je met 1 persoon denk ik gewoon blijven doorschilderen, dus als je klaar bent met 1 x schilderen van een kamer kun je weer gelijk bij het begin beginnenquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:47 schreef Nijna het volgende:
Ik kan wel wat tips gebruiken...
Hoe lang duurt het voor je een tweede laag kan aanbrengen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |