bij de vogledne dagen denk ik aan de vogledne kleuren:
Maandag: Blauw
Dinsdag: Zwart
Woensdag: Geel (niet te geel)
Donderdag: Donkerrood
Vrijdag: Groen
Zaterdag: Rood/Oranje
Zondag: Wit
veranderen die kleur-associaties nou wel eens? zijn ze bijvoorbeeld voor jou nog precies 'tzelfde als toen je dit topic opende, Verbal?
dathet voor heb net zo duidelijk is als dat gras voor ons groen is...
quote:ik bedoelde ook niet dat ik géén kleur bij muziek voelde, maar dat het per nummer zo sterk wisselt, dat het niet goed te beschrijven is. En idd zijn het vooral kleurencombinaties bij muziek, of eerder verschillende tinten.
Op 23 oktober 2000 21:03 schreef Vork het volgende:
Muziek zeker wel... ik heb er een bepaalde kleur meestal bij.. die ook een soort van gevoel opbrengt.. ook kleuren combinaties enzo...
maar misschien heb je ook wel gelijk hoor
quote:dat heb ik ook.
Op 23 december 1999 14:35 schreef An-ja het volgende:
Ik heb geen kleuren, maar ik zie het jaar in rondjes. &.<BR>De week is een rechte balk voor mij
quote:Ja... ze zijn al jaren hetzelfde.
Op 24 oktober 2000 00:21 schreef bixister het volgende:
veranderen die kleur-associaties nou wel eens? zijn ze bijvoorbeeld voor jou nog precies 'tzelfde als toen je dit topic opende, Verbal?
Grappig trouwens dat er ook mensen zijn met een andere associatie (vormen, hoog en laag).
Ik vind het wel fascinerend, hoor.
V
quote:Is dat niet gewoon het alcoholgehalte in je bloed??
Op 24 oktober 2000 01:41 schreef Ritalin het volgende:
dat heb ik ook.
Niet met kleuren (ben ook kleurenblind),maar inderdaad vormen, trajecten.
De week begint bij zondag (hoog) dan ma t/m vrij laag, en za weer hoog.
- -
\________/
BTW hebben jullie het allemaal fout. Ook de LMK heeft een kleur voor een dag van de week, maar dit is de ENIGE mogelijkheid:
maandag: geel
dinsdag: oranje
woensdag: bruin
donderdag: heeeeel donkerbruin, bijna zwart
vrijdag: beige
zaterdag: geel
en zondag: zwart
quote:NIETES
Op 24 oktober 2000 11:46 schreef Love Mae King het volgende:
Ook de LMK heeft een kleur voor een dag van de week, maar dit is de ENIGE mogelijkheid:maandag: geel
dinsdag: oranje
woensdag: bruin
donderdag: heeeeel donkerbruin, bijna zwart
vrijdag: beige
zaterdag: geel
en zondag: zwart
Shut up, you fool...
V
quote:Oh, dat heb ik ook. En ik denk dat het ècht door de TV-gids komt. Serieus! Zaterdag is rood, zondag is blauw, oh, zeker weten dat het door de TV-gids komt.
Op 23 december 1999 01:20 schreef Verbal het volgende:
Ik ben in mijn 31-jarig bestaan slechts twee mensen tegengekomen die dat ook hebben
quote:Ik heb de Mikrogids, maar mijn dagen zijn niet grijs hoor, mediajunk
Op 24 oktober 2000 12:16 schreef Arcee het volgende:
Oh, dat heb ik ook. En ik denk dat het ècht door de TV-gids komt. Serieus! Zaterdag is rood, zondag is blauw, oh, zeker weten dat het door de TV-gids komt.
V
quote:Das de enige die je echt goed hebt... das nl ook de enige die bij mij al jaren vastligt. De rest verandert vrij regelmatig.
Op 24 oktober 2000 11:46 schreef Love Mae King het volgende:donderdag: heeeeel donkerbruin, bijna zwart
In feite is praktisch alles wat in mijn hoofd zit 'gerangschikt' in kleuren.
quote:Ik heb precies hetzelfde:
Op 23 december 1999 01:20 schreef Verbal het volgende:
Deze vraag zal de meesten van jullie vreemd voorkomen, maar ik stel 'm toch maar even.<BR>De dagen van de week, de maanden, maar ook bepaalde getallen en letters hebben voor mij een kleur. Dat is niet iets dat ik ooit heb bedacht, dat is voor mij gewoon zo
Maandag is wit
Dinsdag is lichtroze
Woensdag is donkergroen
Donderdag is blauw
Vrijdag is rood
Zaterdag is grijs
Zondag is zwart
Ook zo met nummers.
Grappig.
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 26-10-2000 10:10]
we zijn inmiddels weer ruim een jaar verder, en ik ben benieuwd of er meer (nieuwe) users zijn die hier 'last' van hebben.
Ik ben inmiddels iets wijzer, en dat is dat het verschijnsel 'chromaestesie' heet.
Meer Fok!ers die dit kennen?
V.
quote:Ja, toen ik klein was had ik dat vooral. Als ik aan het kleuren was, dan kwam er bijvoorbeeld rood ineens het getal 3 in me op. Is mischien vooral een manier om voor jezelf je omgeving te rangschikken?
Op donderdag 03 januari 2002 11:55 schreef Verbal het volgende:
Meer Fok!ers die dit kennen?
Ben je zelf goed in Wiskunde, Natuurkunde e.d.?
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 04-01-2002 14:50]
quote:Nee.
Op vrijdag 04 januari 2002 14:47 schreef Lithion het volgende:
Ben je zelf goed in Wiskunde, Natuurkunde e.d.?
V.
quote:Hmm.
Op vrijdag 04 januari 2002 14:48 schreef Verbal het volgende:
Nee.
Anyway, bij dagen, gebeurtenissen e.d. heb ik het niet zo. Eerder dus andersom, van kleuren naar getallen.
quote:Bij mij is het bij letters, woorden, cijfers, dagen en maanden.
Op vrijdag 04 januari 2002 14:51 schreef Lithion het volgende:[..]
Hmm.
Anyway, bij dagen, gebeurtenissen e.d. heb ik het niet zo. Eerder dus andersom, van kleuren naar getallen.
V.
Maandag = geel(zoals de maan)
Dinsdag = heel erg donkeroranje bijna rood met nog wat zwart erdoorheen
Woensdag = zwart
Donderdag = absoluut groen met wat zwart erdoorheen(volgens Jarno en zovty zal het een :rkleur hebben denk ik zo )
Vrijdag = wit
Zaterdag = zwart net als de woensdag
Zondag = geel(zoals de zon)
Ik denk persoonlijk dat dit bij mij ontstaan is om de dagen uitelkaar te houden ofzo, zal idd heel vaag klinken voor degenen die dit niet hebben
zoiets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |