abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2007 @ 23:18:13 #26
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_54349058
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 23:07 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik vind je een zeurpiet
En ik vind het smerig als mensen darmen met inhoud van garnalen eten.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_54349526
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:35 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je eet nooit worst? Oke meestal varken maar alá.
Gelul. 99% is met een kunstdarm gemaakt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  zondag 4 november 2007 @ 03:43:33 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54349941
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:31 schreef Curiosity het volgende:

Nou, call me stupid, maar wat er nu grappig is gaat geheel aan mij voorbij.
Hij is zo Schots als maar kan zijn, dat was de clue.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 november 2007 @ 09:37:48 #29
139677 Curiosity
pi_54351024
quote:
Op zondag 4 november 2007 03:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij is zo Schots als maar kan zijn, dat was de clue.
Dan nog snap ik hem niet, want het was n.a.v een opmerking van mij en ik hebhet alleen over Gordon R, dus niet over een nationaliteit,
pi_54351045
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:13 schreef DAMH het volgende:

[..]

Gordon een engelsman
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 4 november 2007 @ 12:06:13 #31
3869 David
Drum the drums
pi_54352605
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:46 schreef Curiosity het volgende:
Ik ga verders niet in discussie maar nog 1 ding wil ik wel kwijt en dat is het volgende.

Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat hier in CUL, door sommige doodleuk wordt gezegd, ach, dat darmkanaaal kan je rustig laten zitten daar proef je niets van.
Als iemand hier al met een pakje of zakje, of zelfs voorgesneden groenten kookt wordt die helemaal afgebrand.
Want dat kan echt niet, is niet culinair verantwoord, nou ik vind het darmkanaal van een garnaal niet culinair verantwoord.

Ik zou zeggen bak er eens 1 zonder kruiden en proef dan eens, bleghhhhhhhhh
Ik proef echt het verschil niet, het zit volgens mij vooral tussen je oren. Ik heb het namelijk al eens geprobeerd, gewoon twee van dezelfde verpakking, bij de een de darm verwijderd, de andere niet, gewoon sec gebakken, zonder zout of wat dan ook. Geen verschil.

Maar goed, in principe heb je wel gelijk dat het misschien 'culinair' gezien niet echt verantwoord is. Het is in elk geval niet gevaarlijk of zo (ik heb zelf op restaurant al heel vaak ongebelde gamba's voorgeschoteld gekregen, waarvan de darm dus NIET verwijderd was). Wat je er zelf mee doet is je eigen keuze, als je geen zin hebt om darmen op te eten moet je ze maar verwijderen, als het je niks kan schelen kun je je die moeite besparen.
  zondag 4 november 2007 @ 12:13:45 #32
139677 Curiosity
pi_54352752
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:06 schreef David het volgende:

[..]

Ik proef echt het verschil niet, het zit volgens mij vooral tussen je oren. Ik heb het namelijk al eens geprobeerd, gewoon twee van dezelfde verpakking, bij de een de darm verwijderd, de andere niet, gewoon sec gebakken, zonder zout of wat dan ook. Geen verschil.

Maar goed, in principe heb je wel gelijk dat het misschien 'culinair' gezien niet echt verantwoord is. Het is in elk geval niet gevaarlijk of zo (ik heb zelf op restaurant al heel vaak ongebelde gamba's voorgeschoteld gekregen, waarvan de darm dus NIET verwijderd was). Wat je er zelf mee doet is je eigen keuze, als je geen zin hebt om darmen op te eten moet je ze maar verwijderen, als het je niks kan schelen kun je je die moeite besparen.
Het geeft een ontzettend bittere smaak af, maar je moet het per garnaal of gamba bekijken, als een garnaal net gegeten heeft is het hele darm kanaal zwart, oftewel poep, maar je hebt er ook bij waarvan het darmkanaal doorzichtig is, daar zit dus niks in, dan proef je het ook niet.

Maar ik lees steeds hier dat het zo moeilijk schoonmaken is maar dat valt toch reuze mee.
Ik heb wel eens zo'n zak van de LIDL met van die grote garnalen met schaal, niet schoongemaakt, maar ik heb ze zo schoon, het is even een handigheidje, een vis fileren vind ik moeilijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')