Bedoel je niet de highlight op de kromming van het leren handvat?quote:Op zondag 4 november 2007 13:25 schreef Tha_Erik het volgende:
3. Uit een oudere zwart/witserie van mij. Ik vond de krommng van het leren handvat leuk.
[ afbeelding ]
tx. hij zei dat zijn abs er nu helemaal goed uitzagen en dattie weer op de foto wilde, maar hij komt 24 december ff naar NL, dus dat word kou lijden voor hem, whehehequote:Op zondag 4 november 2007 13:28 schreef Tha_Erik het volgende:
@Shark.Bait; Ik blijf het een hele toffe en sterke foto vinden. Negative space. En dat hij als klein persoon ook wegkijkt, in plaats van de foto is, het spreekt me alemaal enorm aan.
Ik vind de remake toch minder dan het origineel. Heel vreemd. Van deze serie vind ik #2 en #4 errug sterk. Bij 2 heb je idd het sterke lijnenspel van de takken die toch naar de vogel leiden op de een of andere manier en die laatste heeft gewoon een toffe uitstraling.quote:Op zondag 4 november 2007 13:28 schreef Tha_Erik het volgende:
En in de tijd dat ik dit getypt heb weer twee nieuwe foto's.
[quote]Op zondag 4 november 2007 13:25 schreef Tha_Erik het volgende:
1. Remake van een eerdere foto.
[ afbeelding ]
2. Een kraai in de mist. Op een of andere manier vind ik het lijnenspel van de takken hier heel erg gaaf.
[ afbeelding ]
3. Uit een oudere zwart/witserie van mij. Ik vond de krommng van het leren handvat leuk.
[ afbeelding ]
4. Uit dezelfde serie als de voorgaande. Ik vind 'm heel tof, maar jammer dat de paraplu geen metalen punt meer heeft.
[ afbeelding ]
Dat vermoeden had ik alquote:Op zondag 4 november 2007 13:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
tx, dat was slechts om de mood te zetten, niet om in te zenden.
[ afbeelding ]
(ja hitsige vrouwen, ik weet dat het logo er klote uitziet, so be it)
Aah, okee. Waar blijven de zebra('s) dan?quote:Op zondag 4 november 2007 14:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik alMaar goed...ik wil natuurlijk niet het idee wekken dat ik iemand oversla met het leveren van commentaar
greyscale met omgekeerde curves?quote:Op zondag 4 november 2007 14:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Denkt iemand dat een rode paraplu met de channelmixer zwart kan lijken? Dat moet toch te doen zijn?
Iets teveel gekopieerd hequote:
Die met donkerder gras, en dus meer contrast tussen wit kruis en 'groen' gras vind ik het mooist. Misschien bij de anderen je gras ook wat zwarter maken? (met roodfilter dus)quote:Op zondag 4 november 2007 14:13 schreef PdeHoog het volgende:
Ruk-het-archief-open-deel 2
#PH8 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach
[ afbeelding ]
#PH9 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach
[ afbeelding ]
#PH10 - Amerikaans Ereveld, Omaha Beach
[ afbeelding ]
Dat heet een groen filterquote:Op zondag 4 november 2007 14:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, met dit plaatje
[ afbeelding ]
kom ik toch een heel eind met de channelmixer (red: 0%, green: 50%, blue: 104%, constant: -30%)
[ afbeelding ]
Die roos is lekkerquote:Op zondag 4 november 2007 14:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Aah, okee. Waar blijven de zebra('s) dan?
[ afbeelding ]
uitvoering kan je beter denk ik...of toch zw/w maken....quote:
Al noem je het een aardappel, zolang het werkt ben ik tevredenquote:
Óókal zo tofquote:Londense kinderkopjes:
[ afbeelding ]
Ik zou proberen iets meer contrast aan te brengen op de witte snoepjes het zout. Of die gewoon weglaten en het algehele contrast wat opvoeren van de foto. Je dropjes pepertjes maken een vale indruk.quote:
Volgens mij is het peper en zout...quote:Op zondag 4 november 2007 14:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou proberen iets meer contrast aan te brengen op de witte snoepjes. Of die gewoon weglaten en het algehele contrast wat opvoeren van de foto. Je dropjes maken een vale indruk.
het zijn pepertjes en zeezoutquote:Op zondag 4 november 2007 14:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou proberen iets meer contrast aan te brengen op de witte snoepjes. Of die gewoon weglaten en het algehele contrast wat opvoeren van de foto. Je dropjes maken een vale indruk.
Hmmm..ik hoorde gister iets over dropjes. Vandaar mijn aannamequote:Op zondag 4 november 2007 14:32 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Volgens mij is het peper en zout...
Ik wacht geduldig de dropjes af danquote:Op zondag 4 november 2007 14:32 schreef prupke het volgende:
[..]
het zijn pepertjes en zeezout
dropjes moet ik nog gaan proberen ....
Oja, die extreem wedstrijd, die had ik bijna ook hier kunnen insturen:quote:Op zondag 4 november 2007 14:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Van alle onderwerpen van dit jaar waren er een paar waar ik veel zin in had en dat waren extreem, portret en zwart/wit.
Bij die onderste toch een andere zw/w conversie gebruiken; groen filter is denk ik het mooist. Word de paddestoel zwart, je gras licht.quote:Op zondag 4 november 2007 14:37 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb deze ook nog:
[ afbeelding ]
En deze:
[ afbeelding ]
Hmm, zoiets?quote:Op zondag 4 november 2007 14:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Bij die onderste toch een andere zw/w conversie gebruiken; groen filter is denk ik het mooist. Word de paddestoel zwart, je gras licht.
Tof puckzzz, zo te zien heb jij een leuk middagje gehadquote:Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
@marjo: niets ten nadele van je dochter hoor...maar ik heb nou al zóveel foto's van haar gezien...
model is weg...foto genomen met een Canon EOS 5D(lang verhaal, te lezen in de komende showcase)
[ afbeelding ]
Dat zou heel goed kunnen. Maar als ik kijk naar het aantal keer dat ik haar ingestuurd heb als inzending valt het best mee.quote:Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
@marjo: niets ten nadele van je dochter hoor...maar ik heb nou al zóveel foto's van haar gezien...
zo'n reactie had ik wel verwacht..nevermind, ik heb niets gezegd.quote:Op zondag 4 november 2007 18:07 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Maar als ik kijk naar het aantal keer dat ik haar ingestuurd heb als inzending valt het best mee.
Er zijn er meer die steeds dezelfde persoon als onderwerp hebben. En deze insturen...
hij is lekker An! pose is fijn ontspannen, achtergrond is mooi.quote:Op zondag 4 november 2007 18:06 schreef An24 het volgende:
[..]
Tof puckzzz, zo te zien heb jij een leuk middagje gehadLekker bewerkt, precies scherpte op goede punten !
Heb er zelf ook nog 1 waar ik me bezig ben geweest. Welke foto vinden jullie meest geslaagd voor de wedstrijd?
[ afbeelding ]
Oe...lekker. Zo eentje probeer ik nu al tijden te makenquote:Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
model is weg...foto genomen met een Canon EOS 5D(lang verhaal, te lezen in de komende showcase)
[ afbeelding ]
Dankquote:Op zondag 4 november 2007 18:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hij is lekker An! pose is fijn ontspannen, achtergrond is mooi.
Mjah ze had donkere kleding aan...en ze is nog eens mooi donker..best lastig somsquote:Op zondag 4 november 2007 18:14 schreef Re het volgende:
lekkere plaat An, het zwart loopt net iets vol maar dat kan aan de monitor liggen hier...
Mooi onderwerp zegquote:Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
[ afbeelding ]
Ben het met Re eens, en het is imo meer dan technisch gemierenneuk. Je verliest veel detail, zowel in de vorm van haar lichaam als in haar krulletjes en dat doet de foto geen goed.quote:Op zondag 4 november 2007 18:23 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah ze had donkere kleding aan...en ze is nog eens mooi donker..best lastig somsMaar het doet me te weinig om er wat aan te doen
![]()
Dank. Ik ben nu zowiezo met de hele serie bezig en heb wat jullie comments betreft al betere gevonden..quote:Op zondag 4 november 2007 19:29 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ben het met Re eens, en het is imo meer dan technisch gemierenneuk. Je verliest veel detail, zowel in de vorm van haar lichaam als in haar krulletjes en dat doet de foto geen goed.
Bovendien, zwart-wit conversies staan of vallen met hoe mooi je de zwarten en witten erin houdt, zonder ze over de kop te jagen.
Qua compo, blik en pose een mooie foto verder.
Heel tof, met dat perspectief enzoquote:
2!!!quote:Op zondag 4 november 2007 19:39 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik kwam ook nog wat archiefspul tegen btw:
1) Van de Fok-wedstrijd kleuren:
[ afbeelding ]
2: van de DPChallenge 'bw portrait':
[ afbeelding ]
3: en deze is ook van een Fok-wedstrijd, vorig jaar ergens ofzo:
[ afbeelding ]
die ruis vond ik toen mooi
Forum Opties | |
---|---|