abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54262277
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:50 schreef Autoreply het volgende:
Weer een argument extra om te verhuizen uit dit kutland.
Controle op knipperlichten is gemiereneuk, maar daar kan ik me nog íets bij voorstellen, maar als ze aan je lijf hangen een boete? Het lijkt hier de Sovjetunie wel
Ja fietslampjes zijn een reden om te verhuizen.
pi_54262280
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:51 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde snelheid de helft van het buitenland is, grofweg fietssnelheid. Ik heb diverse vrienden die in het buitenland zitten en geregeld in NL moeten zijn. Beiden doen er (vanuit Parijs en Stuttgart) net zolang over om de Nederlandse grens te bereiken als om - vanaf die grens - midden in de randstad terecht te komen...
Wat een onzin het laatste stukje, vanuit parijs , dan is die vriend niet met de spits uit parijs gereden, anders sta je ook 3 uur vast op de pheripherique.

Verder hebben we in nederland veel van het traag (fietser en brommers) en snel verkeer (autos) gescheiden waardoor er ook veel minder ongelukkken gebeuren.

Even on topic, lekker regeltjes neuken onze agenten. Ik denk dat de agenten al blij mogen zijn als de fietser licht heeft. Gaan ze binnenkort dan ook controleren op het witte stukje spatbord en de refelctoren, of deze wel schoon genoeg zijn. Ik verwacht dat onze overheid ook minstens wel een reflectie waarde van reflector bepaald heeft, en gaan ze die dan ook meten.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:12:51 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54262425
Een wit stukje aan je spatbord is al jaren niet meer verplicht.
censuur :O
pi_54262450
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:46 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ja, want de combinatie achterreflector, wielreflectoren, witte achterspatbord, trapperreflectoren en lichtjes op 30 cm boven het frame verwar je makkelijk met welk voertuig?

-Edit-

Enige wat ik me enigszins kan voorstellen is dat lampjes bevestigd aan de jas/tas lastig te zien zijn als je een fietser van de zijkant nadert, dus op kruispunten/t-splitsingen.
Als je een fietser van de zijkant nadert en de lampjes zitten wel op de fiets gemonteerd blijft het hetzelfde, lijkt me. Het is niet zo dat bij mij m'n verlichting alle kanten uitschijnt, in tegendeel, het schijnt dezelfde kant op als normale verlichting alleen is het iets anders gepositioneerd.
Mijn voorlicht zit aan de band van mijn schoudertas op mijn borst, mijn achterlicht aan mijn riem/kontzak. En nee, mijn jas hangt daar niet overheen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_54262464
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:17 schreef RoaRRR het volgende:
Waar gaat het nu om? Dat men je ziet of dat je lichtjes op de juiste plaats op je fiets zitten.

Lijkt mij toch het eerste !
Ik denk dat het er ook om gaat dat er straks niet allemaal van die kerstbomen rond fietsen!
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_54262899
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:04 schreef VoreG het volgende:
Ja fietslampjes zijn een reden om te verhuizen.
Natuurlijk niet alleen, maar de hele manier waarop er steeds meer op regeltjes wordt geneukt in dit land, zonder een realistische blik (probeer 's een tuinhuisje of een dakkapel neer te zetten, succes) gaat mij steeds meer tegen staan. Beginnend ondernemerschap? Vrijwel onmogelijk door alle regels. Een huis naar eigen ontwerp laten bouwen? Onmogelijk...
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Wat een onzin het laatste stukje, vanuit parijs , dan is die vriend niet met de spits uit parijs gereden, anders sta je ook 3 uur vast op de pheripherique.
Onzin. Ik rijd dat stuk geregeld en je staat er op het drukste tijdstip maximaal een uur vast. Parijs (hartje centrum)- Bergen op Zoom doe ik in 3.5 uur normaal gesproken. BOZ - hartje Amsterdam kost me ruim 3 uur, óók als ik om 10 uur 's morgens weg rijdt.
quote:
Verder hebben we in nederland veel van het traag (fietser en brommers) en snel verkeer (autos) gescheiden waardoor er ook veel minder ongelukkken gebeuren.
Klopt, maar op de punten waar dat niet kan (het grootste deel van de wegen dus) is de max-snelheid vaak achterlijk laag. Veel provinciale wegen (met losse fietspaden) mag je 60 km/h. In Duitsland, Frankrijk of Belgie zou je in dezelfde situatie 90 of 110 mogen..
pi_54263286
Goed plan. De hele frontpage is het geloof ik niet met me eens, maar ik vind het een strak plan. Ik rij veel 's avonds en 's nachts auto en het lijkt wel of het cool is om geen licht aan te hebben op de fiets. Ik heb dat principe nooit begrepen, is het zo lastig om je licht aan te doen? Leg dat nou eens uit?

Als die gasten allemaal dronken uit de kroeg komen is het prima dat ze met de fiets gaan, maar het is levensgevaarlijk als je eens ziet hoe die gasten fietsen! Kijk, ik ben echt geen zeikerd, van mij mag je best lekker kloten op de fiets, hoor er allemaal bij, als dat maar op het fietspad gebeurt! Als ik zo'n sukkel voor z'n kloten rij terwijl hij alles fout doet, ken ik nog gaan betalen voor hem ook!

Als ik de politie nog een kleine tip mag geven, doe het als volgt:

Geef mensen die geen licht hebben op hun fiets een tijdelijke boete, ze kunnen binnen een week op het politiebureau laten zien dat ze hun licht gerepareerd hebben. Als dat zo is wordt de boete kwijt gescholden, als ze na die week het niet hebben laten zien, krijgen ze de boete! Ideaal....
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
pi_54263365
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:10 schreef EasyDakota het volgende:


Je snapt het bericht niet. Mensen die wél licht hebben, maar dat niet op hun fiets, maar aan hun kleding hebben hangen krijgen ook een boete. En dát vinden we achterlijk.
pi_54263374
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:44 schreef Autoreply het volgende:

Onzin. Ik rijd dat stuk geregeld en je staat er op het drukste tijdstip maximaal een uur vast. Parijs (hartje centrum)- Bergen op Zoom doe ik in 3.5 uur normaal gesproken. BOZ - hartje Amsterdam kost me ruim 3 uur, óók als ik om 10 uur 's morgens weg rijdt.
Dan vlieg je laag naar noord parijs en gebruik je je trapauto naar noord amsterdam.
quote:
Klopt, maar op de punten waar dat niet kan (het grootste deel van de wegen dus) is de max-snelheid vaak achterlijk laag. Veel provinciale wegen (met losse fietspaden) mag je 60 km/h. In Duitsland, Frankrijk of Belgie zou je in dezelfde situatie 90 of 110 mogen..
Ja dat heb je als je in zeeland woont, dat het dan lijkt alsof het het grootste gedeelte van de wegen is. Ik zie toch niet zoveel provinciale 60 km wegen in brabant. En 110 op een provinciale weg in belgie of duitsland dat is nieuw voor mij, en ook voor de verkeerswetgeving.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_maximumsnelheden_in_Europa
pi_54263457
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:10 schreef EasyDakota het volgende:
Geef mensen die geen licht hebben op hun fiets een tijdelijke boete, ze kunnen binnen een week op het politiebureau laten zien dat ze hun licht gerepareerd hebben. Als dat zo is wordt de boete kwijt gescholden, als ze na die week het niet hebben laten zien, krijgen ze de boete! Ideaal....
Nee, dat gaan ze natuurlijk nooit doen. Dat kost administatief geklooi en bovendien lopen ze dan lekker makkelijk geld mis. En daar gaat het natuurlijk om.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_54263529
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Standaardisatie van verlichting is bedoeld om SNEL te kunnen herkennen wat-wat-is... Te hoge verlichting maakt het afstand schatten lastiger, en dat geknipper is bij een stoplicht net een kerstboom...
bullshit, als ik hardloop heb ik mijn rood lichtje op exact (onderrug) dezelfde hoogte als mijn achterlicht die op de zadelpen is bevestigd.

bovendien, waar wil je een led lampje op arm hoogte anders mee verwarren? Auto's, brommers etc hebben fellere lichten, voetgangers geen. hardlopers, skaters en fietsers kun je in dezelfde snelheid indelen. Dus wat is in vredesnaam het probleem?

Ga eens echt goed controleren op verlichting, en niet of aanwezige verlichting misschien niet op een verkeerde plaats zichtbaar is...
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:48:46 #32
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_54263900
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:10 schreef EasyDakota het volgende:
Goed plan. De hele frontpage is het geloof ik niet met me eens, maar ik vind het een strak plan. Ik rij veel 's avonds en 's nachts auto en het lijkt wel of het cool is om geen licht aan te hebben op de fiets. Ik heb dat principe nooit begrepen, is het zo lastig om je licht aan te doen? Leg dat nou eens uit?

Als die gasten allemaal dronken uit de kroeg komen is het prima dat ze met de fiets gaan, maar het is levensgevaarlijk als je eens ziet hoe die gasten fietsen! Kijk, ik ben echt geen zeikerd, van mij mag je best lekker kloten op de fiets, hoor er allemaal bij, als dat maar op het fietspad gebeurt! Als ik zo'n sukkel voor z'n kloten rij terwijl hij alles fout doet, ken ik nog gaan betalen voor hem ook!

Als ik de politie nog een kleine tip mag geven, doe het als volgt:

Geef mensen die geen licht hebben op hun fiets een tijdelijke boete, ze kunnen binnen een week op het politiebureau laten zien dat ze hun licht gerepareerd hebben. Als dat zo is wordt de boete kwijt gescholden, als ze na die week het niet hebben laten zien, krijgen ze de boete! Ideaal....
als je fietsers zonder licht niet ziet in het donker (er van uitgaande dat dit in een stad is en niet ergens waar geen straat lichten zijn) ben je gewoon onverantwoord bezig en moet je de auto laten staan. Voetgangers hebben immers ook geen licht en kunnen ook op de weg belanden.

Dat van die tijdelijke boete vind ik een erg goed idee! Nog liever zou ik zien dat je de eerste boete van de winter of van het jaar niet hoeft te betalen en een zetje fiets lichtjes krijgt van oom agent. (eventueel tegen een kleine vergoeding) Het doel is immers om zoveel mogelijk fietsers met licht te krijgen. Niet om zoveel mogelijk boetes uit te delen.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:49:47 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54263913
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:10 schreef EasyDakota het volgende:
Geef mensen die geen licht hebben op hun fiets een tijdelijke boete, ze kunnen binnen een week op het politiebureau laten zien dat ze hun licht gerepareerd hebben. Als dat zo is wordt de boete kwijt gescholden, als ze na die week het niet hebben laten zien, krijgen ze de boete! Ideaal....
Geniaal bedacht! En dan allemaal met een huur-fiets van 5 euro langs het politiebureau zeker...
censuur :O
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:50:42 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54263927
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:26 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

bullshit, als ik hardloop heb ik mijn rood lichtje op exact (onderrug) dezelfde hoogte als mijn achterlicht die op de zadelpen is bevestigd.
Als ik hardloop, loop ik op de stoep, en kijk ik uit bij het oversteken!
Je achterlicht mag trouwens niet aan de zadelpen zitten, maar moet achterop de fiets.
censuur :O
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:52:22 #35
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_54263957
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:26 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

bullshit, als ik hardloop heb ik mijn rood lichtje op exact (onderrug) dezelfde hoogte als mijn achterlicht die op de zadelpen is bevestigd.

bovendien, waar wil je een led lampje op arm hoogte anders mee verwarren? Auto's, brommers etc hebben fellere lichten, voetgangers geen. hardlopers, skaters en fietsers kun je in dezelfde snelheid indelen. Dus wat is in vredesnaam het probleem?

Ga eens echt goed controleren op verlichting, en niet of aanwezige verlichting misschien niet op een verkeerde plaats zichtbaar is...
sterker nog het maakt niet uit of je een fietser met de verkeerde lichtjes verwart met iets anders. Als je aan het rijden ben en je ziet "iets" met verlichting (of zonder verlichting maar goed). Dan is het de bedoeling dat je er niet tegen aan rijd. Of het nou een voetganger, fietser, auto, paard, zeehond, of paal is.
pi_54264114
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan vlieg je laag naar noord parijs en gebruik je je trapauto naar noord amsterdam.
Nee hoor. Met de motor rijd ik het vanuit Parijs in 2.5 uur tot de grens bij Zelzate, inclusief een tankstop. 3.5 uur is gewoon met het verkeer mee rijden
quote:
Ja dat heb je als je in zeeland woont, dat het dan lijkt alsof het het grootste gedeelte van de wegen is. Ik zie toch niet zoveel provinciale 60 km wegen in brabant.
Ik wel. Ik woon in Delft, niet in Zeeland. Zowel in de randstad, als de Achterhoek als het gebied, zuidelijk van Utrecht is een fors deel van de wegen 60 km/h max.
quote:
En 110 op een provinciale weg in belgie of duitsland dat is nieuw voor mij, en ook voor de verkeerswetgeving.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_maximumsnelheden_in_Europa
Ik had het over Frankrijk en Duitsland. Frankrijk heb je veel Route Nationale's die vergelijkbaar zijn met onze provinciale wegen en Duitsland is inderdaad 100. Bottomline, in het buitenland rijd je op dezelfde weg 50% harder en dat scheelt je dus zeker 33% reistijd en dan reken ik alle verkeersellende zoals file's en drempels nog niet eens mee...
pi_54264143
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:48 schreef borbit het volgende:

[..]

als je fietsers zonder licht niet ziet in het donker (er van uitgaande dat dit in een stad is en niet ergens waar geen straat lichten zijn) ben je gewoon onverantwoord bezig en moet je de auto laten staan. Voetgangers hebben immers ook geen licht en kunnen ook op de weg belanden.

Dat van die tijdelijke boete vind ik een erg goed idee! Nog liever zou ik zien dat je de eerste boete van de winter of van het jaar niet hoeft te betalen en een zetje fiets lichtjes krijgt van oom agent. (eventueel tegen een kleine vergoeding) Het doel is immers om zoveel mogelijk fietsers met licht te krijgen. Niet om zoveel mogelijk boetes uit te delen.
Ja, voetgangers hebben geen licht, dus mogen auto's dat ook wel. Het is nogal onwaarschijnlijk dat 2 (onverlichte) voetgangers wegens slechts zicht in botsing komen en overlijden (of verwond worden in enige mate). Bij het betreden van de openbare weg door een voetgangerrs is het hun verantwoord om te kijken voor lichtjes. Aangezien zijn slecht zichtbaar zijn.

Ook in een stad staan geen bouwlampen. een verkeerslicht zal een fietser in het zwart weinig beter zichtbaar maken. Zeker bij kruispunten waar je op verkeer van 4 kanten moet letten heb je onvoldoende tijd om zo'n fietser te kunnen waarnemen (ook ik als fietser)
pi_54264189
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als ik hardloop, loop ik op de stoep, en kijk ik uit bij het oversteken!
Je achterlicht mag trouwens niet aan de zadelpen zitten, maar moet achterop de fiets.
Als ik hardloop, loop ik ook graag daar waar geen stoepen zijn. Tuurlijk kijk ik ook uit, maar ik loop vaak op dezelfde plaats als een fietser.

Achterlicht moet op een hoogte van tussen de 0.30 en 1.20 meter boven de weg in het midden van de fiets zijn aangebracht (Artikel 5.18.42).
pi_54264240
Halen ze dan ook de lampjes uit de verkoop die niet aan de eisen voldoen?
Mag ik er aub vanuit gaan dat lampjes die ik bij Halfords koop goedgekeurd zijn ?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:18:33 #40
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_54264326
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:04 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, voetgangers hebben geen licht, dus mogen auto's dat ook wel. Het is nogal onwaarschijnlijk dat 2 (onverlichte) voetgangers wegens slechts zicht in botsing komen en overlijden (of verwond worden in enige mate). Bij het betreden van de openbare weg door een voetgangerrs is het hun verantwoord om te kijken voor lichtjes. Aangezien zijn slecht zichtbaar zijn.

Ook in een stad staan geen bouwlampen. een verkeerslicht zal een fietser in het zwart weinig beter zichtbaar maken. Zeker bij kruispunten waar je op verkeer van 4 kanten moet letten heb je onvoldoende tijd om zo'n fietser te kunnen waarnemen (ook ik als fietser)
Ik denk dat je toch wel alles moet kunnen zien als je in de auto zit. Anders ben je toch lichtelijk nachtblind en mag je in het donker geen auto rijden.

Dat voetgangers niet op de openbare weg mogen komen betekend niet dat het al dan buiten de schuld van de voetganger onmogelijk is dat ze een keer daar verzeild raken.

Ik rij zelf ook wel eens in het donker door de stad, en ben er van overtuigd dat het geen probleem is om fietsers zonder licht gewoon op te merken.

Ik vind trouwens wel dat fietsers licht moeten hebben omdat het toch veiliger is. Ik zeg alleen dat het eigenlijk niet verantwoord is om auto te rijden als je een onverlichte fietser/ verdwaalde voetganger/ auto waarvan de lichten om de een of andere reden uit gevallen zijn. Niet opmerkt totdat je er tegen aan rijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')