abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54266516
quote:
Bron

Allochtonen: er zijn te veel buitenlanders
AMSTERDAM - Vooral Marokkanen en Turken in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen. Bijna zestig procent van de Hagenaars, ongeacht etnische achtergrond, is van mening dat het aantal buitenlanders in de stad te hoog ligt.
Onder Turken leeft dit gevoel het sterkst: maar liefst 73 procent van de Turken vindt het aantal allochtonen in Den Haag te groot. Van de Nederlanders denkt 58 procent er zo over en van de Marokkanen en Surinamers 53 procent.

Dat blijkt uit een jaarlijkse onderzoek van de gemeente Den Haag onder haar inwoners, de stadsenquête.

Ontevreden

De onderzoekers hebben ook onderzocht hoe die gevoelens liggen voor eigen woonomgeving.

De Nederlanders in Den Haag blijken dan beduidend minder ontevreden: slechts 26 procent vindt het aantal allochtonen in de eigen wijk te hoog.

Afname

De Haagse allochtonen zijn wat dat betreft veel minder te spreken over hun eigen buurten. Maar liefst 48 procent van de Marokkanen en 56 procent van de Turken in de hofstad, vindt dat er te veel mensen 'van buitenlandse komaf ' in hun wijk wonen.

Opvallend is wel dat het aantal Turken en Marokkanen dat zich stoort aan buitenlanders in directe woonomgeving ten opzichte van voorgaande jaren wat is afgenomen, terwijl het aantal Nederlanders dat aangeeft hier moeite mee te hebben, juist is gestegen.

In 2004 vond nog 65 procent van de Haagse Marokkanen de hoeveelheid allochtonen in de buurt te hoog. Bij de Turken lag dat percentage toen op 68 procent. Slechts 14 procent van de Nederlanders gaf in dat jaar aan de hoeveelheid buitenlanders in hun wijk te hoog te vinden.
Allochtonen wonen liever tussen Nederlanders dan mede allochtonen, dus zo verschrikkelijk zijn de kaaskoppen niet eens zoals men op Fok! vaak leest.
pi_54266642
quote:
De Nederlanders in Den Haag blijken dan beduidend minder ontevreden: slechts 26 procent vindt het aantal allochtonen in de eigen wijk te hoog.
.
pi_54267269
Tja, misschien dat allochtonen toch meer overlast veroorzaken dan Autochtonen?
pi_54267495
Natuurlijk. Zij ondervinden net zo goed de ernstige sociale en economische gevolgen van een falend immigratie- en integratiebeleid.
pi_54267956
Allochtonen zijn een verrijking voor de Nederlandse samenleving en dragen bij aan de welvaart ook al zijn er soms problemen. Problemen die er net zo goed zijn met Nederlanders van autochtone afkomst.
Zorg goed voor de wereld en voor elkaar. Op naar een wereld zonder grenzen voor mensen.
pi_54269367
Als je als allochtoon vindt dat er teveel allochtonen zijn, dan kan je de problemen toch oplossen door zelf te verdwijnen?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:08:28 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54269427
Op het journaal vorig jaar: een neger in Afrika wordt geïnterviewd en klaagt dat er zoveel migranten zijn. Probleem? "Ze zijn allemaal zo zwart!"
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:26:11 #8
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54269759
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:41 schreef zarGon het volgende:
.
Ik kan je vertellen dat er hier in het Statenkwartier geen buitelanders wonen, eveneens als hier tegenover in de Vogelbuurt, verderop in Duindorp ( ) helemaal niet en in Scheveningen amper.

Dan heb je ook nog Zeeheldenkwartier, Escamp, Bomenbuurt, Archipelbuurt, Belgisch Park, Benoorde en Bezuiden-hout waar amper tot geen buitenlanders wonen.

In het Centrum waarschijnlijk ook erg weinig.

Alleen sterk aanwezig in Schilderswijk, Transvaal, Stationsbuurt en Laak-kwartier/haven.

Dus omdat de buitenlanders zo geconcentreerd wonen is het logisch dat juist zij (en dan vooral Turken omdat zij vele maten gematiger zijn) sneller vinden dat er te veel buitenlanders in hun omgeving wonen omdat dat gewoon het geval is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54270747
En waar zijn de standaard linkse huilies nu?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:25:11 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54270931
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:18 schreef JohnDope het volgende:
* meldt
pi_54271201
Toppunt van integratie natuurlijk.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:54:22 #12
117776 OFfSprngr
pi_54271655
quote:
En dan?, heeft rechts het alleenrecht om xenofobisch te schreeuwen dat er altijd te veel buitenlanders zijn?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_54271879
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:54 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En dan?
Dan worden ze misschien ook eindelijk een keertje wakker.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:14:33 #14
117776 OFfSprngr
pi_54272177
Ik denk dat jij een keer wakker moet worden, het is echt niet zo dat linkse mensen per definitie van allochtonen houden, in fact, ik denk eerder dat het een gevolg is van de stigmatisering van linkse bestuurders door simpele rechtse mensen zoals jijzelf.
.
.
pi_54272544
-edit- Nutteloos

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 31-10-2007 10:30:58 ]
pi_54272674
quote:
Euhm, hier!

[ Bericht 7% gewijzigd door Toffe_Ellende op 30-10-2007 22:46:37 ]
pi_54273252
Met een beetje geluk lost het probleem in veel Nederlandse steden zich vanzelf op. Allochtonen die beseffen dat ze beter kunnen terugkeren naar hun land van herkomst en de daad bij het woord voegen. Ik heb een poos terug al eens geschreven dat ze wat mij betreft best wat gestimuleerd mogen worden in die richting. Geef ze bijvoorbeeld een krediet mee om in hun vaderland een eigen bedrijfje te kunnen starten ofzo.

Zij die dan in Nederland achterblijven, vormen een minder massale groep, kiezen er bewust voor om hier te blijven en zullen vermoedelijk beter integreren. Iedereen blij.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 02:36:03 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54276671
Dit is helemaal geen nieuws. Allochtonen willen spreiding.
Als er te veel mannen op een feestje zijn roep je toch ook niet verwondering op door te zeggen al man: "Ik wou dat hier minder mannen waren en meer vrouwen"?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 04:38:06 #19
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_54277053
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 02:36 schreef Floripas het volgende:
Als er te veel mannen op een feestje zijn roep je toch ook niet verwondering op door te zeggen al man: "Ik wou dat hier minder mannen waren en meer vrouwen"?
Floripas toch wat loop je weer een onzin te verkopen. Ik denk helemaal niet dat mannen dat denken op een homofeestje. Dan hebben ze er totaal geen problemen mee Dus je bent weer lekker aanhet generaliseren

Maar als het al zo erg is dat allochtonen klagen over allochtonen is het wel sneu dat een groot deel van links nog steeds vasthoud aan de knuffelpolitiek.
mai pen rai
pi_54277296
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 02:36 schreef Floripas het volgende:
Niets en niemand die ze tegenhoudt om zelf wat te ondernemen ipv aangereikt krijgen op een presenteerblaadje.

Maar enniwee, ik geloof er geen zak van dat ze willen spreiden. Zelfde zie ik gebeuren in Hongarije waar heel veel Nederlanders op een kluitje gaan wonen, sommige dorpen zijn een complete enclave van kaaskoppen, mofrikanen en meer soorten westers gespuis.
quote:
kletskoek
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:09:12 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54279225
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 07:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

kletskoek
Ik wist niet dat jij zo'n liefhebber was van bukake.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54279490
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 04:38 schreef niet_links het volgende:
Maar als het al zo erg is dat allochtonen klagen over allochtonen is het wel sneu dat een groot deel van links nog steeds vasthoud aan de knuffelpolitiek.
huh .. het is juist links Nederland dat al heel wat jaartjes roept dat er meer gespreid moet worden anders
pleased to meet you
pi_54279579
Een hoogopgeleide autochtoon verhuisd tegenwoordig naar het buitenland om daar een gewenste allochtoon te worden. Dat is prettig voor de allochtoonse gemeeschap, want straks zijn er alleen nog ouderen en laagopgeleiden, meer ruimte voor de allochtoon dus.
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 10:29:25 #24
8781 crew  Frutsel
pi_54279650
quote:
De Haagse allochtonen zijn wat dat betreft veel minder te spreken over hun eigen buurten. Maar liefst 48 procent van de Marokkanen en 56 procent van de Turken in de hofstad, vindt dat er te veel mensen 'van buitenlandse komaf ' in hun wijk wonen.
Misschien zien deze mensen de Nederlanders in hun wijk wel als "mensen van buitenlandse komaf"
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:32:11 #25
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_54279691
grappig he, die allochtonen, het zijn net autochtonen.....
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')