Ja doehoei, echt nietquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:13 schreef Sigmund666 het volgende:
Zeezout [van bijv Balleine] of gesnipperde bieslook nemen. Werkt zeer goed als vervanger. Daarbij is zeezout stukken gezonder als het 'chemische zout van 9 cent'.
Wie heeft dat zeezout-verhaal toch de wereld in geholpen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:45 schreef Computeraddic het volgende:
Wat is een goede vervanger van zout?
Antwoord: Zeezout![]()
Dat lijkt me nou niet echt een gezondere optie, dat is zout EN vetsin, met als bonus suikerquote:
Vegeta (specerij)quote:
Wel heel erg lekker!quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:57 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Vegeta (specerij)
Vegeta is een mengsel van zout, gedroogde groenten, mononatriumglutamaat, suiker, maïzena, specerijen, natriuminosinaat en riboflavine dat gebruikt wordt als smaakversterker. Het wordt geproduceerd door het bedrijf Podravka in Kroatië.
![]()
Martijn, die dingen zijn al een paar keer genoemd en er is ook gezegd dat ze een grote concentratie aan zout bevatten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Soja suas / vissaus
Dat idee heb ik bij de soja suas die ik gebruik niet.quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:57 schreef Stereotomy het volgende:
Martijn, die dingen zijn al een paar keer genoemd en er is ook gezegd dat ze een grote concentratie aan zout bevatten.
Geez, het staat op het etiket, daarnaast beweert iedereen hier dat het zo is, maar jij hebt nog steeds het idee dat er niet zoveel zout inzit?quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik bij de soja suas die ik gebruik niet.
Staat wel op het etiket maar heb niet het idee dat er veel zout in zit
Als het niet zout proeft is het vast deze:quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Geez, het staat op het etiket, daarnaast beweert iedereen hier dat het zo is, maar jij hebt nog steeds het idee dat er niet zoveel zout inzit?
Jij moet wel echt heeeeeel veel verstand van eten hebben, zeg![]()
Klopt, maar als je gewend bent aan alleen zout en peper en hooguit in een wilde bui wat kerry of paprikapoeder dan zou je je ook een beetje verder kunnen gaan verdiepen in wat er verder nog allemaal bestaat aan kruiden, specerijen en smaakmakers.quote:Op woensdag 7 november 2007 10:52 schreef David het volgende:
Zout kun je niet écht vervangen, je kunt hoogstens leren door er minder van te eten om het minder te gaan missen. Waarschijnlijk de enige duurzame en echt gezonde oplossing.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:52 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Wie heeft dat zeezout-verhaal toch de wereld in geholpen?
AL het zout uit de supermarkt is zeezout![]()
[..]
Dat lijkt me nou niet echt een gezondere optie, dat is zout EN vetsin, met als bonus suiker![]()
Oa, bij akzo toch?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:04 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Die pakken zout van 9 cent is chemisch zout. Gemaakt in fabrieken met chemicaliën. . Zeezout wordt gewonnen door zeewater in te dampen en wordt gebruikt als een ingediënt in de keuken en sommige cosmetische producten.
quote:Op woensdag 7 november 2007 12:04 schreef Sigmund666 het volgende:
Wat een bullshit. Die pakken zout van 9 cent is chemisch zout. Gemaakt in fabrieken met chemicaliën. . Zeezout wordt gewonnen door zeewater in te dampen en wordt gebruikt als een ingediënt in de keuken en sommige cosmetische producten.
Bovendien is 'chemisch' zoutquote:Op woensdag 7 november 2007 12:53 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
En waar halen ze volgens jou dan de grondstoffen vandaan? Wordt gewoon uit de grond gepompt hoor, en daar is het ooit terecht gekomen omdat op die plek vroeger zee was. Zeezout dus!![]()
Ik heb iberisch zeezout, met allerlei kruiden voor in de zoutmolen, met mate erg lekker!quote:Op woensdag 7 november 2007 12:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bovendien is 'chemisch' zoutvele malen puurder dan zeezout. Vrijwel 100% NaCl, snufje jodium, that's it.
In zeezout zitten allerlei mineralen, net wat er op dat moment in de zee rondwaarde.
Nee, voor het gezond hoef je niet te kiezen voor zeezoutMaar het is wel erg lekker, van die vlokken of grove korrels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |