abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 februari 2008 @ 08:29:04 #251
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_56555197
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:23 schreef zoeperzazke het volgende:
Jup, ik heb het standaard bij een aantal caafjes, valt me wel op dat het vooral de kortharen zijn. Je kunt het gewoon wegknippen maar NIET te dicht tegen de huid aan, dan kan het veel pijn doen als de caaf tijdens het knippen bv zijn pootje wegtrekt of als je in de huid zelf knipt. Er zit verder geen gevoel in en het doet ook weinig kwaad. Het geeft niet als het er een klein beetje zit, maar als het van opzij ruim uitsteekt gewoon effe knippen.
Bedankt voor het antwoord. Vanmiddag zal ik het weghalen, de hoorngroei!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_56565913
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:23 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Jup, ik heb het standaard bij een aantal caafjes, valt me wel op dat het vooral de kortharen zijn. Je kunt het gewoon wegknippen maar NIET te dicht tegen de huid aan, dan kan het veel pijn doen als de caaf tijdens het knippen bv zijn pootje wegtrekt of als je in de huid zelf knipt. Er zit verder geen gevoel in en het doet ook weinig kwaad. Het geeft niet als het er een klein beetje zit, maar als het van opzij ruim uitsteekt gewoon effe knippen.

@desperadoz: wél oppakken. In de kooi vinden ze alles eng. Ik heb niet veel caafs die in de kooi niet weglopen, terwijl het op schoot de grootste knuffelkonten kunnen zijn. Ik denk dat ze in hun kooi erg op hun hoede zijn. Ze zijn in hun 'natuurlijke omgeving' (zo beschouwen ze het in ieder geval, als hun 'thuis') en daar blijven ze alert op alles wat niet hoort bij 'thuis' (enge handen enzo). Je moet ze er gewoon uitpakken (en ook tamme caafs willen daar gerust hard voor wegrennen) en op schoot nemen, tegen ze praten, een beetje aaien.... Steeds blijven pakken, in je handen houden en zorgen dat ze gewend raken aan uit het hok zijn, dan zijn ze sneller tam dan als je alles in het hok wilt blijven doen
Thank you ik zal het vanavond eens proberen.
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:37:28 #253
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_56567339
quote:
Op maandag 4 februari 2008 23:34 schreef zoeperzazke het volgende:
Met 3 beren zou ik geen risico nemen en zou ik ook kiezen voor 140 lang. Je kunt overwegen om een flat te kopen of te bouwen, dan hebben ze twee of drie verdiepingen en dat is ook wel fijn als ze ruzie hebben en zich af willen zonderen....
Een flat gaat het niet worden helaas. Daar is gewoon echt geen ruimte voor en geld (zelf maken begin ik niet aan ). Het wordt dan denk ik idd een hok van 1.40...ben al aan het rond kijken iig, want de nieuwe caaf komt volgende week al Vind het wel leuk dat er een nieuwe caaf komt en dat we iets kunnen betekenen voor het zielige mannetje, maar vind het wel weer een hoop gedoe ivm nieuwe kooi enzo. Had liever deze gehouden, maar dat gaat echt niet met 3 caafs. Nu maar hopen dat ze het goed kunnen vinden. Tinus en Sjlebby gaat echt prima en daar is geen ruzietje tussen voorgevallen. Hopen dat het nu ook weer zo gaat dus

Dat stilzitten van de caaf herken ik overigens ook. Onze gladhaar Google deed dat ook altijd, die kwam niet van z'n plek of ging langs de muur lopen als ie al liep De borstel en Tessel die we nu hebben racen het hele huis door samen. Vooral Sjlebby (Tessel) is heel nieuwsgierig en rent overal heen om te snuffelen. Die hoorngroei aan het pootje had ik ook bij Google en nu bij Tinus. Beide kortharig dus. Sjlebby heeft het nog niet, maar die is ook nog vrij jong. Maar ben idd benieuwd of hij het krijgt, aangezien dat een langharige is. Zal er eens op letten De nieuwe caaf is trouwens weer een gladharige. We zullen zien of die rondrent in het huis of niet

[ Bericht 24% gewijzigd door ivetje op 06-02-2008 19:43:50 ]
To infinity…and beyond!
pi_56573368
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 18:56 schreef Oxymoron het volgende:
Wie heeft er ook wel eens hoorngroei gehad bij zijn cavia?
Ja Kookai heeft het, ik knip het bij het nagels knippen elke keer weg en opzich heeft ze er geen last van.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_56599848
Hee hallo, ik had ook even een vraagje.
Ik heb vorige week zaterdag twee cavia's uit de knaagdierenopvang (asiel Goofy) hier in de buurt gehaald. De twee schatjes waren daar gedumpt omdat de kinderen geen interesse meer hadden Ik zag ze op de website en ik was spontaan verliefd
Mijn vraag gaat eigenlijk over de voeding. Ik had een zakje Cavia Crispy voor ze gekocht, maar ze zoeken echt alleen de lekkere dingen eruit. Ik heb een paar jaar geleden ook twee cavia's gehad en die deden precies hetzelfde. Toen heb ik die twee voer gegeven wat alleen uit van die zwarte brokjes bestond (volgens mij van Hope Farms).

Ik wil dit weer gaan doen, maar nu is mijn vraag: zijn die zwarte brokjes alleen wel voedzaam genoeg?
En juist de zwarte korreltjes uit het Cavia Crispy zakje laten ze liggen, dus ik weet niet eens zeker of ze het nieuwe voer dan wel willen eten.
Wat raden jullie aan, wat voer betreft?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:23:08 #256
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_56600669
Ik heb hier ook het probleem een beetje. Die korrels eten ze niet, en Tinus zit altijd te de lekkere dingen te bietsen ja Heb ooit per ongeluk die hope farms gekocht en dat aten ze gewoon niet Schoot dus helemaal niet op. Het zal vast goed voedsel zijn met genoeg voedingsstoffen, maar ik vond het gewoon zielig om juist dat gene hem voor te zetten wat ie niet zo lekker vind. Is net zoiets als mij elke dag spinazie geven Zolang ze er gezond uit blijven zien en zich ook gezond gedragen vind ik het prima dat ze alle lekkere dingen eruit halen en de rest laten staan. Al laat ik soms wel het bakje langer staan zodat ze toch die minder lekkere dingen nemen, maar echt alleen dat voorzetten vind ik een beetje zielig
To infinity…and beyond!
pi_56601498
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:30 schreef Ritual-Square het volgende:
Wat raden jullie aan, wat voer betreft?
Ik geef op dit moment enkel science selective (niet goed voor je portomonnee).

Dat blieften ze eerst ook niet, maar toen had ik het gemengd met "lekker" voer met extra vitamine C en langzaam steeds minder, zodat alleen de SS overbleef. Nu eten ze het zonder morren.

Wat dat betreft ben ik heel makkelijk, graag of heel niet. (wel hooi, groenvoer en water in overvloed + gewichtcontrole).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_56601586
ik heb hier nog een zak Science Selective staan (voor Scratch, die at alleen nog zachte brokken), en verder gewoon gemengd voer van Gerty. Maar die science selective wordt nu dus niet meer zacht gemaakt, en er is dus ook niemand meer die het eet
pi_56601884
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:18 schreef Xcalibur het volgende:
ik heb hier nog een zak Science Selective staan (voor Scratch, die at alleen nog zachte brokken), en verder gewoon gemengd voer van Gerty. Maar die science selective wordt nu dus niet meer zacht gemaakt, en er is dus ook niemand meer die het eet
Het is eigenlijk wel vrij raar gegaan: eerst waren ze er dol op, het volgende moment aten ze het niet meer en nu na die vermenging van het andere voer gaat het mondjesmaat naar binnen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_56601914
Hope Farms is goed en lekker voer (ivm het zoutgehalte), maar wordt erg vaak in verband gebracht met blaasproblemen. Liever niet dus.

Zelf geef ik Science Selective, gemengd met een handje Gerty erdoor. In het begin was het even morren (ik ben ook overgestapt van een biks-voer), maar nu gaan alle bakjes schoon leeg. Wel leuk is dat Oger en iwi altijd de science het langste laten liggen en eerst de gerty eruit plukken, terwijl Temptation liever de science heeft en de gerty maar vies vindt. Maar ze eten het gewoon allemaal.

Hét voordeel van Science en Gerty is dat het véél beter uitgebalanceerd is dan de andere voeren en dat de inhoud gestabiliseerd is. In ieder brokje zitten dezelfde voedingsstoffen en die vervliegen nauwelijks, in tegenstelling tot hope farms en andere voeren.

En als ik dan toch aan het promoten ben: voor iedereen die dit voer wil proberen en in de buurt van dordrecht oont of bereid is erheen te gaan, is http://www.knoevel.net/supreme een ongelooflijke knalaanbieding en zéér voordelig voor je portomonnee!
I had a signature once. It was awful.
pi_56602019
dubbel
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_56602036
Dat is idd een overweging waard

Het is wel handig dat ze grootverpakkingen hebben. Ik vind die 2 kg zakken te weinig..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_56602312
Dankjewel allemaal!
Ik heb het Science Selective net even bekeken op internet, het is inderdaad vrij prijzigt. Maar ook niet zó duur dat het onbetaalbaar is. Ik las alleen dat als je dat voer geeft, je vitamine c bij moet voeren? Of loopt dat wel los als je ook redelijk veel groente en fruit bijvoert?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:01:33 #264
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_56602386
Hm die Gerty aanbieding vink anders ook wel leuk !
even overleggen

Ohw en wtf is Timothy Hay, en wat maakt het zo bijzonder dat het zo belachelijk duur is ? wordt het door monnikken gezaait en geknipt met de hand ofzo ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_56602434
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:58 schreef Ritual-Square het volgende:
Dankjewel allemaal!
Ik heb het Science Selective net even bekeken op internet, het is inderdaad vrij prijzigt. Maar ook niet zó duur dat het onbetaalbaar is. Ik las alleen dat als je dat voer geeft, je vitamine c bij moet voeren? Of loopt dat wel los als je ook redelijk veel groente en fruit bijvoert?
Ik geef ze eigenlijk altijd 1 -2 vitamine C pilletjes per dag.

Ze zien het eignlijk als een snoepje

Gelukkig kun je vitamine C niet overdoseren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_56602758
Ik las inderdaad dat cavia's het meestal gewoon lekker vinden. En tot nu toe lusten deze caafjes alles, dus ik denk dat die tabletjes er ook wel ingaan
Dan haal ik meteen vitamine C van roter, als ik toch in de stad ben
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:32:43 #267
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_56602984
Hier krijgen ze gewoon Puik Evert caviavoer. Gaat er prima in en is niet zo belachelijk duur als die science selective Heb daar volgens mij ooit van die brokjes van gehad in een proefverpakking en die moesten ze al helemaal niet. Puik gaat er gewoon goed in op de bruine korrels na (hoewel die meestal 's nachts nog wel opgegeten worden door ze) en verder houden ze zich prima. Vitamine C geef ik eens in de zoveel tijd een tabletje extra en dat is idd gewoon een snoepje voor ze. Is het enige eigenlijk wat ze ook lekker blijven vinden. De rest van al die snoepjes etc. vinden ze de 1e 3 keer lekker en daarna weer niet. Ze krijgen hier nl. elke avond voor het slapen een snoepje van de baas alleen ik weet echt niet meer wat ik voor ze mee moet nemen. Na 3 keer willen ze het allemaal niet meer. Alleen die vitamine C en die knaagstokjes blijven ze lekker vinden. Ben dus al lang blij dat het Puik voer er zo goed in blijft gaan
To infinity…and beyond!
pi_56606039
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:58 schreef Ritual-Square het volgende:
Dankjewel allemaal!
Ik heb het Science Selective net even bekeken op internet, het is inderdaad vrij prijzigt. Maar ook niet zó duur dat het onbetaalbaar is. Ik las alleen dat als je dat voer geeft, je vitamine c bij moet voeren? Of loopt dat wel los als je ook redelijk veel groente en fruit bijvoert?
Nee, die roddel dat Science onvoldoende vit C zou bevatten is onzin, dat komt omdat er minder vitamine C inzit dan in andere merken, máár in Science is het gestabiliseerd en dat vergeet men even. De Hope Farms heeft 3500 als ie uit de fabriek komt, maar de kans is groot dat tegen de tijd dat jij het aan je caafs gefet, het nog maar 500 is, want het vervliegt gewoon heel erg snel. Je hoeft er dus niet per se vit c bij te geven.

En science is misschien wat duurder, maar het is samen met gerty het enige voer dat de juiste calcium/fosfor verhouding heeft wat zeer gunstig is voor caafs met blaasproblemen (wat hier het geval is).

Timothy hooi is inderdaad erg duur maar het is zeer arm aan calcium, is goddelijk lekker en is een uitkomst bij zieke cavia's. Mijn Iwi is momenteel doodziek en gewoon hooi hoeft ze niet, maar Timothy hooi gaat er gelukkig wel een in kleine beetjes in.
I had a signature once. It was awful.
pi_56606126
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:32 schreef ivetje het volgende:
Vitamine C geef ik eens in de zoveel tijd een tabletje extra en dat is idd gewoon een snoepje voor ze. Is het enige eigenlijk wat ze ook lekker blijven vinden. De rest van al die snoepjes etc. vinden ze de 1e 3 keer lekker en daarna weer niet. Ze krijgen hier nl. elke avond voor het slapen een snoepje van de baas alleen ik weet echt niet meer wat ik voor ze mee moet nemen. Na 3 keer willen ze het allemaal niet meer. Alleen die vitamine C en die knaagstokjes blijven ze lekker vinden. Ben dus al lang blij dat het Puik voer er zo goed in blijft gaan
Hier idem dito, mijn verwende krengetjes lusten de meeste knaagdiersnoepjes niet, behalve de knaagstokjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 17:43:32 #270
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_56606343
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 17:23 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Timothy hooi is goddelijk lekker
Jij eet elke avond een hapje hooi mee met je caaf?
To infinity…and beyond!
pi_56607160
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 17:43 schreef ivetje het volgende:

[..]

Jij eet elke avond een hapje hooi mee met je caaf?
Nee, maar ze vliegen erop af alsof het het allerlekkerste voer op aarde is. Echt, gewoon hooi, witlof, andijvie, gras: ze vergeten alles als ik tim hooi in de hooiballen doe. Het gaat ook direct op en er blijft geen stofje van liggen.
I had a signature once. It was awful.
pi_56612534
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 17:23 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn Iwi is momenteel doodziek
Wat heeft Iwi?
pi_56618529
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 22:51 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Wat heeft Iwi?
ze is donderdag weer geopereerd aan blaasstenen. Maar ze heeft het erg zwaarmet het herstel en ze eet erg slecht zelf (niet eigenlijk). Ik ben haar aan het dwangvoeren en sinds gisteravohnd laat is ze zelf weer een beetje gaan eten. Er zit een stijgende lijn in maar het is wel zwaar....
I had a signature once. It was awful.
pi_56618759
Bruce Lee, een agressieve cavia.....

...als we de reclame moeten geloven... Ik had hem al op de radio gehoord, maar gisteren in de Telegraaf:

I had a signature once. It was awful.
  Moderator zaterdag 9 februari 2008 @ 10:02:43 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_56619025
wat een stomme reclame...
iedereen die zn beestjes (konijnen en cavia's vooral) los laat lopen, werkt toch zn snoertjes weg
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')