Paar minuutjes is zat hoor, al heb je wel gelijk dat je even moet wachten voor een betrouwbare meting.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:28 schreef JF_ het volgende:
Olie peilen als de boel warm is werkt niet, dan zit er een paar liter in de motor ipv in het reservoir dat je peilt. Minimaal een kwartiertje stil laten staan, liefst nog langer, om alle olie terug te laten zakken.
Die olie moet toch ergens blijven......quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:29 schreef Fukkie het volgende:
nee, alleen toen even in Eindhoven... Daarna ook niet meer (althans, niet dat het mij opgevallen is).
Ik heb niet naar de koelvloeistof gekeken nee. Er is mij wel een keer opgevallen dat er een (klein overigens) vlek op de grond lag nadat ik was weggereden, maar verder heb ik daar niet echt opgelet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die olie moet toch ergens blijven......
Heb je toevallig ook naar de kleur van de koelvloeistof gekeken?
Lagen er olievlekken op de grond als de auto een tijdje ergens gestaan had?
Doe dat idd eerst maar ff, scheelt een hoop giswerk.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:41 schreef Fukkie het volgende:
[..]
Ik zal haar nog eens vragen wat er precies stuk was...
Lampje brandt als er te weinig oliedruk is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:45 schreef Fukkie het volgende:
brand zo'n lampje trouwens alleen als er te weinig olie in de auto zit of ook als er teveel in zit?
Of brand het als er uberhaupt een probleem is met de motorolie?
Klopt, maar niet als ie al kapot was toen ie em kreeg.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:51 schreef RoodWitBlauw het volgende:
BROKKEN = DOKKEN
Lampje gaat toch branden als de oliedruk te laag is, of de temperatuur te hoog is??!?!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:45 schreef Noway666 het volgende:
Zal de kop wel zijn, lekke koppakking of gewoon krom geworden en daardoor iets gaan lekken.
Dat kan het olieverbruik heel goed verklaren en ook de rook.
nee.. weetik , was ook een geintje, maar wel mijn eerste ingeving toen ik verhaaltje hoorde.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:52 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, maar niet als ie al kapot was toen ie em kreeg.
Nee, bij een cinquecento (en 95% van het overige wagenpark) is het alleen een oliedruksensor, geen temperatuurwaarschuwing.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:55 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Lampje gaat toch branden als de oliedruk te laag is, of de temperatuur te hoog is??!?!
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:32 schreef Noway666 het volgende:
Inderdaad, olielampje branden bij een draaiende motor = geen oliedruk.
Geen oliedruk hoeft niet perse te betekenen dat je onvoldoende olie in de motor hebt, sensor kan bijvoorbeeld ook stuk zijn.
Kennis van me heeft een zo'n lampje stuk gehad en meteen olie bijgevuld, een hele fles.Daarna gaan rijden en is hij op de motorolie gaan dieselen, zijn dieselmotor.
![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:10 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Huppa *fles erin* dat moet genoeg zijn.
Heeft zn blokkie het overleeft ;')??
ik snap het niet?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:32 schreef Noway666 het volgende:
Inderdaad, olielampje branden bij een draaiende motor = geen oliedruk.
Geen oliedruk hoeft niet perse te betekenen dat je onvoldoende olie in de motor hebt, sensor kan bijvoorbeeld ook stuk zijn.
Kennis van me heeft een zo'n lampje stuk gehad en meteen olie bijgevuld, een hele fles.Daarna gaan rijden en is hij op de motorolie gaan dieselen, zijn dieselmotor.
![]()
Idd, en dan rookt ie nietquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:45 schreef Noway666 het volgende:
Zal de kop wel zijn, lekke koppakking of gewoon krom geworden en daardoor iets gaan lekken.
Dat kan het olieverbruik heel goed verklaren en ook de rook.
werkt dat ook zo bij het stilstaan (voor stoplichten en bijv in file)?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:52 schreef vronie het volgende:
het is dan wel zo dat als je door een bocht gaat de oliepomp
lucht aan zuigt en dan gaat het olielampje wel branden .
Bij een benzine motor gebeurt er niets meer zodra je bougie geen vonk meer geeft, ontsteking onderbreken en je motor gaat sowieso uit.Een diesel heeft geen ontsteking, deze stop je door de brandstof toevoer te onderbreken. Een diesel draaid prima op diesel, zonnebloemolie.. en ook motorolie! En als dat uit je carterpan gaat lekken langs de cilinder de verbrandingskamer in.. is er voor jou geen enkele manier om dit te stoppen en gaat je dieseltje vrolijk door (als je mazzel hebt kun je m laten afslaan..)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |