Ik weet het verschil. Ik denk ook dat personeelskosten niet op de liq. begroting moeten, echter heb ik hier een paper voor me waar ze wel op de liq begroting staan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:42 schreef Piles het volgende:
Liquiditeitsbegroting: inkomsten en uitgaven (dus tastbaar bank/kas)
Resultatenrekening: kosten en opbrengsten
Zorg dus eerst dat je het verschil tussen kosten/opbrengsten en inkomsten/uitgaven snapt, anders mis je echt de basis
Je snapt het verschil dus nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:44 schreef Varr het volgende:
[..]
Ik weet het verschil. Ik denk ook dat personeelskosten niet op de liq. begroting moeten, echter heb ik hier een paper voor me waar ze wel op de liq begroting staan.
Als 3e-jaars Bedrijfseconomie mag ik er vanuit gaan dat ik het snap jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
Doe maar wat Piles zegt, dan komt alles goed.
Afgestudeerd BE'erquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:51 schreef Piles het volgende:
Als 3e-jaars Bedrijfseconomie mag ik er vanuit gaan dat ik het snap ja
Al verbazen sommige klasgenoten me nog steeds
Ik neem aan dat het hier over Management en Organisatie oid gaat? Leuk en handig vak (achteraf dan)
Hangt er vanaf hoe de opdracht verder in elkaar steekt. Stonden de villa's op de balans?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:52 schreef Varr het volgende:
Ik verkoop 15 villa's contant, voorgaande keer werd ik echter afgerekend dat ik de opbrengst hiervan op zowel de liquiditeitsbegroting als de resultatenrekening had staan. Terwijl het toch opbrengsten en inkomsten zijn.. ?
Dat moet op beide. De ontvangsten op de liq en de opbrengsten op de RR. Normaal gesproken dus, maar ligt inderdaad ook aan de opgave (oa of ze al afgeschreven zijn e.d.)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:52 schreef Varr het volgende:
Ik verkoop 15 villa's contant, voorgaande keer werd ik echter afgerekend dat ik de opbrengst hiervan op zowel de liquiditeitsbegroting als de resultatenrekening had staan. Terwijl het toch opbrengsten en inkomsten zijn.. ?
De villa's zijn gemaakt in jaar 0, ze stonden niet op de balans van jaar 0. Ze worden verkocht in jaar 1.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe de opdracht verder in elkaar steekt. Stonden de villa's op de balans?
Dat kan nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:56 schreef Varr het volgende:
[..]
De villa's zijn gemaakt in jaar 0, ze stonden niet op de balans van jaar 0. Ze worden verkocht in jaar 1.
Nee. De verkoop zelf maakt ook weinig uit hoe je het regelt, als je het maar correct plaatst op de resultatenrekening/liq begroting/balans.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Heb je niks te maken met OHW (onderhandenwerk) posities?
ja sorry, het draait om het stuk dat ze zijn opgeleverd. De villa's zijn in verkoop geplaatst.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
Verhuur, je had 't net over verkoop.
Het woord opbrengst past niet in een liqquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:31 schreef Varr het volgende:
Hmm, ik zal de opbrengst op beiden zetten, toch raar dat ik daar vorig jaar op ben afgerekend. In ieder geval bedankt voor de informatie..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |