abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3273699
hhmm.. ooit tegen mijn ex-vriendin verteld dat ik dat ook had (vooral met letters) ... begreep ze niet echt volgens mij ...
(nee, niet daarom uitgegaan)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 23 februari 2002 @ 15:12:01 #52
14947 Bakbeest
Het beest is los!
pi_3273758
Ik geloof dat ze dat synesthesie noemen.

Synesthesie is het verschijnsel waarbij een stimulus in het ene zintuig wordt ontvangen en in een andere een gewaarwording oproept. De term `synesthesie' komt van het Griekse syn (samen) en aisthesis (waarnemen). Audition colorée of het horen van kleuren in muziek en (mede)klinkers is de meest voorkomende vorm van synesthesie. Synestheten ervaren dit in sterkere vorm - zij zien bijvoorbeeld lichtvlekken voor hun ogen - dan anderen die alleen een innerlijk kleurgevoel ervaren.

| BMW : Bacardi, Malibu, Whiskey |
pi_3273767
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 15:12 schreef Bakbeest het volgende:
Ik geloof dat ze dat synesthesie noemen.

Synesthesie is het verschijnsel waarbij een stimulus in het ene zintuig wordt ontvangen en in een andere een gewaarwording oproept. De term `synesthesie' komt van het Griekse syn (samen) en aisthesis (waarnemen). Audition colorée of het horen van kleuren in muziek en (mede)klinkers is de meest voorkomende vorm van synesthesie. Synestheten ervaren dit in sterkere vorm - zij zien bijvoorbeeld lichtvlekken voor hun ogen - dan anderen die alleen een innerlijk kleurgevoel ervaren.

dank voor de uitleg
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_3274785
Jullie hebben er duidelijk allemaal geen verstand van:

Maandag = Rood
Dinsdag = Groen
Woensdag = Geel|Wit
Donderdag = Blauw
Vrijdag = Oranje
Zaterdag = Wit
Zondag = Wit

Dat komt omdat we vroeger zo de dagen in de kleuterklas onder elkaar hadden staan op papiertjes die die kleur hadden. (wit betekende dus vrij) En als het Dinsdag was dan verschoof het pijltje naar het groene papiertje.

Maaruum, hoe komen jullie aan je kleuren

zaterdag 23 februari 2002 @ 17:36:01 #55
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3274917
Ik denk bij vrijdag en zaterdag atuomatisch aan warme, liefdevolle kleuren, omdat ik dan meestal naar mn lief toega...
Dat vind ik toch wel gek ergens
Ook een leuke test trouwens: een psychologische kleurentest (en de uitslag zal ws erg goed kloppen..let maar op)

http://www.colorquiz.com/

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 23 februari 2002 @ 19:08:44 #56
18821 boezzzel
I don't sleep, I dream
pi_3275566
Ik leg zelf de associaties absoluut niet, maar ken het uit een boek, daarin wordt het ook synthesie genoemd meen ik.
*ik eet geen vlees, daar zitten dode dieren in*
pi_3275606
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 17:22 schreef Youssef het volgende:

Maaruum, hoe komen jullie aan je kleuren

de Veronica heeft verschillende kleuren on de dagen aan te geven

Maar ik maak de associatie met kleur helemaal niet.
Maandag is maandag en niet zwart, groen of weet ik veel wat voor kleur.
what's the piont in that??

pi_3275766
Dat heb ik ook wel, met dagen en in mindere mate met getallen... dacht ook altijd dat ik de enige was (nooit met iemand over gehad eigenlijk)

grappig!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')