Toen ik vroeg om een bron bedoelde ik niet een grafiekje waaruit blijkt dat de 8800GT sneller is dan de 8500GT. Maar om daar toch maar even op te reageren. Ik game zelf nog steeds op een AGP Geforce 5200 en ik weet dus precies wat er met heeeel erg oude kaarten wel of niet mogelijk is. De bencmarks met al die framerate statistieken bewijzen maar één ding en dat is dat duurdere en nieuwere kaarten sneller zijn dan oudere goedkopere kaarten. Je opmerking dat uit die statistieken zou blijken dat met een 8500 GT niet valt te gamen slaat dus helemaal nergens op. Je nuanceert het zelf al door te zeggen dat dat alleen geldt voor een beetje recente spellen maar je vergeet erbij te zeggen dat je bedoelt de meest recente spellen op de hoogste resoluties met alle opties aan. Als TS een vijf jaar oude pc heeft zal hij waarschijnlijk óók een 5200 achtige kaart hebben nu, tenzij hij hem de laatste 3 a 4 jaar nog heeft geupgrade. Voor hem zal een 8500GT in het syteem zoals hierboven met physics kaart dus een geweldige vooruitgang zijn waar hij zeker een maand of drie heel erg blij mee zal zijn. Als dan over een maand of drie de nieuwigheid eraf is en hij een spel van 2008 wel eens op de allerhoogste resoluties wil spelen met alle opties aan kan hij dán, of over een half jaar of jaar, een dán topkaart erin zetten en dan heeft hij over een jaar voor uiteindelijk minder geld een veel sneller systeem dan als hij nú een 8800GT zou kopen, of, als hij 2 weken eerder was geweest een 8800GTX van ¤500,- wat je twee weken geleden vast een prima idee had gevonden, of niet?quote:Op zondag 4 november 2007 22:17 schreef Patjakker het volgende:
[..]
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=856&model2=778&chart=318
En dan valt deze nog erg gunstig uit doordat het gemiddeldes zijn en er dus ook lage settings worden meegenomen en dat ik hier de GTS320 vergelijk. De GT staat er nog niet bij. Met een 8500 valt dus niet te gamen. Althans, niet met een beetje recente spellen.
Verschil van 677 en 1066 is om en nabij 0 (in TS z'n setup uiteraard). En zelfs een nog iets lager geclocked geheugen zou een overal prestatieverlies van zo'n 2 a 5 % geven.
een andere kleine tip... verdiep je eerst even een heel klein beetje in waar het precies over gaat voordat je gaat adviseren...quote:Op zondag 4 november 2007 23:13 schreef hugecooll het volgende:
Een kleine tip: koop (nog) geen 8800GT...
Dat is nou precies mijn hele punt! Hij kost maar ¤75,- en zal toch voor TS een enorme verbetering zijn waar hij maanden plezier van zal hebben, zéker in combinatie met de veel mooiere andere spullen die hij koopt voor wat hij bespaart op de videokaart. En als hij dan over een x aantal maanden nóg sneller wil, dan koopt hij dán een nog veel snellere videokaart voor minder en dan is hij een tweede keer superblij met zijn mooie nieuwe pc.quote:Op zondag 4 november 2007 23:14 schreef Patjakker het volgende:
... En hoe je het ook wil draaien, de 8500GT is toch echt een hele erge low budget kaart. ...
Dat noemen ze marketing en dat gebruiken ze om mensen kaarten van ¤500,- te laten kopen als ze met een van ¤75,- eigenlijk nét zo blij zouden zijn....quote:...Blijft een hoop gegoochel...
Je wil overal het duurste spul nemen, en dan neem je 1 of ander budget videokaartje erbij. Waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel van een game pc. Ik zou me aardig genaaid voelen juist. Koop ik een pc van 1500 euro, moet ik alle setting op low zetten. Zit je daar met je toetsenbord/muis/headset combi van dik 250 euro.quote:Op zondag 4 november 2007 23:26 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat is nou precies mijn hele punt! Hij kost maar ¤75,- en zal toch voor TS een enorme verbetering zijn waar hij maanden plezier van zal hebben, zéker in combinatie met de veel mooiere andere spullen die hij koopt voor wat hij bespaart op de videokaart. En als hij dan over een x aantal maanden nóg sneller wil, dan koopt hij dán een nog veel snellere videokaart voor minder en dan is hij een tweede keer superblij met zijn mooie nieuwe pc.
[..]
Dat noemen ze marketing en dat gebruiken ze om mensen kaarten van ¤500,- te laten kopen als ze met een van ¤75,- eigenlijk nét zo blij zouden zijn....
onzin, ik wil helemaal niet overal het duurste spul hebben. Dat noemen ze geloof ik afschrijving. TS koopt elke 5 jaar een nieuwe PC. De kast gaat makkelijk vijf jaar mee en TS zou hem in principe over vijf jaar gewoon nóg een keer vijf jaar kunnen gebruiken. De monitor gaat in principe ook wel vijf jaar mee. Muis, toetsenbord, headset en monitor zijn de dingen waar je de hele tijd mee in contact bent dus die mogen wel luxe zijn. Gaan allemaal jaren mee, met een beetje mazzel ook allemaal de volle 5 jaar. Moederbord en processor is vijf jaar ook haalbaar, harde schijf als er geen ongelukken gebeuren ook, net zo als de voeding, DVD-speler, alles eigenlijk wel, zélfs de geluidskaart en de physX kaart, júist de PhysXkaart waarschijnlijk. Alleen de videokaart is per definitie al na 3 maanden verouderd en daar kan je dus om up to date te blijven geld aan blijven uitgeven. Vandaar dat ik juist op die videokaart zoveel mogelijk bespaar. Als TS met zijn huidige PC op een framerate van 12 zit, dan haalt hij met een 8500GT in zijn nieuwe PC misschien 120 en met een 8800 GT misschien wel 500... Dan kan hij toch beter die extra ¤150,- in die mooie Razer spullen stoppen? Of in een mooie cooler voor in zijn venster? Of een voeding met lichtjes? Daar heeft hij over vijf jaar nóg plezier van, óf hij zit zich over 3 jaar al kapot te ergeren aan zijn cheapo monitor/keyboard/muis/cooler/enz én aan zijn 8800GT die dan ook alweer 3 generaties over datum is...quote:Op zondag 4 november 2007 23:31 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Je wil overal het duurste spul nemen, en dan neem je 1 of ander budget videokaartje erbij. Waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel van een game pc. Ik zou me aardig genaaid voelen juist. Koop ik een pc van 1500 euro, moet ik alle setting op low zetten. Zit je daar met je toetsenbord/muis/headset combi van dik 250 euro.
Meany :0quote:Op zondag 4 november 2007 23:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
een andere kleine tip... verdiep je eerst even een heel klein beetje in waar het precies over gaat voordat je gaat adviseren...
ben het overigens wél 100% met je eens!![]()
was ook een goede suggestie! maar hij was al gedaan en juist dat wordt al een pagina of 4 over doorgezaagd...quote:Op zondag 4 november 2007 23:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Meany :0
Ik zag 8800GT staan dus ik dacht: Ik geef een goede suggestie
A F S C H R I J V I N G ! ! !quote:Op zondag 4 november 2007 23:51 schreef Patjakker het volgende:
... Dat je kwaliteit spullen haalt is prima, maar je moet dingen in balans zien. Dat geheugen is veel te snel voor deze pc (spul is puur voor overclockers) en die kaart veel te langzaam.
Yup, daar ben ik het ook wel mee eens. Heb zelf een copperhead+razer muismat en een reclusa. Conclusie kan ik me ook in vinden, als ie maar geen 8500 neemtquote:
Het gaat om een systeem met venster en blauw licht, dan is hoe de cooler eruitziet gewoon ook heel belangrijk. Ik heb een suggestie gedaan, jij ook geloof ik of was dat patjakker? TS zal zelf eentje moeten kiezen die hij mooi vindt.quote:Op zondag 4 november 2007 23:57 schreef Athmozz het volgende:
... Cooler zou ik geen geld in stoppen...
ik zou het zelf in mijn geval wel doen (maar ik kijk gewoon wat ik leuk vind & wil hebben, budget pas ik wel een mouw aan), maar als je met die koeler minder te nemen van een 8500GT naar een x1950 pro kan gaan, dan zou ik het tweede kiezen. Met een andere koeler ziet het er iets minder tof uit, maar het gaat wel de primaire functie (namelijk mooi beeld op je scherm toveren) wel een pak beter vervullen. Geld voor showelementen vind ik pas nuttig als je systeem zelf op een dermate toereikend niveau staat dat die paar euro's die naar je showelementen gaan amper een echte prestatieverbetering meer teweegbrengenquote:Op maandag 5 november 2007 00:10 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het gaat om een systeem met venster en blauw licht, dan is hoe de cooler eruitziet gewoon ook heel belangrijk. Ik heb een suggestie gedaan, jij ook geloof ik of was dat patjakker? TS zal zelf eentje moeten kiezen die hij mooi vindt.
doe dan eens een suggestie voor een 1950 Pro die minder dan ¤90,- kost... Die van Asus is ¤130quote:
ik zeg ook nergens dat je met een 8500GT 2 jaar door kunt. Ik zeg dat TS dan minstens een maand of 3 blij zou zijn en dat hij dan die 8500GT voor een paar tientjes kan verkopen en er een G92 of zo in kan zetten. Maar als er iemand een goede 1950 Pro weet voor minder dan ¤90 of ¤100 dan hoor ik het graag...quote:Op maandag 5 november 2007 00:11 schreef Athmozz het volgende:
daar zit je verkeerd vind ik hoor, met een 8500GT moet je niet zeggen dat je 2 jaar doorkunt, daarmee kan je zélfs nu de laatste nieuwe games moeilijk op volle kwaliteit spelen, zeker als je er zo'n gigantisch scherm aan hangt
Waarom moet het minder dan 90? 130 euro voor goede prestatie's lijkt me een goede deal.quote:Op maandag 5 november 2007 00:18 schreef Tennessee het volgende:
[..]
doe dan eens een suggestie voor een 1950 Pro die minder dan ¤90,- kost... Die van Asus is ¤130
die zag ik ook staan maar ik heb nog nooit van peak gehoord dus dat ga ik niet adviseren....quote:Op maandag 5 november 2007 00:26 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Waarom moet het minder dan 90? 130 euro voor goede prestatie's lijkt me een goede deal.
Ik zie overigens in de pricewatch deze staan:
* Peak VGA Radeon X1950 PRO 256 MB voor 90 euro
Weet niet of dat dezelfde variant is als die Asus.
je budget moet het toelaten om direct naar de 212 te gaan, maar als het budget je de mogelijkheid geeft, dan moet je dat idd doen.quote:Op maandag 5 november 2007 00:28 schreef Tennessee het volgende:
omdat als je naar de 150 gaat je net zo goed meteen die 212 voor de 8800GT neer kan leggen en als je de geluidskaart eruit trekt ben je EAX kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |