abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:40:38 #1
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_54291799
ik weet dat er hier een topic is geweest soort vergelijkbare verhaal...maar alsnog schrijf ik mijn verhaal
maar dit kan vast een lang verhaal worden dus wees voorbereid Fok!kers

ik ben een student van 22 ik doe ROC in Eindhoven
ik ben aan mijn rechter oor licht slecht horend die ik tijdens de taxi ongeluk kreeg op mijn 14de maar hoor wel goed...alleen kijken sommige werkgevers mij scheel aan wat ik op mijn oor zit...lijkt wel een afluister apparaat denken ze...
maar goed, mijn droom was dat ik graag naar japan wilde gaan, dat was toen ik 17 was...
op mijn 18de ben ik voor het eerst naar japan gegaan op bezoek van mijn japanse vriend Yamoto
ik verbleef daar 17 dagen en ging weg...dat land beviel me erg goed...ik kon me goed aanpassen en voelde me erg thuis...toen heb ik tegen me zelf gezegd ik wil na mijn studie zeker naar japan emigreren...

maar ik kon mijn opleidingen niet doen bij ROC eerste keer was toen ik 18 was toen ik naar ROC ging en wou Autoschadehersteller worden...moet BBL gaan doen, maar zonder werkplek kom je niet verder dan 3 maanden op ROC...dus ik moest mijn opleiding staken...1 jaar rot werkjes gedaan via uitzendbureaus en ging op mijn 19 weer mis...toen vroeg ik of ik BOL mocht doen, ze hadden me geweigerd omdat ik te oud was...en inmiddels weer ging een jaar voorbij toen was ik 20, ging ik detailhandel doen...mijn doel was om ondernemer te gaan worden in groothandel...maar de Decaan heeft me verkeerd informatie gegeven...ze zeiden dat ik via Verkoopmedewerker naar logistiekmedewerker gaan en dan ondernemer Groothandel doen...dus dat was het niet geval...dus nu ben ik 22 en daar zit ik dan 3 weken geleden afgewerkt van mijn leerbedrijf...en kon geen leerplek meer vinden net voor het examen om mijn laatste certificaat te gaan behalen...
nu werkloos en zonder opleiding en eruit gezet door school...en geen motivatie meer om die studie te gaan doen omdat ik dit niet wilde doen dan wat ik had gewilt...dus ik wil niet nog een jaar wachten op andere opleiding want dan is er weer wat van mijn kostbare leven kwijt...kan ik anders niet jong genieten...
vorige week was ik nog een gefrustreerde mens die geen doel meer had en radeloos...
maar toen leerde ik via internet een nederlandse vriend kennen ( gevonden via hi ho english chat )
die 4 maanden geleden emigreerd is naar japan....hij is daar nu leraar engels geworden voor kinder tussen 6-12 jaar...en het bevalt hem erg goed...hij zei...ervaring is niet vereist, diploma ook niet zolang je engels kunt kun je gewoon hier kinderen helpen...dan leer je vanzelf ervaring opbouwen...leraar engels blijkt daar echt tekort te zijn en daarbij wil ik wel kinderen engels laten leren...ik ben eerlijk gezegd erg goed voor engels, gemiddeld score 7,8
en het lijkt me leuk om ook kinderen te gaan opleiden...

mijn reden waarom ik naar japan wil is...japan heeft iets unieks..de sakura bloom, de mysteries, de historie en zelfs kunst, ik hou daar erg van...ik wil alles weten wat lost en vast zit...
niet dat ik nederland beu bent, maar ik heb hier alles wel 100x gezien ik wil nieuwe uitdaging...ik wil niet voor eeuwig in dezelfde huis, straat, stad, provincie of land blijven...het klinkt vast naief maar goed...ik ben gewoon iemand die uitdaging zoekt...

ik ga cursus volgen in volks universiteit Eindhoven om mijn taalkennis te verbeteren in engels zowel japans

maar nu denken jullie vast: "ja en? ga dan ervoor!"
maar voor mij is de raadsel hoe pak ik aan?
het is niet zo van geld bij elkaar rapen en hup de land zonder grenzen ingaan...er moet dingen worden geregeld...hoe kan ik aan werk vinden in japan?
ik weet dat het veel gevraagd is maar graag wil ik jullie hulp en steun...
ik wil graag weten hoe ik stap voor stap van hoe ik en wat ik moet doen en aanpakken

graag wil ik hier iemand mij tips kan geven en hulp kan bieden...

alvast bedankt

Yon
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
pi_54291873
Konichiwa!
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_54291895
quote:
toen leerde ik via internet een nederlandse vriend kennen ( gevonden via hi ho english chat )
die 4 maanden geleden emigreerd is naar japan....hij is daar nu leraar engels geworden voor kinder tussen 6-12 jaar...en het bevalt hem erg goed
kan hij je niet op weg helpen
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
pi_54291922
geen domo arigato hoor, graag gedaan
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
pi_54292073
NI HAO !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:55:56 #6
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_54292143
Respect voor je plannen gaat vast goed komen. en kun je die nederlandse vriend niet om meer info vragen? Lijkt me dat je daar een goede achterdeur aan hebt, wellicht kun je eerst een tijd bij hem logeren ofzo. helemaal aangezien je ook iets met kinderen opleiden wilt gaan doen.

en tja verder.. ik ga wss naar frankrijk en daar is een nederlands Frankrijkforum voor. wellicht ook iets voor oosterse landen? Succes en hou ons i.i.g. op de hoogte
go round
pi_54292197
Wat me opvalt aan jouw verhaal is dat je alles om je heen de schuld geeft van je eigen falen, als ik het zo zou mogen noemen.

Sta je op dit moment wel stevig genoeg in je schoenen om zo'n grote stap te zetten?

Als dit is wat je altijd al wilt dan zou ik het doen, maar weet wel waar je aan begint, ik zou d'r niet aan moeten denken !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:59:07 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54292228
Je doet het voor die compleet ontbrekende seksuele moraal hč?
Ik ga naar huis.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 23:01:46 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54292288
quote:
ik ben eerlijk gezegd erg goed voor engels
Dat hoop ik maar voor je, want je Nederlands is echt om te huilen...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 31 oktober 2007 @ 23:01:46 #10
78498 classpc
I don't like change
pi_54292290
Ik heb niets aan het topic toe te voegen maar heb wel een beetje dezelfde gedachten voor als ik klaar ben met mijn studie. Misschien niet emigreren maar dat zie ik dan nog wel.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 23:02:58 #11
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_54292315
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:57 schreef ForumGek het volgende:
Wat me opvalt aan jouw verhaal is dat je alles om je heen de schuld geeft van je eigen falen, als ik het zo zou mogen noemen.

Sta je op dit moment wel stevig genoeg in je schoenen om zo'n grote stap te zetten?

Als dit is wat je altijd al wilt dan zou ik het doen, maar weet wel waar je aan begint, ik zou d'r niet aan moeten denken !
als die jonge naar japan wilt dan gaat ie ook naar japan

mijngod wat is het forum traag
go round
pi_54293456
Mjah, zoiets word je niet zomaar. Ik neem aan dat voor leraar Engels minstens ook vloeiend Japans moet kunnen praten.
Daar is denk ik minimaal een universitaire diploma voor nodig willen ze je aannemen denk ik.


Maargoed, proberen kan geen kwaad. ;')
  donderdag 1 november 2007 @ 08:16:49 #13
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_54295880
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:59 schreef nietzman het volgende:
Je doet het voor die compleet ontbrekende seksuele moraal hč?
neej neej haha, ik wil gewoon een beroep uit oefenen, niet achter de loopband gaan werken...ik had in Aviko de frietfabriek gewerkt, en moest achter een loopband gaan werken...enige wat ik moest doen is...* er kwamen duizenden aardappelen* moest de rotte aardappelen en stenen weghalen...maar dat kwam volgens mij om de 10 minuten...waardoor mijn ogen erg suf werd door al dat controleren en bijna in slaap viel en de camera stond recht voor mijn neus zo'n 2,5 meter..om de boel in de gaten te houden maar ik zat ook in die veld...dus beter niet slapen...dit bedrijf had wel goeie salaris maar het is een werk waar je alleen maar je ogen en dezelfde beweging moet doen...dus ik ben niet uit op een goede salaris maar meer om prettige werksfeer..alhoewel japanse dames best aantrekkelijk kunnen zijn
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:44 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:

[..]

kan hij je niet op weg helpen
ja daar had ik ook eraan gedacht...maar de probleem is, het tijd verschil in japan is volgens mij 7 uur..waardoor ik dan in de ochten ben en hij in de avond net terug van de werk...en andere probleem is...hij zei dat hij toen geregistreerd heeft voor verloving dus hij kon er makkelijk in en ik sta er niet in, dus andere aanpak en andere richting
alvast domo arigatou
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:55 schreef Komakimo het volgende:
Respect voor je plannen gaat vast goed komen. en kun je die nederlandse vriend niet om meer info vragen? Lijkt me dat je daar een goede achterdeur aan hebt, wellicht kun je eerst een tijd bij hem logeren ofzo. helemaal aangezien je ook iets met kinderen opleiden wilt gaan doen.

en tja verder.. ik ga wss naar frankrijk en daar is een nederlands Frankrijkforum voor. wellicht ook iets voor oosterse landen? Succes en hou ons i.i.g. op de hoogte
honto ni arigatou (heel erg bedankt) ik wenst u ook succes naar frankrijk!
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat hoop ik maar voor je, want je Nederlands is echt om te huilen...
sorry maar engels is gemakkelijker dan nederlands vind ik...alvast sorry voor mijn slecht nederlands
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
  donderdag 1 november 2007 @ 08:30:37 #14
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_54295966
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:57 schreef ForumGek het volgende:
Wat me opvalt aan jouw verhaal is dat je alles om je heen de schuld geeft van je eigen falen, als ik het zo zou mogen noemen.

Sta je op dit moment wel stevig genoeg in je schoenen om zo'n grote stap te zetten?

Als dit is wat je altijd al wilt dan zou ik het doen, maar weet wel waar je aan begint, ik zou d'r niet aan moeten denken !
nou ja...meer aan de regering geef ik de schuld...ze moeten student helpen...bijv: als je leerling aanneemt krijg je belasting voordeel, de reden, mogelijk maakt leerlingen wel eens fouten in de bedrijf en daardoor bedrijf geen omzet verliest maakt maar alsnog wat winst maakt...of leerlingen verplicht aannemen en alsnog belasting voordeel...
dit is meestal de reden dat jongeren vaak met geen hoger dan VMBO diploma en zich ergeren in de samenleving en straks blijkt er nog dat er in nederland de meest domste mensen wonen omdat ze niet hoger hebben dan VMBO (de reden omdat ze niet verder konden komen door gebrek aan werkplek )
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
pi_54296201
is die bevriende Engelse leraar laatst niet opgepakt in Thailand?
  donderdag 1 november 2007 @ 08:55:26 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54296259
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat hoop ik maar voor je, want je Nederlands is echt om te huilen...
Ik wilde het niet zeggen .

En dan over je slechthorendheid, TS: ik weet niet hoeveel gehoorverlies jij precies hebt, maar je moet beseffen dat het voor een slechthorende / dove een stuk lastiger is om een taal (goed) te leren dan voor iemand die niet doof / slechthorend is. Je zult het meeste in de dagelijkse praktijk moeten leren en dat is niet eenvoudig als je slechthorend / doof bent . Ik spreek uit ervaring. Weet waar je aan begint! En dan: Japans leren lezen en schrijven. Waar een wil is, is een weg, maar het is natuurlijk wel een volstrekt andere taal dan het Nederlands.
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:51 schreef MCH het volgende:
is die bevriende Engelse leraar laatst niet opgepakt in Thailand?
Nee, dat was een Canadees . Poging tot grappig zijn mislukt .
Niet meer actief op Fok!
pi_54296456
niet lullig bedoelt maar je hebt VMBO gehaald, en je had n 7,8 voor engels. welke opleiding heeft die vriend in japan gedaan? er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een 7,8 op VMBO en een 7,8 op VWO.
toch veel succes gewenst met deze stap ;-)
  donderdag 1 november 2007 @ 09:33:34 #18
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54296860
--> KAA
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 1 november 2007 @ 11:34:46 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54298622
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:16 schreef Yondaime het volgende:
.dus ik ben niet uit op een goede salaris maar meer om prettige werksfeer..
Dan is Japan wel het laatste land waar je naartoe kunt vluchten. .
Ik ga naar huis.
  donderdag 1 november 2007 @ 12:20:38 #20
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_54299308
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:09 schreef Operc het volgende:
niet lullig bedoelt maar je hebt VMBO gehaald, en je had n 7,8 voor engels. welke opleiding heeft die vriend in japan gedaan? er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een 7,8 op VMBO en een 7,8 op VWO.
toch veel succes gewenst met deze stap ;-)
hij heeft ook VMBO gedaan zoals ik...;) en vond toen meisje van zijn dromen en verliet hij meteen nederland na een jaar hard sparen
Ik heb een lichte vorm van dyslexie, don't mind me! :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')