abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54161463
We zijn bezig om onze badkamer te vernieuwen en hebben tussen het toilet en de douche een muur gezet. Alleen nu we de douchedeuren nameten komen we 2 cm te kort. Stom van ons, maar het moet wel opgelost worden.

De (gasbeton) muur afbreken en opnieuw opbouwen zien we niet zitten. Aangezien de ombouw van het toilet eraan is gemaakt. Wat is de beste manier om die 2 cm erbij te maken. Gipsplaat? MDF? die we tegen de muur aanplakken?

Tips zijn welkom! Alvast bedankt!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:06:41 #2
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_54161572
betonplex plaat ertegen en opgelost
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_54161597
Stukkie MDF ertegenaan en dat mee voorstrijken en tegelen.. ?
[KNE]-Mod
pi_54161655
Ik neem aan dat je het aan de douchecabine kant moet aandikken. Weet je zeker dat de deuren niet passen. Veel douchedeuren kun je iets verstellen waardoor je wat speling hebt.

Anders zou ik er watervast multiplex tegenaan zetten (18 mm) of 2 lagen groene gipsplaat van 0.95 dik. (19 mm)
pi_54161695
Grotere deuren nemen?
censuur :O
pi_54161859
Er was verteld dat de deuren van 78 tot 82 te stellen zijn. Maar na een uur studeren en meten komen we tot de conclusie dat hij maximaal tot 80 te stellen is en laat het muurtje nu net 83 (zonder tegels) zijn. Dus daarom moet er 2 cm bij het muurtje.

Hoe kan je die plaat het beste er tegen de gasbeton blokken monteren?
pi_54161949
Ik denk dat het best tot 82 te stellen is, maar dat julle een profieltje zijn vergeten te tellen. SOmmige levernaciers van douchedeuren hebben voor zulke problemen ook oplossingen. Een profieltje van een bepaalde dikte wat aansluit bij de deur.

Als je kiest voor watervast multiplex, paar gaatjes en dan met kleine slagpluggen de boel goed vastzetten. Ik weet niet hoe je dan met kranen oid uitkomt?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:29:38 #8
61362 gijsbert2002
consumeren is mijn leven
pi_54162008
neem in ieder geval een materiaal als gips of watervast multiplex en geen mdf, dat gaat namelijk gegarandeerd werkenen dan trekt je hele muur krom.
ete
pi_54162223
Heb de gegevens van de deuren op het net opgezocht en de deur kan echt maar tot 80. Dus dat wordt een plaat er tegen aan maken. En de waterleiding moet ik toch verleggen dus dat is niet erg .

Hoe kan je die gipsplaten monteren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')