Ik heb gisteren geprobeerd om een wat uitgebreider reactie te schrijven maar die heb ik per ongeluk gedelete. Waar het op neer komt is dat je CV een manier is om jezelf te presenteren (te verkopen). De eerste tien seconden die een recruiter je CV in handen heeft zijn vaak al bepalend. Het Europass CV heeft het goiede idee te pakken maar de uitvoering is redelijk waardeloos.
Een beter voorbeeldJe hoeft niet alles te introduceren met blabla: beschrijving. Als iemand mark jansen ziet staan is het duidelijk en als iemand 123@gmail.com ziet staan weten ze ook wel waarover je het hebt. daarnaast wil je het kort maar krachtig houden. Het CV van een starter kan op een, maximaal anderhalve pagina. Om die reden wil je elke regel benutten en geen nodeloze BS of opvulling hebben. Werkervaring, nevenactiviteiten en competenties moeten relevant zijn voor de potentiele werkgever. Je schrijft niet een CV, je past het CV aan per werkgever. Competenties en nevenactiviteiten behoeven dus geen periode en het indelen in de categorieen is helemaal nutteloos. Laat het CV van mieke zien aan een recruiter, en als hij eerlijk is verteld hij dat hij de tweede pagina scant en de derde pagina echt niet leest.
Kortom denk presentatie, je hebt een kans om een goed CV weg te zetten en er zijn honderde aanleidingen voor de recruiter om het CV aan de kant te leggen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa