Voor zover ik weet zijn er nog geen topics over Rascal Flatts, mijn favoriete band! De band bestaat uit 3 leden: Gary LeVox, Joe Don Rooney en Jay DeMarcus.
''In 2005 verdiende de groep haar derde opeenvolgende ACM en CMA Vocal Group of the Year onderscheiding, en voegde daar Billboard en R&R Artist of the Year trofeeën aan toe. Het trio pakte ook haar eerste Grammy nominatie en hun “Bless The Broken Road” kreeg de Grammy voor Country Song of the Year. Rascal Flatts was de meest gespeelde artiest op country radio in 2005, tien weken op #1 op de radio singels lijst doorbrengend.
Toevoegend, hun “Feels Like Today” CD was het best verkopende country album van het jaar,
met verkoopcijfers van meer dan 2.5 miljoen in 2005 alleen, volgens Soundscan. Het eindigde op #7 in alle genres. In minder dan vijf jaar in de country music scene zijn de CD verkopen van de groep gestegen naar meer dan 8 miljoen, met “Feels Like Today” op vierdubbel platina, en “Melt” en “Rascal Flatts” allebei op dubbel platina.
Wat betreft toeren – De as om welke hun succes draait – vorig jaars “Here's to you” toer brak toeschouwers records en bracht de Rascal Flatts show naar 750.000 mensen in 70 steden, dit maakte het de #2 toer voor alle country muziek en verdiende hen een Break-Through Touring Act of the Year prijs van Billboard.''
(Bron:
http://www.rascalflatts.nl,
http://www.rascalflatts.com)
Discografie:
- Still feels good, Uitgebracht op: 18/09/2007.
- Me and my gang, Uitgebracht op: 04/04/2006. Singles: "What Hurts The Most" (4wk #1), "Me & My Gang", "My Wish".
- Feels like today, Uitgebracht op: 28/09/2004. Singels: "Feels Like Today" (3wk #1), "Bless The Broken Road" (6 wk #), "Fast Cars & Freedom" (3 wk #1), "Skin (Sarabeth)" (#2)
- Rascal Flatts LIVE, Uitgebracht op: 16/09/2003.
- Melt, Uitgebracht op: 29/10/2002. Singels: "These Days" (3 wk #1), "Love You Out Loud," "I Melt" (#2), "Mayberry" (#1)
- Rascal Flatts, Uitgebracht op: 06/06/2000. Singels: Prayin' For Daylight (#1), This Everyday Love, While You Loved Me, I'm Movin' On
Ik geloof dat ze in Nederland nog niet zo bekend zijn.
Ik wil graag weten wat jullie van ze vinden en of je ze überhaupt kent?..
[ Bericht 3% gewijzigd door Chica.Bella op 31-10-2007 15:34:52 ]