abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54238163
He allemaal,

zaterdag avond 21 november heeft mijn inbouw koelkast/vriezer van Pelgrim de geest gegeven. Telefoontje met het keukenbedrijf wat een half jaar geleden de complete keuken geleverd en geplaatst heeft gedaan, en deze wisten mij te vertellen dat ik direct contact op moest nemen met Pelgrim. Zo gezegd, zo gedaan en op donderdag kon eindelijk een monteur komen.

Nu is de beste man afgelopen donderdag inderdaad geweest, en die kwam tot de conclusie dat mijn koelakast inderdaad dood was (dat had ik hem dus ook al wel kunnen vertellen) en dat hij met spoed een nieuwe zou bestellen die hopelijk dan eindelijk deze week geplaatst kan worden.

OK, nu wordt dit dus op de garantie afgehandeld, maar wat kan ik nog doen met de schade die ik gehad heb met alle etenswaren etc. die ik weg heb kunnen gooien omdat de koelkast/vriezer kapot is gegaan? En met de extra boodschappen die ik nu elke keer moet doen omdat ik praktisch niets kan bewaren? Kan ik dit verhalen op mijn inboedelverzekering of niet?

Graag hoor ik jullie wijsheden hierover!

gr.
Boost
Live to ride, ride with your heart
pi_54238186
Gevalletje dikke pech denk ik.

Ontdooit eten declareren, hoe kom je erbij?
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:01:36 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54238230
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 08:57 schreef Document1 het volgende:
Gevalletje dikke pech denk ik.

Ontdooit eten declareren, hoe kom je erbij?
Dikke pech is het zeker, mensen die denken dat ze dit soort dingen kunnen verhalen op de verzekering
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_54238267
tja...ik ben er normaal gesproken ook niet zo'n voorstander van. Echter kwam een vriendin van mij hiermee aanzetten. Dacht eens even te kijken of dit inderdaad zo was.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:06:39 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54238282
Nerd. Ga niet huilen. In Afrika hebben ze geen koelkasten en god weet dat het daar héél warm is.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:09:52 #6
152789 karr-1
pi_54238325
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:05 schreef Boost het volgende:
tja...ik ben er normaal gesproken ook niet zo'n voorstander van. Echter kwam een vriendin van mij hiermee aanzetten. Dacht eens even te kijken of dit inderdaad zo was.
Voor zover ik weet niet, voedsel en dergelijke wordt bij mijn weten niet gezien als een waardevol goed. Het is niet zo dat je meteen niet meer kunt eten als er geen koelkast is, het is op zijn hoogst erg vervelend te noemen.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:10:14 #7
152789 karr-1
pi_54238331
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:06 schreef LasTeR het volgende:
Nerd. Ga niet huilen. In Afrika hebben ze geen koelkasten en god weet dat het daar héél warm is.
Daar heb je wat aan, zo'n antwoord.
pi_54238342
Toch kan ik me bij de gedachte wel iets voorstellen, sommige mensen hebben echt voor een fortuin aan vlees in de vriezer liggen.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:12:12 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54238360
Kun je de schade niet bij Pelgrim declareren? Aangezien het een gevalletje garantie is?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54238392
je kunt het niet declareren bij je verzekering, wel bij de leverancier/producent van je koelkast
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_54238408
Dit komt uit de voorwaarden van mijn verzekering...volgens mij kan het dus wel....

Het niet functioneren van diepvriezers en koelkasten
Het gaat hierbij uitsluitend om schade door bederf (anders dan
door uitschakeling) aan de zich daarin bevindende
levensmiddelen door een defect aan het apparaat.
pi_54238415
Bij ons is ooit is voor 250 euro aan vlees gestolen uit de vriezer, maar dat werd ook gewoon vergoed.
Ze vroegen zo van; hoeveel is er ongeveer meegenomen?
En 250 euro was aan de krappe kant, want het was eerder 300 a 350 geweest maargoed zo'n 250 euro opgegeven en binnen 2 dagen werd het gestort..

Ik zou het eerst via Pelgrim proberen te verhalen.
Als dat niet kan, dan kun je nog altijd je inboelverzekering bellen.
Als het allemaal niet lukt, dan rechtsbijstand inschakelen..

Overigens zou ik persoonlijk rechtsbijstand niet bellen voor 50 euro of minder. als het een 150 euro is, gegarandeerd van wel
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:33:08 #13
152789 karr-1
pi_54238671
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:10 schreef Document1 het volgende:
Toch kan ik me bij de gedachte wel iets voorstellen, sommige mensen hebben echt voor een fortuin aan vlees in de vriezer liggen.
Hmm ja dat is wel waar en dat is natuurlijk ook een beetje waar een vriezer voor bestemd is. Ik kan me herinneren dat de vriezer van mijn ouders ooit uitgevallen is wegens blikseminslag terwijl wij op vakantie waren en de inhoud dus ruim een week heeft liggen rotten. We moesten het begraven in de achtertuin om van de lucht af te komen.

Ik kan me alleen niet herinneren of we dat toen terug hebben gehad van de verzekering. Volgens mij sloeg de bliksem in bij de buren en knalde daardoor ook bij ons de stroom eruit. Maar het is al jaren geleden dus helemaal exact weet ik het niet meer.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:33:53 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_54238683
Als je een 'goede' verzekering hebt is zogenaamde 'koel en vriesschade' gewoon gedekt... Kortom: bel je verzekeraar/pak de polisvoorwaarden en kijk het na en dien het in
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:35:34 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_54238711
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:06 schreef LasTeR het volgende:
ze hebben er ook niks om er in te stoppen, dus dat maakt het wel goed dan...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:36:19 #16
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_54238723
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dikke pech is het zeker, mensen die denken dat ze dit soort dingen kunnen verhalen op de verzekering
leverancier aansprakelijk stellen, da's je enige realistische mogelijkheid.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:40:06 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54238784
Veel verzekeringen vergoeden idd schade door kapotte vriezers..

Echter gaat het hier om garantiewerk, dus zal de verzekering je doorverwijzen naar Pelgrim.
Even een briefje naar Pelgrim sturen dat je ze aansprakelijk stelt en hoe hoog de schade is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 29 oktober 2007 @ 09:41:08 #18
54408 Parzival
Where it happens
pi_54238808
Voor hoeveel euroos heb je eigenlijk in je koelkast liggen.. ? (theoretische vraag)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_54238831
Zorg voor redundancy. En verder inderdaad zou je het kunnen proberen bij de geweldige witgoed producent Pelgrim. Goed onthouden, Pelgrim is vast mooi om te zien, lekker voordelig, maar Pelgrim is vooral goed in vaak stuk gaan. Koop gewoon A-merk apparatuur de volgende keer, dan gaat het in ieder geval de eerste 5 jaar niet kapot...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_54238920
Veel inboedelverzekeringen zullen de schade door de uitval van een vriezer/koelkast dekken. Echter, staat er in de polis vrijwel altijd dat de verzekering niet uitkeert als de schade op een andere manier verhaald kan worden. In jouw geval kun je de schade verhalen op de producent van je keukenapparatuur: Pelgrim (art. 6:185 jo. 6:186 BW).
pi_54239056
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:42 schreef AlphaOmega het volgende:
Zorg voor redundancy. En verder inderdaad zou je het kunnen proberen bij de geweldige witgoed producent Pelgrim. Goed onthouden, Pelgrim is vast mooi om te zien, lekker voordelig, maar Pelgrim is vooral goed in vaak stuk gaan. Koop gewoon A-merk apparatuur de volgende keer, dan gaat het in ieder geval de eerste 5 jaar niet kapot...
Tja...heb een nieuwbouw appartement gekocht waar dit standaard al inzat...Dan ga ik er niet moeilijk over doen. En wat betreft het mooi uitzien, het is een inbouw koelkast dus je ziet er niets van.....
pi_54239084
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:41 schreef Parzival het volgende:
Voor hoeveel euroos heb je eigenlijk in je koelkast liggen.. ? (theoretische vraag)
Zal ongeveer een eurootje of € 60,- tot € 80,- zijn (had best veel vlees en vis in de vriezer liggen dus....ik vind het nog best een aardige waarde bij elkaar
pi_54250598
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 08:55 schreef Boost het volgende:
En met de extra boodschappen die ik nu elke keer moet doen omdat ik praktisch niets kan bewaren?
Hoezo extra boodschappen omdat je niets kan bewaren? Als je niets lang kunt bewaren koop je toch alleen de dingen die je voor die dag nodig hebt en niets extra aangezien je dat toch niet kan bewaren? Dus koop je juist minder in totaal?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_54258152
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:10 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hoezo extra boodschappen omdat je niets kan bewaren? Als je niets lang kunt bewaren koop je toch alleen de dingen die je voor die dag nodig hebt en niets extra aangezien je dat toch niet kan bewaren? Dus koop je juist minder in totaal?
Om even een voorbeeld te geven: Vlees in de supermarkt (waar ik meestal toch wel vandaan haal) zit verpakt per 2 of 3 stuks, is toch lastig om meerdere dagen te bewaren. Sla etc vindt het ook niet leuk om heel veel langer bewaard te worden. Groenten kun je ook niet oneindig gekoeld bewaren etc. Ik weet het, het is inderdaad niet echt bijzonder veel, en er is echt wel mee om te gaan. Het gaat me daarom ook veel meer om de waarde die ik echt weg heb moeten gooien nadat alles ontdooit was. Had gewoon best veel vlees en vis in de vriezer liggen wat bij elkaar toch best wel een leuk bedrag vertegenwoordigd.
pi_54270533
Hier ook een kapotte koelkast van een paar maanden oud. Inhoud van de vriezer is vergoed door de verzekeraar, geen probleem (idd afhankelijk van de voorwaarden).

(Inhoud koelkast was geen probleem, buitentemperatuur verschilde niet veel met beoogde koelkasttemperatuur)
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop