Het lijkt mij vrij sterk dat je iets per ongeluk fotografeert. Het is niet zo dat ze geheime plekken zomaar open en bloot neerzetten in gebieden die drukt bezocht worden door toeristen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:
Dat vind ik dan weer eng. Dat ik iets fotografeer en dat dan niet blijkt te mogen en dat ze me dan in de cel gooien ofzo.
Exact! En om dan maar met een tour mee te gaan, vind ik ook weer niks. Het meest geweldige zou ook nog zijn om op sleeptouw meegenomen te worden door locals, a la couch surfingquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:30 schreef Argonath het volgende:
Iran! Ben al jaren gefascineerd door het land en met name de cultuur, maar net zoals Viking vinden mijn vaste reispartners het totaal niks,omdat ze bang zijn! Jammer, want volgens mij is dit juist een land wat super veilig is en je juist veel vriendelijke contacten kan opbouwen met de bevolking..
http://www.nippon-kan.org/senseis_articles/07/teapot/teapot.htmlquote:I found this teapot in Tehran. Please look at it again closely. It should at least make you smile. It is a teapot, but how do we use this teapot? Which spout do we pour from? Actually, only the spout directly across from the handle is connected to the inside of the pot. IF YOU LOOK INSIDE it is simple to see that the other spouts are not connected; only one spout is real. We need to take a close look at Iran on the inside, and not be confused by the “extra spouts” that are portrayed to us.
I too will watch the future relationship between Iran and the world, but with a very calm eye.
quote:Ik wacht nog even met Iran tot mijn collega klaar is met zijn werk en weer teruggaat naar Teheran, maar van hem hoor ik inderdaad ook dat het een behoorlijk veilig land is voor toeristenOp vrijdag 15 oktober 2010 12:30 schreef Argonath het volgende:
Iran! Ben al jaren gefascineerd door het land en met name de cultuur, maar net zoals Viking vinden mijn vaste reispartners het totaal niks,omdat ze bang zijn! Jammer, want volgens mij is dit juist een land wat super veilig is en je juist veel vriendelijke contacten kan opbouwen met de bevolking..
quote:Dat laatste kan toch wel eens tegenvallen. Vrouwen alleen kunnen nog wel eens te maken krijgen met meer aandacht dan aangenaam is en onzedelijke vragen. Gelukkig blijft het daar over het algemeen bij, hoewel in Syrië meerdere - toch zeer decente geklede - reisgenotes op een onbewaakt moment in een tiet geknepen zijn.Op woensdag 20 oktober 2010 17:31 schreef ColdFeet het volgende:
Dat is trouwens in andere delen van het Midden-Oosten zeker ook mijn ervaring: ontzettend weinig criminaliteit. Weinig zakkenrollers, je tas kun je rustig op de achterbank laten liggen, en ook bijvoorbeeld seksuele agressie tegen vrouwen komt bijna niet voor. Zolang je je maar een beetje decent kleedt
quote:Ken je daar mensen via-via, of ben je er op de bonnefooi naartoe gegaan?Op woensdag 20 oktober 2010 17:04 schreef Farenji het volgende:
Ik zit momenteel in Esfahan, wat een prachtige, heerlijke stad! Het Perzische volk is geweldig, ben er helemaal weg van. Die hoffelijkheid, de gastvrijheid, de vriendelijkheid! Vandaag de hele dag op stap geweest met een Esfahani van mijn leeftijd. Gisteren in het theehuis aan de waterpijp gezeten met vier prachtige studentes uit Tehran. Eergisteren urenlange gesprekken gehad met een student terwijl we door het mooie park slenterden. Het echte beeld van Iran kun je alleen maar kan krijgen door er naar toe te gaan en de mensen te spreken. En dat beeld komt *absoluut niet* overeen met dat stereotype cliche dat je meestal op het nieuws en in de media ziet. Veel dingen die ik hoor van de locale mensen stemmen me wel verdrietig. Het lijkt op veel gebieden een bezet land. Maar Iran is superveilig, het voelt als een warm bad. Ik hou van Iran en ik hou nog meer van de Perzen!
quote:Ja joh? Nou, misschien heb ik geluk gehad (of heb ik gewoon een te kleine cupmaat), maar ik vond de mannen in Syrië in het algemeen best respectvol - op een enkeling na die heel onbeschoft staart. Afijn, dan hijs ik me voor Iran wel in een chadorOp woensdag 20 oktober 2010 17:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat laatste kan toch wel eens tegenvallen. Vrouwen alleen kunnen nog wel eens te maken krijgen met meer aandacht dan aangenaam is en onzedelijke vragen. Gelukkig blijft het daar over het algemeen bij, hoewel in Syrië meerdere - toch zeer decente geklede - reisgenotes op een onbewaakt moment in een tiet geknepen zijn.
quote:En hoe is het voor mensen die geen Farsi spreken?Op woensdag 20 oktober 2010 17:04 schreef Farenji het volgende:
Ik zit momenteel in Esfahan, wat een prachtige, heerlijke stad! Het Perzische volk is geweldig, ben er helemaal weg van. Die hoffelijkheid, de gastvrijheid, de vriendelijkheid! Vandaag de hele dag op stap geweest met een Esfahani van mijn leeftijd. Gisteren in het theehuis aan de waterpijp gezeten met vier prachtige studentes uit Tehran. Eergisteren urenlange gesprekken gehad met een student terwijl we door het mooie park slenterden. Het echte beeld van Iran kun je alleen maar kan krijgen door er naar toe te gaan en de mensen te spreken. En dat beeld komt *absoluut niet* overeen met dat stereotype cliche dat je meestal op het nieuws en in de media ziet. Veel dingen die ik hoor van de locale mensen stemmen me wel verdrietig. Het lijkt op veel gebieden een bezet land. Maar Iran is superveilig, het voelt als een warm bad. Ik hou van Iran en ik hou nog meer van de Perzen!
quote:Juist in Iran is me van dat soort praktijken niks opgevallen. Alleen in Syrië was men wat handtastelijk. In Jemen zijn ze in de plattelandsdorpjes ook niet gewend aan ongesluierde vrouwen, maar daar bleef het bij staren: één van mijn reisgenotes ging daar even op het centrale pleintje zitten en was al snel omgeven door een kring mannen die niks anders deden dan haar aanstaren. Bizarre ervaring.Op woensdag 20 oktober 2010 17:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja joh? Nou, misschien heb ik geluk gehad (of heb ik gewoon een te kleine cupmaat), maar ik vond de mannen in Syrië in het algemeen best respectvol - op een enkeling na die heel onbeschoft staart. Afijn, dan hijs ik me voor Iran wel in een chador
quote:Veel jonge mensen spreken goed Engels. Met studenten en pas afgestudeerden kun je goed contact hebben. Met oudere mensen en lager opgeleiden is het lastiger.Op woensdag 20 oktober 2010 18:07 schreef tjoptjop het volgende:
En hoe is het voor mensen die geen Farsi spreken?
Althans, lijkt me dat jij dat spreekt?
quote:Mogen vrouwen ook studeren daar eigenlijk?Op woensdag 20 oktober 2010 21:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Veel jonge mensen spreken goed Engels. Met studenten en pas afgestudeerden kun je goed contact hebben. Met oudere mensen en lager opgeleiden is het lastiger.
quote:60% van de universiteit studenten zijn vrouwenOp vrijdag 22 oktober 2010 03:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mogen vrouwen ook studeren daar eigenlijk?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 03:29 schreef Doler12 het volgende:
[..]
60% van de universiteit studenten zijn vrouwen
quote:Volgens mij studeren Iraniërs sowieso vaak, ook in Nederland.Op vrijdag 22 oktober 2010 03:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
![]()
Ik blijf vrouwenpositie apart vinden. Enerzijds worden ze klein gehouden (hoofddoek, weinig contact met mannen etc.) maar aan de andere kant wordt het studeren dus blijkbaar wel gestimuleerd. Ik beschouw studie (en zeker WO) als zelfontplooiing en op een of andere manier kan ik dat niet koppelen aan de positie van de vrouw aldaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |