abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54401784
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ome Arie is dood toch???
Klopt, al weet ik niet hoe lang. Die DNA afname heeft wellicht niet recentelijk plaatsgevonden.

Een andere mogelijkheid is dat de DNA bij kinderen is afgenomen. Dat kan ook, nl. bij die Gijs W. was dat ook gebeurd en toen postum niet meer langer als mogelijke verdachte bestempeld.
pi_54402071
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inherent aan profiling. Je brengt sporen met elkaar in verband------->modus operandi----->beschrijving mogelijke daders. Dit alles op basis van eerdere precedenten. Vergelijke bare zaken te over. Dan blijken het meestal mannen te zijn. Helaas.

Dat profiling nu eenmaal niet garant staat voor een beschrijving van wat er werkelijk is gebeurd; het zij zo. Het kan dus ook gruwelijk mis gaan. Kijk maar eens naar de ontvoering en moord op Gerrit Jan Heijn in 1987 toen profilers er helemaal naast zaten

Maar bij opsporing moet je nu eenmaal ergens aan beginnen.
Ja, en als je dus afgaat, bij gebrek aan beter van een lustmoord, moet je ook aannemelijk maken dat een potententiële verdachte ook daadwerkelijk in aanmerking komt als lustmoordenaar, volgens mij. Over een periode van 24 jaar is dat wel te doen. Met die filosofie werkt het cold case team van de recherche o.m. ook. Kennis (echte kennis) omtrent mogelijke verdachten in de tussenliggende periode vrijgekomen dan wel mensen willen wél praten na zoveel jaar vanwege veranderde omstandigheden. En dan niet van het niveau hearsay/achterklap/eigen verzinsels (het is niet de sectie Maddie McCann op Fok!, zeg maar). En dus niet iedere man die mogelijkerwijs in contact is geweest met het slachtoffer publiekelijk aanmerken als een mogelijke lustmoordenaar.
I´m back.
pi_54402099
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt, al weet ik niet hoe lang. Die DNA afname heeft wellicht niet recentelijk plaatsgevonden.

Een andere mogelijkheid is dat de DNA bij kinderen is afgenomen. Dat kan ook, nl. bij die Gijs W. was dat ook gebeurd en toen postum niet meer langer als mogelijke verdachte bestempeld.
Dat eerste hoop ik dan maar...
Iig no match.
I´m back.
pi_54402723
quote:
Alle Germa-tips nagetrokken
NIEUWENDIJK - De politie kan nog niets zeggen over de bruikbaarheid van tips over Germa van den Boom uit Nieuwendijk.

Misdaadverslaggever Peter R. de Vries wijdde vorige week zijn hele tv-programma aan de verdwijning uit 1984 met de hoop dat er mensen met nieuwe informatie zouden komen. Er kwamen ruim twintig tips binnen. ,,We zijn nu bezig met het uitzoeken daarvan,’’ zegt M. Erkens van de politie. ,,Omdat het er veel waren, duurt dat vrij lang.’

http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1801891.ece
pi_54402771
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en als je dus afgaat, bij gebrek aan beter van een lustmoord, moet je ook aannemelijk maken dat een potententiële verdachte ook daadwerkelijk in aanmerking komt als lustmoordenaar, volgens mij. Over een periode van 24 jaar is dat wel te doen. Met die filosofie werkt het cold case team van de recherche o.m. ook. Kennis (echte kennis) omtrent mogelijke verdachten in de tussenliggende periode vrijgekomen dan wel mensen willen wél praten na zoveel jaar vanwege veranderde omstandigheden. En dan niet van het niveau hearsay/achterklap/eigen verzinsels (het is niet de sectie Maddie McCann op Fok!, zeg maar). En dus niet iedere man die mogelijkerwijs in contact is geweest met het slachtoffer publiekelijk aanmerken als een mogelijke lustmoordenaar.
Je beschrijft inderdaad het gevaar van een programma als PrdV Hoe ver kan en wil je gaan om het niet te laten ontaarden in een heksenjacht.
pi_54403065
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je beschrijft inderdaad het gevaar van een programma als PrdV Hoe ver kan en wil je gaan om het niet te laten ontaarden in een heksenjacht.
Ja, en de Maddie McCann reeks, je reinste heksenjacht. Het is gelukkig Fok maar. Maar Peter R. gooit het de 'ether' in idd. Ik ben eigenlijk beter van hem gewend...
I´m back.
pi_54403093
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Dat duurt ook lang, maar 30 werd al 20?
I´m back.
pi_54403445
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat duurt ook lang, maar 30 werd al 20?
Het worden er steeds minder ja
pi_54403482
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het worden er steeds minder ja
Ja, maar het natrekken duurt wrs ook vrij lang. Kan PeterR. niet meteen mee scoren.
I´m back.
pi_54412792
quote:
NIEUWENDIJK Ad Mol uit Wijk en Aalburg gaat uit laten zoeken of hij strafbaar is als hij de naam achterhoudt van degene die volgens hem Germa van den Boom uit Nieuwendijk heeft vermoord.....

"Als ik voor de weg zou kiezen om zijn naam aan justitie door te geven, zou hij juist nog meer in zijn schulp kruipen. Daar komt bij dat de zaak verjaard is en justitie toch niets meer kan met dergelijke gegevens.

http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1803088.ece

Motivatie van Ad Mol hiermee verduidelijkt.

Want denk jij ervan Ryan? Is hij strafbaar als hij die naam achterhoud?
pi_54415077
quote:
NIEUWENDIJK Ad Mol uit Wijk en Aalburg gaat uit laten zoeken of hij strafbaar is als hij de naam achterhoudt van degene die volgens hem Germa van den Boom uit Nieuwendijk heeft vermoord.....

"Als ik voor de weg zou kiezen om zijn naam aan justitie door te geven, zou hij juist nog meer in zijn schulp kruipen. Daar komt bij dat de zaak verjaard is en justitie toch niets meer kan met dergelijke gegevens.

http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1803088.ece
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:16 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Misschien dat de verdachte/dader bij een aangifte bij de politie geen zin meer heeft om te zeggen waar ze is als hij aan de publieke schandpaal genageld wordt.

Wellicht dat redelijkheid meer oplevert, volgens mij was de zaak toch al verjaard dus zitten kan hij niet meer. De ouders hebben er dan meer aan dat hij anoniem blijft en zij weten waar Germa is dan dat hij 'gepakt' wordt en zij nog steeds onvindbaar blijft.
Zat ik er niet echt ver naast
pi_54422508
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Motivatie van Ad Mol hiermee verduidelijkt.

Want denk jij ervan Ryan? Is hij strafbaar als hij die naam achterhoud?
Kijk, als Mol de plank misslaat wordt-ie aangeklaagd natuurlijk. Blijkbaar is hij niet voor de volle honderd procent zeker ook en probeert hij via dit soort vage acties een beetje in de soep te roeren. PeterR. doet dat ook blijkbaar. Zoiets zou eventueel effect kunnen sorteren, ik weet niet. Overigens heeft-ie een concreet vermoeden waar Gerda begraven ligt; op zich zou hij natuurlijk al kunnen gaan graven, waarom doet-ie dat niet?
I´m back.
pi_54423129
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:53 schreef StateOfMind het volgende:
Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat men de verjaringstermijn van iig moord af wou schaffen.
dat was idd ter sprake toen VVD regeerde. met linkse kabinetten kun je dit soort wijsheden op je buik schrijven.
pi_54423241
maar afgezien daarvan hoop ik natuurlijk dat de moordenaar gepakt word zodat de ouders deels ontlast worden. helaas ben ik er bang voor dat het spaak loopt. bovendien stelletje bekrompen lamlullen daar die buren en dorp waar zich het allemaal afspeelt. bijna net zo erg als de moord zelf die mensen die er wonen. 0,0 bijdrage en vriendelijkheid.

je hebt toch het idee dat iemand het daar weet maar zijn bek houdt. je zou alle dorpelingen daar uit hun huis moeten kunnen zetten als ze niet praten.
pi_54424400
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kijk, als Mol de plank misslaat wordt-ie aangeklaagd natuurlijk. Blijkbaar is hij niet voor de volle honderd procent zeker ook en probeert hij via dit soort vage acties een beetje in de soep te roeren. PeterR. doet dat ook blijkbaar. Zoiets zou eventueel effect kunnen sorteren, ik weet niet. Overigens heeft-ie een concreet vermoeden waar Gerda begraven ligt; op zich zou hij natuurlijk al kunnen gaan graven, waarom doet-ie dat niet?
Dat klopt. Maar je moet het EXACT weten. Een lijk dat 2 meter diep in de grond ligt delf je niet zomaar. Je moet echt de exacte locatie weten anders is er geen beginnen aan....

Misschien dat ze neus Harry moeten inschakelen. Die met een prikstok aan de gang kan. Maar een lijk kan na 23 jaar wel helemaal verteerd zijn. ...

Overigens heeft Ad Mol een beroepsgeheim. Hij is naast journalist ook maatschappelijk werker.

Als ie er naast zit, dan heeft hij een groot probleem. Smaad.

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 07-11-2007 11:21:28 ]
pi_54424909
quote:
Hoe is het die nacht gegaan? De persoon heeft gebruik gemaakt van de sleutel waar ik u vorige week over vertelde. Hij is naar binnen gegaan en wilde Germa in zijn armen nemen. Daar was Germa niet van gediend. Er ontstond een worsteling, Germa viel ongelukkig en overleed kort daarna. Toen kwamen ome Arie en de buurman binnen. Op een gegeven moment stonden ze met zijn drieën in de keuken en keken naar het levenloze lichaam; uit haar hoofd sijpelde bloed.

De drie mannen kennen elkaar, mogen elkaar. Ze voelen zich gedrieën schuldig. En het domste wat zij konden doen is: afspreken te zwijgen als het graf en het lichaam ergens heen te brengen. Tot aan vandaag hebben ze het zwijgen niet verbroken. Slechts één man die ik verdenk leeft nog en met hem ga ik binnenkort praten. U zult nimmer van mij zijn naam vernemen, maar wel wat er die nacht zich heeft afgespeeld.
Uit de intrigerende column van Ad Mol. http://www.admol.nl/AdMol/archiefcolumns/Aweek44.htm
pi_54425450
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Uit de intrigerende column van Ad Mol. http://www.admol.nl/AdMol/archiefcolumns/Aweek44.htm
Speculatie natuurlijk hè, en redelijk onwaarschijnlijk.
Maar Gerda stond wel bekend als lekker ding oid? Of als iemand die losse zeden had? Heeft PeterR. er iets over vermeld?
Wat voor meisje was het verder, waar zat ze op school, ze had een vrind weten we, hoe ging dat, zaten hele volksstammen achter haar aan?
I´m back.
pi_54425687
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Speculatie natuurlijk hè, en redelijk onwaarschijnlijk.
Ja nogal. Al claimt hij wel 5 jaar onderzoek te hebben gedaan, dus hij het zou best kunnne dat hij eea weet.
quote:
Maar Gerda stond wel bekend als lekker ding oid? Of als iemand die losse zeden had? Heeft PeterR. er iets over vermeld?
Dat Germa in haar laatste jaar een metamorfose onderging en veel vlotter uitzag. Of ze losse zeden had is niets over bekend.
quote:
Wat voor meisje was het verder, waar zat ze op school, ze had een vrind weten we, hoe ging dat, zaten hele volksstammen achter haar aan?
Timide. Ze deed atheneum in Gorinchem. Ze had een paar maanden dat vriendje Marco. Ook niet bekend is of er hele volksstammen achter haar aanzaten. Mijn idee was van niet, volgens mij was het het heel gewoon meisje.
pi_54432818
quote:
WIJK EN AALBURG - In het onderzoek naar de verdwijning van Germa van den Boom uit Nieuwendijk wordt mogelijk ook het onderzoek van journalist en maatschappelij werker Ad Mol uit Wijk en Aalburg betrokken. Een woordvoerder van recherche wil dit niet bevestigen, maar liet woensdag weten zo breed mogelijk onderzoek te doen.

Ad Mol vertelde in een interview aan Omroep Brabant dat hij weet wie de vrouw 23 jaar geleden om het leven heeft gebracht en haar vervolgens spoorloos heeft laten verdwijnen. Recent heeft hij hem een brief geschreven, waarin hij de verdachte vraagt om de locatie aan te wijzen waar Germa van den Boom ligt begraven.

http://www.omroepbrabant.(...)lijk+uitgebreid.aspx
pi_54451746
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja nogal. Al claimt hij wel 5 jaar onderzoek te hebben gedaan, dus hij het zou best kunnne dat hij eea weet.
[..]

Dat Germa in haar laatste jaar een metamorfose onderging en veel vlotter uitzag. Of ze losse zeden had is niets over bekend.
[..]

Timide. Ze deed atheneum in Gorinchem. Ze had een paar maanden dat vriendje Marco. Ook niet bekend is of er hele volksstammen achter haar aanzaten. Mijn idee was van niet, volgens mij was het het heel gewoon meisje.
Wat het vreemd maakt dat er maar liefst 7 potentiële lustmoordenaars in haar omgeving rondhobbelden.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')