abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62765353
Staande voor de spiegel draaide hij zijn hoofd schuin zodat hij zijn bakkebaarden ook van die kant kon zien. Het waren fraaie dingen, maar zijn besluit stond vast. Ze gaan eraf. En zo geschiedde. Hij knipte de haren tot op enkele millimeters van de huid af, zeepte zich in en nam zijn scheermes ter hand. De korte haren liet hij in de wasbakken vallen en spoelde hij weg. Maar de lange haren bewaarde hij. Dat was ook waarom hij ze af had geknipt: hij wilde eens zien hoe zijn haren het lós zouden doen. Zouden ze inkrimpen? Zouden ze snel grijs, of zelfs wit worden? En als ze dan wit zijn en hij ze in zijn hand zou houden, zou hij dan een vreemd, wekig gevoel krijgen waar een gedicht in zat? Hij zou zien. Hij nam de haren in zijn hand en bekeek ze. Hij trok ze strak. Hij maakte er een bundeltje van. Hij rook er eens aan. Terwijl hij dit deed ging er niets door hem heen, totdat hij zich bedacht dat er niets door hem heen ging. Hij knipperde even met zijn ogen, moest aan Hegel denken en had er toen genoeg van. Hij stopte hij de haren in een papieren zak, borg die weg en zette zich aan het ontbijt.

Commentaar is welkom. Is het zo interessant als een gedetailleerde beschrijving van een neuspeuteraar, of voelen jullie, zoals ik dat doe, dat zich iets zeer interessants schuil houdt in dit verhaaltje?

[ Bericht 0% gewijzigd door Wouter1989 op 28-10-2008 22:21:10 ]
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:26:44 #27
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_72785155
ALLES valt in het niet bij mij.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_72785374
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:26 schreef JAM het volgende:
ALLES valt in het niet bij mij.
Je bent een groot schrijver, daar helpt geen moedertje lief aan.
pi_72785382
Maar wat vind je dan van mijn verhaaltje, Jammiepammie?
pi_72789635
Bij wijze van tvp, ik vond deze:
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 23:05 schreef Plaas het volgende:
verhaal
erg mooi geschreven!
pi_72794100
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:17 schreef 0033 het volgende:
Oude Maasweg

Ik Zit hier op de snelweg met een lege tank, regen klettert op 't dak. Ik zal nou wel naar huis toe moeten liften, denk aan jou bij elke stap.

'k Zie de Caltex in de nevel, olievlekken op de Maas...
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:52:25 #32
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_72805538
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:31 schreef Wouter1989 het volgende:
Maar wat vind je dan van mijn verhaaltje, Jammiepammie?
Daar vind ik helemaal niets van; ik heb het niet gelezen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')