quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:58 schreef dikkedorus het volgende:...
Nobody cares, iedereen wil gewoon hard rijden (leest: hoge FPS, mooie eyecandy) en dan maakt het niet uit dat je een kutkast hebt, een lelijk keyboard of een voeding die net kiele-kiele is. Als het lekker hard draait is iedereen blij.
...
Daar maak je dus een denkfout denk ik. Ik denk in ieder geval niét zo en ik weet zeker dat ik niet de enige ben... Om nog maar even de auto analogie te volgen... Auto's die 250KM per uur rijden zijn leuk als je in Duitsland woont. In Nederland heb je veel meer aan een auto met lekkere stoelen en een goede stereo/navigatie omdat je hier toch meestal in de file staat. Als je dus gewoon lekker relaxed wil kunnen gamen en helemaal niet alleen maar spelletjes speelt die op de allerduurste kaarten nog amper te spelen zijn moet je dus niét in eerste instantie naar je videokaart kijken.
quote:
UItspraken doen over hardware in drie jaar is erg gevaarlijk, over drie jaar is alle hardware veranderd en ziet de markt er weer anders uit. Ik zou me er geen vijf seconden druk over maken.
Dat blijkt. Maar het zou niet onverstandig zijn er wél eens meer dan 5 seconden over na te denken.
quote:
Je hebt gelijk, maar punt is dat veel mensen gewoon veel geld overhebben voor 3D-prestaties, en dan boeit het ze niet of het gebalanceerd is of niet. Als je boven een bepaald budget komt is de GPU nog het enige waar je winst uit kan halen, dat is het laatste onderdeel dat tegen het dak loopt.
Nu zeg je tenminste "veel mensen" ipv iedereen. En hoe komt dat? Zou dat niet met de marketing van videokaart-makers te maken kunnen hebben? TS komt trouwens nog helemaal niet in de buurt van zo'n budget met zijn ¤1500,- Een game pc van ¤1500,- zit nét ergens in de bovenste helft van MidRange...
Verder in
Goede PC? #2[ Bericht 2% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 03:34:24 ]