abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 1999 @ 14:27:00 #1
471 squeeky
Limbo! & Fok! Chatter!
pi_204984
Waarom topic?
- In de ene topic wordt gevraagd heb je het gelezen?
- In de ander topic wordt verwezen naar een link die niet werkt.

Dus hier voor diegene die geen veronica gids in huis hebben en toch mee willen doen aan het forum:

HET SABINE INTERVIEW:

OPM. Sabine is onder het mom van een evaluatie naar de dagboekkamer gelokt waar haar enkele vragen zijn gesteld. Ze weet niet dat het om een 'exclusief' interview gaat voor de veronica gids. Ze weet ook niet de ze de covergirl van de gids is (misschien na vanavond wel )

WAT MIS JE HET MEEST?
Zonder ook maar een seconde over na te denken antwoordt ze: 'Het meeste mis ik m'n ouders!"

WAT IS JE HET MEEST MEEGEVALLEN?
'De mensen hier, de groep!' (Nu na de nominatie ook nog )

WAT IS JE HET MEEST TEGENGEVALLEN?
Heel voorzichtig: 'Oeh, dat vind ik heel moeilijk, daar kan ik bijna geen antwoord op geven, want er is me tot nu toe nog niets echt tegengevallen. Volgens mij weet jij het beter dan ik! Even denken..Nou, 't is me een beetje tegengevallen dat je op sommige momenten toch wel even baalt van al die camera's. Ik had niet verwacht dat ik daar ook maar een moment zo flink van zou balen, maar je krijgt ze toch, die momenten.'

WIE ZIE JE BINNENKORT VERTREKKEN?
'oh, wat een gemene vraag!!! Ehh...wie zie ik binnenkort vertrekken...Moeilijk, maar ik denk dan toch... MONA!'

GA JE HET VOLHOUDEN?
'Als het aan mij ligt, wel!'

HEB JE VRIENDEN VOOR HET LEVEN GEMAAKT?
Heel stellig: 'NEE!' (Dus ook Bart niet, was dus toch FOR THE TIME BEING!!! )

BEN JE JE 24 UUR PER DAG BEWUST VAN DE AANWEZIGHEID VAN DE CAMERA'S?
'Nee'

HOE BELANGRIJK IS DE DAGBOEKKAMER VOOR JE?
'Die speelt nog niet zo'n heel grote rol, voor mij. Ik denk dat hij pas een rol gaat spelen als ik iets kwijt wil, dat ik niet binnen de groep kwijt kan. Dan kom ik naar jullie. Die rol kan wel eens groter worden..'

ZIJN DE RELATIES DIE IN HET HUIS ONTSTAAN KUNNEN, KUNSTMATIG DOOR DE OMSTANDIGHEDEN?
'Ja, absoluut! Ik merk wel dat de meeste mensen in dit huis mij niet zouden aanspreken als ik ze gewoon op straat zou tegenkomen, of in de kroeg. Het zouden niet echt mijn vrienden worden als ik ze toevallig zou ontmoeten. Op twee mensen na.'
'Wie dan? Wat ben jij gemeen! Ik denk dat als ik Willem tegen zou komen in het dagelijks leven, hij iemand zou zijn met wie ik goed op zou kunnen schieten. Vind ik ook een leuke vent om mee te praten. Hij heeft een heel warm hart en dat spreekt me erg aan. Ruud trouwens ook wel. Gewoon, z'n uitlatingen en manier van doen. Dat heb ik als eens gezegd: Hij is ook typisch Brabants. Niet nadenken wat je zegt, gewoon alles eruit flappen. Dat vind ik heel leuk. Maar hij is nou niet direct iemand op wie ik af zou stappen in de kroeg... Absoluut niet! Bianca niet, die zou me nooit aanspreken qua type. Maar, dat is wel goedgekomen hier in huis. Karin ook niet, van haar had ik ook een verkeerde eerste indruk. Tja, Bart is gewoon een jongen die ook tegen zou komen in de kroeg in Tilburg. Hij is ook een van de twee. Trouwens, Maurice ook wel! Die komt overeen met mijn type vrienden.'

HOE DENK JE DAT JE OVER KOMT OF OVER WORDT GEBRACHT DOOR VERONICA?
'Hihi! Ik denk dat ik over kom als iemand die heel snel zegt wat ze voelt op dat moment. Ik kan heel snel reageren op dingen. Bart zei laatst tegen me dat hij altijd eerst 5 minuten nadenkt als iemand hem een opmerking toespeelt. Ik flap er altijd veel te snel iets uit. Ik denk wel dat dat over komt op tv. Verder denk ik dat ik best wel vrolijk ben, enthousiast en spontaan en dat dat ook wel op tv is te zien hoe wij echt zijn. Vooral als ik die verhalen van Mona hoor, kan ik me daar heel goed dingen bij voorstellen. Ook bij de anderen. Ik hoop trouwens ook dat ik een beetje aardig en lief over kom, want dat ben ik ook wel, volgens mij!'

HOE GAAT HET EIGENLIJK MET JE?
'Goed! Ik voel me nog steeds kiplekker (nou ja ) in dit huis! Ondanks de vraag of ik deze mensen uit zou kiezen, dat niet, maar je leert er heel veel van, want de eerste indruk kan zo fout zijn! Je leert dat iedereen iets leuks heeft en iets mindere kanten. Daar leer je mee om te gaan. Vind ik een heel groot voordeel van dit programma. Je moet wel verder kijken dan je neus lang is en dan blijkt het allemaal wel mee te vallen!'

IS HET HUIS NOG STEEDS GROOT GENOEG VOOR JE?
'Ja, ik heb ook nog niet zo'n behoefte om me terug te trekken naar mijn kamer. Helemaal niet! Vind ik niet gezellig! Als ik buiten in m'n eentje een sigaret sta te roken, mis ik het al. Dan denk ik: Daar is niets aan, zo alleen!'

Opmerking:
De dingen die tussen haakjes staan zijn door mij toegevoegd, de rest komt uit de V-gids.
Het is ook duidelijk dat dit interview snelgenoeg na de binnenkomst van Mona afgenomen (er staat echter geen datum bij) maar naar haar antwoorden te zien en het feit dat alle bijgevoegde foto's nog een Sabine toont met vlechtjes

ALGEMENE STUKJES BIJ HET ARTIKEL:

ONTSNAPPEN KAN NIET MEER:
Er is geen ontkomen aan, het beeld en geluid dat 24 uur lang wordt geregistreerd door 24 camera's en 54 microfoons, de zendmicrofoons van de bewoners niet meegerekend. Wat je uiteindelijk bij V. ziet, is een montage van beelden die van 2 uur 's middags de vorige dag tot ongeveer 2 uur 's middags op de dag van de uitzending zijn opgenomen. (En dan nog een herhalingen van een aantal dagen ervoor en ontzettend veel tuin en testbeeld )

SOKKEN EN ZWARTE KLEDING:
Contact met de bewoners is uit den boze. Alleen redacteuren mogen via de intercom met de bewoners die zich in de dagboekkamer bevinden praten.
Er hangen (minstens?) 2 waarschuwingen in regiekamer:
1. Wie contact zoekt met de deelnemers door bv. van een afstand de camera's 'Ja' of 'Nee' te laten gebaren als antwoord op vragen van bewoners, kan hier niet langer werken.
(Is dit niet gebeurt met Bianca en een cameraman in het begin????)
2. Collega's het is strikt VERBODEN het toilet te schakelen.
(Deze tekst staat op de foto in het midden, hier is een datum te lezen (4-10-99, 12.33.13 uur).

In het kruis mag niet worden gepraat en is zwarte kleding en lopen op sokken de dresscode. Reden: 'De bewoners zijn op zichzelf aangewezen. Eigenlijk willen we ze de techniek laten vergeten. Daarom mag er geen enkele vorm van contact zijn door bijvoorbeeld geluiden die technici maken of bewegingen met camera's. De bewoners zijn volledig van de buitenwereld geïsoleerd. Daarom moet dat ook in de directe omgeving van het huis worden doorgevoerd.'

DE REGIE:
De cameraman in het kruis krijgt zijn instructies via een oortje. Twee regisseurs schakelen maximaal twee uur en een kwartier achter elkaar. De korte stukje die de regisseurs al hebben gemarkeerd in de regiekamer krijgen titels in het beeldarchief bv. 'Bart zoent Sabine' (vraag me af hoeveel vervolg scene's deze titel al heeft opgeleverd ) zodat de montage daar later mee aan de slag kan.
Heeft een regisseur voorkeuren? 'Niet echt, we proberen toch een beetje objectief te blijven. Het heeft namelijk veel invloed wie en wat je als beeld kiest! (dat hebben we inderdaad gezien bij Martin!!).
Er is een aantal verhaallijntjes dat je volgt, in overleg met de redactie. Bv. wat er aan de hand is tussen Bart en Sabine, hoe Mona in de groep werd opgenomen, de nominaties, daar let je op tijdens het schakelen.'
Wat was het leukste moment om te schakelen? 'Toen Bart op z'n bed en later in de dagboekkamer zei die 'ie Sabine zo leuk vond!" ( weet zeker dat er ander

pi_204985
pi_204986
Dank je wel, ik had het nog niet gelezen.

(niet dat er iets nieuws instaat, maar de Ironie Van Het Leven heeft wel weer toegeslagen gelukkig...hehehehehe)

Fok!zine 2 the rescue!!!
pi_204987
Mijn dank is groot.
pi_204988
Het laatste nieuws

Big Brother-journaal in RTL Live
Vanaf nu springt het RTL 4-programma in op de Big Brother-hype. In het programma worden vragen behandeld als: hoe reageert de buitenlandse pers op het programma, hoe zit het met alle Internetsites en welke mensen zitten daarachter, hoe komt het dat het programma zoveel reacties oproept? In de eerste aflevering een vooruitblik op de avond, omdat er iemand het huis uit moet, en de visie van Rolf Wouters op de gebeurtenissen.
Iedere werkdag om 17.05.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')